جاذبه های گردشگری

همه چیز در مورد دیدنی های یکاترینبورگ در روسیه

یکاترینبورگ شهری در مرکز روسیه است و مرکز اداری استان Sverdlovsk  محسوب می شود. این مکان در ضلع شرقی کوههای اورال در کنار رودخانه ایزت واقع شده است. در حاشیه این شهر چندین دریاچه وجود دارد. یکاترینبورگ در 1667 کیلومتری شرق مسکو واقع شده و توسط دشتهای پوشیده از درخت احاطه شده است که عمدتا برای کشاورزی استفاده می شود. یکاترینبورگ مرز طبیعی آسیا و اروپا در تقاطع دو قاره است و موقعیت جغرافیایی شهر ویژگی های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن را تعیین می کند. برای دیدن جاذبه های گردشگری  یکاترینبورگ روسیه در ادامه با ای اس دانلود همره باشید.

جاذبه های گردشگری یکاترینبورگ

مرکز تئاتر

 

در یکاترینبورگ یکی از قدیمی ترین تئاترهای روسیه را مشاهده خواهید کرد. این مرکز تئاتر نزدیک به 40 نمایشگاه حرفه ای دارد. بسیاری از آنها نه تنها موفقیت های محلی بلکه بین المللی نیز کسب کرده اند و از این رو در سراسر روسیه شناخته شده اند. این مرکز تئاتر و باله در سال 1912 افتتاح شد و ما باید آن را یکی از مشهورترین تئاترهای روسیه در حال حاضر بنامیم. علاوه بر این جشنواره موسیقی و هنرهای متعددی در مرکز تئاتر برگزار می شود. تاکنون بسیاری از خوانندگان روسی یا دیگر خوانندگان بین المللی از کشورهای دیگر برای خواندن ترانه های خود به صحنه این تئاتر رفته اند.

طبیعت یکاترینبورگ

 

یکی از زیباترین جاذبه های منطقه اورال طبیعت خارق العاده آن است. مکان های هیجان انگیز زیادی در نزدیکی یکاترینبورگ وجود دارد. دریاچه شفاف یکی از نمونه های بارز آن است. رودخانه اورال با مناظر محلی متنوع از جمله سنگ ها، جنگل های تایگا و غارها که حتی باتجربه ترین گردشگران را نیز متعجب می کند برای قایق رانی ایده آل است. پیاده روی و دوچرخه سواری در این منطقه بسیار رایج است و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب یکاترینبورگ به شمار می آید.

کلیسای خونین یکی از جاذبه های گردشگری یکاترینبورگ

 

این کلیسا با نام اصلی Al Saints Church  در محل اعدام آخرین تزار روسی نیکولاس دوم واقع شده است. نامگذاری این کلیسا دلیل خاصی دارد. علاوه بر اعدام تزار در کنار آن قتل های دیگری نیز صورت گرفت. در کنار کلیسا همسر پادشاه، پنج فرزند و خادمان آنها نیز کشته شدند. به همین دلیل به عنوان “کلیسای خونین” شناخته می شود و در شهر بسیار مهم است. هر ساله یک مراسم بزرگداشت برای قربانیان آن برگزار می شود.

پارک پیروزی یکی از جاذبه های گردشگری یکاترینبورگ

 

پارک پیروزی یک پارک جنگلی بزرگ و مناسب در مرکز یکاترینبورگ است. با ورود به پارک امکانات رفاهی جالبی را پیدا خواهید کرد. کلید ماشین چمن زنی خصوصی به شما داده می شود. همچنین یک سفره یکبار مصرف و کیسه زباله دریافت خواهید کرد. به همین دلیل در هیچ جای پارک پیروزی سطل آشغال نخواهید یافت. می توانید در اطراف پارک قدم بزنید و از فضای سرسبز یا کنار دریاچه لذت ببرید. اگر هوا به اندازه کافی خوب باشد می توانید دوچرخه سواری کنید. والیبال ساحلی نیز یکی از تفریحاتی است که بازدید کنندگان از پارک پیروزی در اینجا دنبال می کنند. اگر هوا سرد و برفی است می توانید در پارک پیروزی اسکی کنید.

خانه کیریلوف

 

برای دیدن این خانه شگفت انگیز باید به روستایی به نام Kunara بروید. این خانه ظاهری عجیب دارد گویی از دل افسانه ها بیرون آمده است. این خانه توسط سرگئی کریلوف ساخته شده است که آهنگر بود. جالب است بدانید که ساخت این خانه تقریباً 15 سال به طول انجامیده است. وقتی به خانه نگاه می کنید الگوی معماری ارتدوکس را پیدا خواهید کرد. استفاده از نقاشی آبی، مجسمه ها، نقاشی ها و … در طراحی خانه آن را بی نظیر می کند.

قبرستان مافیایی یکی از جاذبه های گردشگری یکاترینبورگ روسیه

 

قبرستان مافیا چهارمین قبرستان بزرگ در یکاترینبورگ است. اما از نظر اهمیت و شهرت  باید آن را در شهر اول بدانیم. در این گورستان می توانید به مزار قربانیان جنگ جهانی دوم بروید. علاوه بر این همه جنایتکاران معروف منطقه اورال در اینجا دفن شده اند. بخش دیگری از قبرستان مافیا به محل دفن هنرمندان و دانشمندان بزرگ شهر اختصاص یافته است. این گورستان در سال 1940 افتتاح شد و در 46 هکتار زمین واقع شده است.

پلوتینکا

 

پلوتینکا یکی از تاریخی ترین بناهای تاریخی در کل روسیه است. در یک طرف ساختمان رودخانه ای مشاهده خواهید کرد که جریان دارد و در طرف دیگر آن  شهر قرار دارد. در هر زمان از سال که به Plotinka می آیید بازدیدکنندگان زیادی را در اینجا خواهید یافت. به خصوص در فصل گرم قایقرانی در اینجا رونق زیادی دارد. و همچنین تغذیه اردک ها در امتداد رودخانه فوق العاده شیرین و جذاب خواهد بود. علاوه بر این اگر در تعطیلات به Plotinka بیایید، جشنواره های غذا و موسیقی معمولاً در آنجا برگزار می شود. از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر می توان به موزه مواد معدنی اورال، درختکاری یکاترینبورگ، هیولا گانینا یاما ، پارک دندرولوژی در خیابان Vosmogo Marta، پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت مایاکوفسکی، باغ Kharitonov، پارک نمایشگاه دندرولوژیک در Pervomaskaya و …اشاره کرد.

مراکز خرید در یکاترینبورگ

 

بهترین مراکز خرید شهر Komso Mall ، Greenwich ، Mega Mall ، Fan Fan Mall ، Yekaterininsky و … بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از این شهر خریداری کنید از جمله محصولات سنگی، جعبه های Lucky ، ظروف سفالی و سرامیک زیبا ، Khukloma (نقاشی روی چوب)، کلاه خز روسی و غیره می باشد.

جشنواره های یکاترینبورگ

از مشهورترین جشنواره های این شهر می توان به جشنواره رنگ های هولی، جشنواره Old New Rock ، جشنواره باربیکیو ، جشنواره هنر و خیابان گرافیتی Stenograffia، جشنواره غذای Gastronom، جشنواره نمایش های مدرن Kolyada Plays و … اشاره کرد.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا