جاذبه های گردشگری

معرفی تمام جاذبه های گردشگری دوبرونیک کرواسی

شهر دوبرونیک که در گذشته با نام راگوسا شناخته می شد یکی از تاریخی ترین و مهمترین شهرهای کرواسی است. برخی از آثار کشف شده در این شهر مربوط به قرن هفتم است. گفته می شود که در قرن 7 این شهر ابتدا در یک جزیره صخره ای به نام لائوس واقع شده بود که در نهایت پناهندگانی که از شهرهای اطراف به آنجا آمده بودند  آن را به یک شهر تبدیل کردند. با این وجود نظریه دیگری نیز وجود دارد که این شهر را ملوانان یونانی بنیان نهاده اند. مدت هاست که این شهر با ونیز در رقابت تنگاتنگی است. اما در قرون 15 و 16 با کمک ثروتی که از تجارت به دست آورد توانست پیشرفت زیادی کند. گرچه مدتی تحت سلطه امپراتوری عثمانی و مدتی تحت سلطه امپراتوری مجارستان بود اما امروزه شهری مستقل در کرواسی است. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری دوبرونیک کرواسی با ما همراه باشید.

چشمه بزرگ Onofrio و کلیسای St

 

این کلیسا و چشمه اطراف آن احتمالاً یکی از بهترین شاهکارهای تاریخی در شهر دوبروونیک است که به گفته مورخان بین سالهای 1438 و 1444 ساخته شده است. ساختمان کلیسا به دلیل زلزله گسترده ای که در سال 1667 اتفاق افتاد و بازسازی آن کوچکتر شده است. در جریان زلزله در آن سال، این کلیسا از معدود بناهایی بود که تا حدی باقی ماند. در صورت بازدید از این کلیسا می توانید آثار دوره های گوتیک و رنسانس را مشاهده کنید. چشمه موجود در این کلیسا در گذشته منبع آب مردم شهر بود و آب را از رودخانه دوبروواکا در دسترس عموم قرار می داد.

تله کابین دوبروونیک

 

یکی از دلایل اصلی جذابیت شهر دوبروونیک جاذبه های طبیعی آن است. اگر می خواهید این زیبایی های طبیعی را از آسمان ببینید می توانید از تله کابین دوبروونیک استفاده کنید. این تله کابین مسافران خود را از بالای شهر قدیمی عبور می دهد و هرچه بالاتر بروید مناظر بهتر و بهتر می شوند. وقتی به بالای تپه رسیدید می توانید از تله کابین پیاده شوید و مناظر زیبای آن را جستجو کنید. علاوه بر مناظر طبیعی قلعه امپریال را می توانید ببینید که در قرن نوزدهم ساخته شده است. این قلعه توسط معماران فرانسوی ساخته شده است.

میدان لوژیا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دوبرونیک

 

میدان زیبای لوژیا یکی از مشهورترین مکانهای شهر است که چندین ساختمان و بنای تاریخی در مرکز شهر در نزدیکی آن دارد. این میدان در شمالی ترین قسمت مرکز شهر قدیمی قرار دارد و محل تجمع مردم در فستیوال ها و جشن های بزرگ است. در وسط میدان مجسمه معروف اورلاندو بنام ستون اورلاندو قرار دارد که توسط مجسمه ساز معروف آنتونیو راگوزینو طراحی و ساخته شده است. یکی دیگر از صنایع دستی زیبا در این میدان ، Loggia of the Bells است که قدمت آن به سال 1480 برمی گردد.

دیوارهای شهر قدیمی

 

اکثر مردم دنیا دوبرونیک را به دلیل دیوارهای قدیمی آن می شناسند که یکی از مکان هایی است که در آن سریال محبوب باری تاج و تخت در آن فیلمبرداری شده است.  این دیوارها که بیش از 6 متر قطر و ارتفاع دارند در قرن 10 میلادی ساخته شده و در قرون 13 و 14 بازسازی شده اند. طول این دیوارها تقریباً 2 کیلومتر است.

دروازه های شهر

 

سالهاست که این دروازه ها پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان  هستند و آنها را با معماری جذاب و باغی که در اطراف آن است خوشحال می کنند. از دیگر زیبایی های این دروازه مجسمه در طاق آن است که در سال 1460 توسط هنرمند مشهور این کشور ایوان مšتروویچ ساخته شده است.

کلیسا و صومعه فرانسیسکان

 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دوبرونیک کرواسی کلیسای Franciscan است. این کلیسا در قرن هفدهم ساخته شده است و در طول تاریخ کتابهای مهم و گرانبهایی در آن نگه داری شده است. امروزه بیش از 21000 کتاب نادر و قدیمی در این کلیسا نگهداری می شود. دیوارهای این نمازخانه در اواخر دهه 1600 و صومعه آن در دهه 1100 ساخته شده است. با توجه به کتابهای زیادی که این کلیسا وظیفه نگهداری آنها را دارد می توان گفت که این مکان دارای یکی از با ارزش ترین کتابخانه ها در کل کرواسی است.

جزیره لوکروم

 

اگرچه این جزیره حدود 600 متر از شهر دوبروونیک فاصله دارد اما بازدید از آن را از دست ندهید. علاوه بر مناظر طبیعی این جزیره  که احساس بسیار خوبی به شما می دهد، می توانید فرصتی برای بازدید از دیگر جاذبه های جزیره نیز داشته باشید.

قلعه سلطنتی فورت

اگر مورخ هستید حتماً نام این قلعه را شنیده اید. این قلعه معروفی است که ارتش ناپلئون برای دفاع از شهر بندرگاه ساخته است. اگر به این قلعه بروید (که معمولاً کار سختی است زیرا افراد زیادی برای بازدید از این قلعه می آیند) می توانید منظره ای فوق العاده را تماشا کنید.

دریای مرده

دریای مرده یک دریاچه نمکی کوچک است که یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در این جزیره است. می توانید در این دریاچه غواصی و شنا کنید یا اگر آن را دوست ندارید می توانید از مناظر زیبای آن لذت ببرید و عکس بگیرید.

 

استرادون دوبروونیک

استرادون یکی از زیباترین گذرگاه های جهان است. این خیابان که با نام Placa در دوبروونیک نیز شناخته می شود ، مملو از مغازه ها و کافه های مختلف و رستوران هایی است که پس از خرید می توانید در آنجا استراحت کنید. بیشتر ساختمانهای این خیابان در طبقه پایین مغازه و در طبقه بالا خانه مسکونی دارند. این خیابان 300 متر طول دارد و با سنگرهای سفید پوشانده شده و در سال 1468 ساخته شده است. یکی از جالب ترین مکان هایی که می توانید در نزدیکی این خیابان مشاهده کنید War Photo Limited است یک موزه عکس جذاب که عکس های شگفت انگیز از جنگ را به نمایش می گذارد.

تور پیاده روی بازی تاج و تخت دوبرونیک

اگر از طرفداران فیلم ها و سریال ها هستید حتما نام سریال معروف Game of Thrones را شنیده اید. اگر از طرفداران این مجموعه نیز باشید خوشحال خواهید شد اگر بدانید که می توانید تور ویژه ای از لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت در شهر دوبروونیک بازدید کنید.

کلیسای جامع و خزانه داری دوبروونیک

این کلیسا یکی از باشکوه ترین جاذبه های گردشگری دوبروونیک کرواسی است. بیشتر زیبایی آن به دلیل سه راهرو و تزئینات باشکوه است که از قرن 16 تا 18 توسط هنرمندان ایتالیایی و دالماتیایی ایجاد شده است. یکی از معروف ترین مجسمه های آن مجسمه مریم باکره است که توسط هنرمند معروف رافائل در دهه 1600 ساخته شده است. این کلیسا در قرن 6 میلادی ساخته شد و در اثر زلزله ای ویرانگر تا حدی تخریب شد. اما بعداً به سبک باروک بازسازی شد. سایر مواردی که باید در این کلیسا مشاهده شود  مجسمه مسیح مصلوب است که در قرن سیزدهم ساخته شده است.

کاخ رکتور و موزه تاریخی فرهنگی

این کاخ که در سال 1435 ساخته شده است یکی از محبوب ترین موزه ها در شهر دوبروونیک است. این کاخ توسط هنرمندی به نام اونوفریو د لا کاو طراحی شده است که با تلفیق سبک رنسانس و گوتیک یک شاهکار واقعاً زیبا را خلق کرده است. با این حال  این زیبایی دیری نپایید و در اثر آتش سوزی و زلزله معروف دوبروونیک کاخ به شدت آسیب دید. امروز اما، این کاخ بازسازی شده و برای کنسرت های فصلی مورد استفاده قرار گرفته است و بخشی از آن به موزه تاریخ تبدیل شده است که در آن می توانید سبک هایی از دوره های مختلف تاریخی مانند رنسانس یا گوتیک یا بوراکس را بیابید و از تماشای آنها به صورت یکجا لذت ببرید مکان دیدن.

ساحل بانجه

همانطور که احتمالاً می دانید ، دوبروونیک یک شهر ساحلی است، اگر اهل تفریحات آبی و ساحلی هستید ، حتماً بازدید از ساحل بانجه را در برنامه خود بگنجانید. اگرچه شهر دوبروونیک دارای چندین ساحل است اما ساحل بانجه نزدیکترین ساحل به شهر قدیمی است ، به همین دلیل بیشتر گردشگران این ساحل را برای شنا و آفتاب گرفتن انتخاب می کنند. این ساحل دارای دو قسمت است. برای ورود به یک قسمت باید هزینه پرداخت کنید اما قسمت دیگر عمومی تر است و به هزینه ای احتیاج ندارد اما شلوغ تر است. در هر دو قسمت می توانید از ورزش های مختلف آبی و ساحلی لذت ببرید.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا