جاذبه های گردشگری

Keukenhof زیباترین باغ گل در جهان

باغ Keukenhof – افتخار هلند

بزرگترین پارک گل جهان ، باغهای کوکنهوف در هلند چیزی است که شما هرگز در زندگی خود ندیده اید! کوکنهوف یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیکی شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود. معمولاً از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند. هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع و شگفت انگیز را به نمایش می گذارد. قطعا یکی از جاذبه های گردشگری بی نظیر کشور هلند همین باغ کوکن هوف می باشد! با هم سری به این باغ زیبا می زنیم!

Keukenhof زیباترین باغ گل در جهان

احتمالا این باغ یکی از تنها مکان های روی کره زمین باشد که به طور هم زمان می توانید چشم خود را به این تعداد زیاد گل و رنگ باز کنید! با هر قدم که در این خطوط بی پایان گل در Keukenhof برمی دارید ،  بوهای محسور کننده ی گل های مختلف را احساس می کنید. عطر و بوی شیرین ، رنگهای زیبا ، دریای گلها ، لاله های شکوفه ، انواع مختلف گل های کم نظیر  همه در یک جا جمع شده اند!

باغ Keukenhof - افتخار هلند

جالب است بدانید Keukenhof یکی از بزرگترین باغ های گل در جهان برندهٔ جایزه‌ ای به عنوان پر جاذبه‌ ترین منطقهٔ اروپا شده است و در طی 60 سال اخیر 44 میلیون نفر از آن بازدید کرده اند.

باغ پر زرق و برق Keukenhof در سال 1949 توسط شهردار وقت لیس تأسیس شد. ایده اصلی ایجاد چنین پارک ، این بود که به پرورش دهندگان گل و گیاه از سراسر هلند و اروپا فرصتی برای نشان دادن توانایی های خود در این زمینه داده شود. این باغ در شهر آرام و دنج لیزل واقع شده است و بزرگ ترین باغ بهاری هلند است که در جنوب شهر معروف آمستردام است. بهترین زمان بازدید از باغ کوکنهوف معمولاً‌ اواسط آپریل است. ولی این زمان بستگی زیادی به شرایط آب و هوایی دارد. اما معمولاً‌ اواخر مارس و اوایل آپریل زمان مناسبی برای بازدید از این باغ هستند.

باغ پر زرق و برق Keukenhof

 
جالب اینجاست که باغهای Keukenhof از سبک ها و مضامین متنوع زیادی برخوردار هستند. به عنوان مثال ، باغ تاریخی ، که در آن تعدادی از انواع لامپ های قدیمی را مشاهده خواهید کرد و گل هایی که در این باغ کاشته شده دقیقا از همین سبک تاریخی پبروی می کنند. یا یک باغ طبیعت سرسبز ، که در یک باغ آبی بی سر و صدا و سرشار از آرامش قرار دارد و دارای چندین درختچه و گیاهان پیازدار است. باغ ژاپنی مجلل و غیر سنتی هم گل  گیاه و درختان ژاپنی را به نمایش می گذارد.

باغهای Keukenhof

 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا