رپرتاژ آگهی

نکاتی که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید بررسی کنید

کیفیت منبع آب شما نشان می دهد که چند مرحله تصفیه لازم است انجام می شود تا بتوانید بهترین آب تمیز را برای نوشیدن و طبخ در خانه خود دریافت کنید. تصفیه آب یک فرآیند چند فیلتری است که در آن رسوبات مضر مختلف از چندین غشا عبور داده می شود تا آب شفافی به شما بدهد. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد که دارای چندین هدف مختلف و همچنین نیازهای خاص خود هستند. سیستم های RO و UV نیاز به برق دارند و می توانند ترکیبات معدنی و بوی آب آلوده را از بین ببرند. در حالی که فیلترهای کارتریج کربن فعال و رسوب نیازی به برق ندارند اما در حذف نمک های معدنی بی تاثیر هستند. در این مقاله 5 فاکتور مهمی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب در نظر بگیرید را با شما به اشتراک می گذاریم.

5 عاملی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب در نظر بگیرید

1. کیفیت آب

بیشتر آبی که به خانه شما عرضه می شود، آب سخت است و این بدان معناست که آب خانه شما دارای مقدار TDS بالایی است. کل مواد جامد محلول در آب حاوی نمک های معدنی مانند کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، بی کربنات ها، کلریدها و سولفات ها هستند. بهترین دستگاه تصفیه آب برای خلاص شدن از شر این ترکیبات معدنی، سیستم RO (اسمز معکوس) و اندازه منافذ غشا RO 0.0005 میکرون است. با دریافت اطلاعات در مورد محتوای کل جامدات محلول (TDS) در منبع آب خود شروع کنید.

این مهم است که بدانید آیا آب خانه شما حاوی درصد بیشتری از مواد معدنی و رسوبات نمکی است یا خیر. که اگر اینطو باشد باید یک دستگاه تصفیه آب را انتخاب کنید که بتواند آب سخت را به طور موثر تصفیه کند. سطح TDS آب آشامیدنی نباید بیش از 500 ppm (قسمت در میلیون) باشد. اگر سطح TDS در منبع آب شما بالاتر است، باید یک دستگاه تصفیه آب فعال با فناوری RO+UV را انتخاب کنید. اما اگر TDS کمتر از حد مجاز است، پیشنهاد می کنیم یک دستگاه تصفیه آب RO خریداری کنید.

2. آلودگی آب

یکی از عواملی که قبل خرید دستگاه تصفیه آب باید در نظر بگیرید میزان الودگی آب است. آب آلوده حاوی فلزات سنگینی مانند سرب، آرسنیک، منیزیم، مس و آهن است و اگر به مقدار زیاد مصرف شود می تواند سمی باشد. با توجه به افزایش کارخانه ها و رشد زیرساخت های شهر، این فلزات به وفور در آب یافت می شوند. آلودگی نیترات نیز باعث نگرانی شدید می شود. در اسمز معکوس، ناخالصی های محلول و معلق کاهش می یابد، بنابراین توصیه می شود یک سیستم RO تهیه کنید. یکی دیگر از فیلترهایی که می توانید به آن فکر کنید فیلتر فرابنفش (UV) است که در آن آب ضد عفونی می شود.

در فیلتر UV میکروارگانیسم های مضر نمی توانند با تابش لامپ UV تکثیر شوند و شما باید به دنبال یک تصفیه کننده UV مبتنی بر RO باشید. روش دیگر تصفیه ترکیبی از فیلتر RO و UV با یک فیلتر فوق العاده (UF) است که به حذف باکتری های معلق کمک می کند و زمانی که منبع آب خالی از TDS باشد بهترین انتخاب می باشد. همچنین برخی از سیستم های RO با کارتریج های معدنی برای مناطق با محتوای TDS بالا وجود دارد.

3. فشار آب

جریان آب ورودی تعیین می کند که کدام فیلتر را باید استفاده کنید. یک سیستم اسمز معکوس با فشار آب بالا به درستی کار می کند. فشار آب به ارتفاع ساختمان شما و عوامل دیگری مانند مسدود شدن لوله ها و گرفتگی فیلترها بستگی دارد. دستگاه های تصفیه آب به طور کلی به فشار 5-40 بر اینچ مربع (psi) نیاز دارند. اگر منبع آب در خانه شما فشار آب کمتری داشته باشد، می توان پمپ را به سیستم RO متصل کرد. در غیر این صورت، اگر منبع آب شما TDS کمتری داشته باشد، می توانید به سراغ تصفیه کننده کربن فعال بروید.

4. برق

در مورد دستگاه های تصفیه آب، برق نقش حیاتی ایفا می کند. بسیاری از آنها بدون برق کار می کنند و برای خانه هایی که با کمبود شدید برق مفید هستند. فیلتر فرابنفش (UV) اگر برق نباشد کار نمی کند، زیرا از الکتریسیته برای تولید اشعه ماوراء بنفش استفاده می کند که باکتری ها را از بین می برد. یک سیستم RO بدون برق کار نمی کند زیرا از نیروی الکتریکی برای تامین فشار آب کافی برای غشای RO استفاده می کند.

تصفیه‌کننده‌های کربن فعال مانند فیلترهای رسوبی و اولترا فیلترها (UF) به برق نیاز ندارند. در حالی که سیستم‌های RO و UV TDS باکتری‌هایی را که باعث بیماری‌های ناشی از آب می‌شوند را با برق حذف می‌کنند، تصفیه‌کننده‌های غیرالکتریکی فقط می‌توانند برخی از مواد شیمیایی محلول در آب، همراه با میکروب‌ها و شن و ماسه را از بین ببرند. توصیه می شود دستگاه  تصفیه آبی را انتخاب کنید که با برق کار می کنند.

5. خدمات پس از فروش

قبل از اینکه دستگاه تصفیه آب جدید خود را به خانه بیاورید، از برنامه خدمات سالانه شرکت تصفیه و هزینه های آن مطلع شوید. این نکات به شما کمک می کند تا تصمیم درستی برای خرید دستگاه تصفیه آب بگیرید. اکنون که اطلاعاتی در مورد شرایط و تفاوت‌های دستگاه‌های تصفیه آب برقی و غیر برقی جمع‌آوری کرده‌اید، امیدواریم که بتوانید بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید که یک دستگاه تصفیه آب عالی را تهیه کنید.

ما در سایت فروشگاه سارنیا واتر بهترین دستگاه های تصفیه آب را برای شما فراهم می کنیمو شما می توانید به دلخواه خود و به صورت انلاین و مطابق با نیاز و بودجه خود یکی را خریداری کنید. سارنیا واتر که نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب اصفهان را دارد بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های تصفیه آب را به خریدارن محترم عرضه می کند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا