جاذبه های گردشگری

بهترین جاذبه های گردشگری ریزه در ترکیه

یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه شهر ریزه می باشد که در قسمت شرقی دریای سیاه واقع شده است. جالب است بدانید که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نیز در این شهر متولد شده است. همانطور که سیاستمداران ترک دیگر نیز از این شهر آمده اند و به نظر می رسد باید ریزه را زادگاه مردان سیاسی ترکیه بدانیم. ریزه در حومه دریای سیاه واقع شده و می تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد و سفر به این شهر را لذت بخش تر کند. به نظر می رسد در این شهر همه چیز در اوج است کوهی با آب و هوای خنک و دلپذیر، طبیعتی سرسبز و بی نظیر، مردمانی گرم و مهربان که همیشه شاد و سرزنده هستند. بیشتر مردم شهر در مزارع چای مشغول کشت چای هستند و بخش دیگری از جمعیت ریزه به کار ماهیگیری در دریای سیاه مشغولند. ما را دنبال کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد جاذبه های گردشگری ریزه ترکیه کسب کنید.

رودخانه فیرتینا ، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ریزه

 

رودخانه های زیادی در این شهر وجود دارد و بدون شک رودخانه فیرتینا یکی از زیباترین رودخانه های شهر است. این رودخانه 2 کیلومتری یک طبیعت شگفت انگیز است زیرا از رودخانه های مختلفی تشکیل شده است و در مسیر خود از مناظر جذابی مانند زمین چای عبور می کند و برای ورزش های آبی مهیج مناسب است. بسیاری از ماجراجویان در تابستان و بهار برای قایق سواری و پیاده روی به رودخانه می روند.

دره طوفان

 

دره طوفان  که به دره Fertina معروف است یکی از صد پناهگاه پرندگان جهان است که دارای چشم اندازهای منحصر به فرد و پل های تاریخی است. در اینجا آبشارهای زیادی وجود دارد که می توانید ساعت ها به بازی بپردازید. رستوران های متعدد با غذاهای بومی نیز باعث راحتی گردشگران می شوند.


کوه کاچکار، بهترین جاذبه های دیدنی ریزه

 

در اینجا سرسبزی بی نظیری پیدا خواهید کرد. خانه ها در دامنه کوهپایه ساخته شده اند و سقف های رنگارنگ آنها از دور نمایان است. اگر به خود کوه نگاه کنید درختان انبوه به شکل تن های سبز نمایان هستند. ابرها در این نقطه از دریای سیاه نزدیک به زمین هستند و در بیشتر سال هوا مه آلود و بسیار مرطوب است. اگر به پوشش گیاهی موجود در منطقه نگاهی بیندازید انواع گل کوهی و برخی گیاهان دارویی نادر را پیدا خواهید کرد. بلندترین قله این رشته کوه 3937 متر ارتفاع و ارتفاع متوسط ​​رشته کوه حدود 3000 متر است. کوه کاچکار ، با دریاچه های متعدد و صخره های صخره ای شیب دار در سال 1994 به عنوان پارک ملی تعیین شد. برخی از گونه های جانوری موجود در کاچکار شامل بز ، سایر دریا ، سیاه گوش و گربه های وحشی می شود.

پارک ملی کوه کاچکار

 

پارک ملی کوه کاچکار در سال 1994 تاسیس شد. علاوه بر لذت بردن از مناظر طبیعی ، در این پارک ملی می توانید از تپه های اطراف دریاچه های کوهستان بالا بروید و هیجاناتی مانند اسنوبورد ، قایقرانی یا اسکی را در مناطق عمودی پوشیده از برف تجربه کنید. علاوه بر این کمپینگ در اینجا بسیار رایج است و شما همیشه خانواده هایی را پیدا می کنید که به سمت طبیعت کشیده شده اند. اگر علاقه ای به گذراندن وقت در چادر ندارید گزینه جذاب تری خواهید داشت و می توانید کابین های روستایی را با فضایی گرم و دنج اجاره کنید.

آیدر، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری ریزه

 

آیدار منطقه ای روستایی در ریزه است که مردم منطقه آن را آلپ ترکیه می نامند. در اینجا درختان سبز ضخیم وجود دارند و آبشارها هرگز سیراب نخواهند شد. آیدر چشم اندازهای دیدنی دارد و یکی از برترین نقاط جهانگردی ریزه است. با فرا رسیدن زمستان رنگ آیدر ناگهان تغییر می کند و به یک پیست اسکی منحصر به فرد تبدیل می شود. در این زمان از سال، علاقه مندان به ورزش های زمستانی به این منطقه سرازیر می شوند. آیدر با تپه های سرسبز و خانه های چوبی پوشانده شده است. در اطراف آیدر یک شهر تاریخی و جذاب به نام زیکاله (Zikale) وجود دارد که قدمت آن به قرون 14 و 15 برمی گردد.

چای ریزه

چای ریزه معروف است و می توان گفت در سراسر ترکیه محبوب است. گردشگرانی که به این شهر می آیند ، معمولاً Tea of Rize را به عنوان سوغاتی خریداری و با خود می برند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا