صنعت

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

معرفی بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

همانطور که شما بازی دوستان هم اطلاع دارید امروزه استفاده از هوش مصنوعی در بازی های کامپیوتری بسیار گسترده شده و هر روز سطح جدیدی از قابلیت های هوش مصنوعی در زمینه مخفی کاری، شکار و بازی های شوتر اول شخص را مشاهده می کنیم. ما در این بخش می خواهیم به معرفی بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر بپردازیم. در میان تمامی توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری تنها تعداد کمی هستند که با استفاده از برنامه نویسی رفتارهای یک شخصیت بازی را ارتقاء می دهند تا هنگام شکار، مخفی کاری و غیره به واقعیت نزدیک تر باشد. بیبشترین سطح هوش مصنوعی را می توان در یک بازی مخفی کاری به کار برد.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

اگرچه هر گیمر به طور خاص بازی های مورد علاقه خود را انتخاب می کند، اما در این لیست ما بازی هایی را معرفی می کنیم که چیزهای جدیدی را ارائه می دهند و به همین خاطر در جهان کاملا شناخته شده و محبوب هستند.

برخی از بازی های برتر هوش مصنوعی عبارتند از:

وقتی صحبت از برنامه نویسی هوش مصنوعی می شود، ژانرهای مختلف بازی از الگوریتم های مختلفی استفاده می کنند. برای مثال، بازی‌های شوتر اول شخص یا FPS از ساختار لایه‌ای در سیستم هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند. در مقابل، بازی‌های زمان واقعی یا RTS دارای ماژول‌های زیادی هستند، مانند مسیریابی کارآمد، ساختار اقتصادی، تجزیه و تحلیل نقشه بازی و غیره.

بازی F.E.A.R

شرم آور است که افراد کمی در مورد بازی تیراندازی اول شخص فوق العاده F.E.A.R صحبت می کنند، که گیم پلی عالی و برخوردهای سخت با دشمن داشت، البته نباید به راحتی از کنار هوش مصنوعی استثنایی اش بگذریم. GOAP، فناوری هوش مصنوعی مورد استفاده در F.E.A.R.، اولین بازی است که از برنامه ریزی اقدام هدف گرا (GOAP) استفاده می کند. این فناوری به حریفان اجازه می داد تا اقدامات بسیار شبیه به انسان را انجام دهند که منجر به تیراندازی های فوق العاده به یاد ماندنی و سرگرم کننده می شد. بازی اکشن کامپیوتری F.E.A.R از گیمباتو به صورت رایگان دانلود کنید.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

بازی The Last Of Us

The Last of Us از زمان انتشار آن در سال 2013 توسط Sony Interactive Entertainment طرفداران اختصاصی داشته است.

این بازی یک تریلر بقا تا حداکثر مطلق است. این شامل دیدگاه های سوم شخص، روایت های طاعون، و یک جفت معمایی در جوئل و الی است. در این بازی بقا از هوش مصنوعی کم استفاده نمی شود. هر شخصیت دارای ویژگی های متمایز است و واکنش آنها بسته به تصمیمات شما (بازیکن) متفاوت خواهد بود. این بازی دارای یک پس‌زمینه پیچیده است، بنابراین شما می‌توانید انتخاب کنید که کجا می‌رود.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

هنگامی که مورد حمله قرار می گیرند، شخصیت های غیرقابل بازی ممکن است از شما کمک بگیرند یا به نقاط کور شما کمین کنند. این مانند یک نبرد واقعی خواهد بود، در حالی که حتی مهمات هم تیمی های شما تمام شده است. شخصیت ها مانند زندگی واقعی، خودآگاهی و تفکر مستقل را نشان می دهند. حتی اگر شما او را کنترل نکنید، ولی ابتکار عمل برای از بین بردن دشمنان را دارد. او می تواند موقعیت دشمن را از بین ببرد و از اشیاء به عنوان مانع استفاده کند.

بازی Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist

اهداف در تمام ماموریت های لیست سیاه اساساً یکسان هستند: اجتناب از امنیت. شما درست می گویید؛ این یک بازی مخفی کاری دشوار است. هوش مصنوعی نگهبان در اینجا کاملاً استثنایی است و هوش مصنوعی در سری Splinter Cell همیشه مورد توجه بوده است.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

من را به یاد یک بازی شطرنج می اندازد و هوش مصنوعی شطرنج را دوست دارد. شما وارد یک منطقه می شوید، همه نگهبانان را کشف می کنید، استراتژی فرار را کشف می کنید و به سمت تکمیل ماموریت ادامه می دهید. اما آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. نگهبانان آموزش دیده اند تا حتی کوچکترین تغییرات را تشخیص دهند و به آنها واکنش نشان دهند.

بازی XCOM: Enemy Unknown

موفقیت راه اندازی مجدد XCOM در سال 2012 به دلیل هوش مصنوعی آن بود. الکس چنگ، که این هوش مصنوعی را ایجاد کرد، فکر می‌کرد که اگر نه تنها متفاوت، بلکه سرگرم‌کننده نیز باشد، سرگرم‌کننده خواهد بود.

اختراع ابزار مفید به دلیل پیشرفت در فناوری به وجود آمد که امکان ایجاد سیستمی را فراهم کرد که برای هر فعالیت قابل تصور ارزش کمی قائل بود.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

و این همان چیزی است که XCOM به دلیل روش محدود حرکت خود مشهور است که هوش مصنوعی را برای محاسبه مؤثرترین عمل برای هر یک از چرخش های خود ضروری می کند. فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرد، از جمله اینکه چقدر به نزدیک‌ترین هدف نزدیک هستید، اینکه آیا نزدیک بیگانگان متخاصم هستید، تعداد دشمنان چقدر است، چگونه رفتار می‌کنند و غیره.

بازی Halo: Combat Evolved

سری Halo یک فرنچایز قابل توجه دیگر در میان بازی های هوش مصنوعی است. یکی از دلایل اصلی Covenant و Flood برای تبدیل شدن به چنین حریفان به یاد ماندنی در سری Halo همین ویژگی است.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

اولین بازی از این سری، Combat Evolved، نقطه عطف مهمی در هوش مصنوعی بازی ویدیویی بود. Grunts، Brutes، و دیگر مخالفان از این قبیل، تاکتیک‌های متمایزی دارند که در طول زمان از آن‌ها استفاده می‌کنند که برای کل فرنچایز منحصر به فرد است. Halo: Reach نیز نمونه خوبی از استفاده از هوش مصنوعی در بازی ها است.

بازی Minecraft

از سال 2012، Minecraft به طور مداوم یک بازی محبوب بوده است. بسیاری از گیمرها از کیفیت sandbox آن لذت می برند زیرا هیچ هدف مشخصی وجود ندارد. این امکان وجود دارد که بر اساس اینکه چگونه می خواهید قلمرو Minecraft خود را ایجاد کنید، آن را سرگرم کننده یا به یک مکان ترسناک تبدیل کنید. با این حال، اگر به دنبال یک چالش سخت هستید، Minecraft دارای چندین حالت است. حالت ماجراجویی و حالت تماشاگر در بین طرفداران محبوب هستند. اما به طور کلی، این بازی بی پایان است.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

بازی Rocket League

Rocket League یک مسابقه آنلاین محبوب با مفهومی ساده است: بازی فوتبال در حین رانندگی. بازیکنان از وسایل نقلیه موشکی خود برای ضربه زدن و پاس دادن به توپ استفاده خواهند کرد.

بهترین بازی های هوش مصنوعی برای کامپیوتر

هوش مصنوعی در این بازی کاملاً نامشخص است. این امر به ویژه در تاکتیک های توپ مشهود است، به ویژه آنهایی که در ابتدای بازی رخ می دهند. این به بازی های هوش مصنوعی محدود نمی شود.

 

اینها بعضی از بهترین بازی های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی بودن که اینجا به معرفی آنها پرداختیم. شما می توانیدجهت دانلود بازی کامپیوتر در سبک های مختلف به صورت کاملا رایگان به وب سایت گیمباتو مراجعه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا