صنعت

مهمترین لوازم یدکی کوادکوپتر که باید داشته باشید!

مهمترین لوازم یدکی کوادکوپتر کدامند؟

پرواز با کوادکوپترها و پرنده های بدون سرنشین لذت و هیجان بی نظیری دارد. اما محدودیت هایی وجود دارد که اگرچه لذت و هیجان پرواز را از کاربران سلب می کنند اما می توانید آنها را با هزینه های اضافی برطرف کنید. اگر تجربه پرواز با کوادکوپتر را داشته باشید، مطمئنا اتمام شارژ باتری برای شما خیلی خوشایند نیست. مسئله ای که با یک اعلان بر روی صفحه نمایش کنترلر به اپراتور اعلام می شود. اما داشتن لوازم یدکی مناسب به شما کمک می کند تا بدون وقفه پرواز کنید و از پرواز بیشتر لذت ببرید.

مهمترین لوازم یدکی کوادکوپتر که باید داشته باشید

البته برای خلبانان مبتدی و تازه کار داشتن لوازم یدکی بیشتر نیاز است، چرا که به خاطر تجربه پایینی که دارند نمی توانند به خوبی از هواپیمای خود محافظت کنند و درصد خسارت هایی که متحمل می شوند هم بیشتر است. ما در این بخش می خواهیم به معرفی مهمترین قطعات یدکی کوادکوپتر که باید داشته باشید بپردازیم. ما در اینجا به لوازم یدکی اشاره می کنیم که معمولا بیشتر به کار شما می آیند و با استفاده از آنها می توانید ماجراجویی های خود را بهتر مدیریت کنید.

 

باتری

همانطور که شما هم می دانید منبع انرژی 99 درصد کوادکوپترهای موجود در بازار باتری های لیتیومی هستند که با توجه به وزن مولتی روتور و ظرفیت آنها زمان پرواز متفاوتی دارند. به عنوان مثال برای یک باتری 2500 میلی آمپر هر چه وزن کوادکوپتر کمتر باشد زمان بیشتری می توانید پرواز کنید یا شناور بمانید. در کوادکوپترهای حرفه ای به عنوان مثال کوادکوپتر آتل یا DJI زمان پرواز بین 30 تا 45 دقیقه است که برای فیلم برداری و تصویر برداری شاید زمان کمی باشد. با این حال اگر می خواهید بیشتر پرواز کنید و جزئیات بیشتر از ماجراجویی های خود ثبت کنید باید به فکر خرید باتری های اضافه برای کوادکوپتر خود باشید.

ملخ های اضافه

ملخ ها یا پروانه ها از اجزای بسیار حساس کوادکوپتر هستند که بر اثر تصادف خیلی زود شکسته می شوند یا به خاطر شرایط آب و هوایی حالت استاندارد خود را از دست می دهند. معمولا کاربرانی که تازه کار هستند و تجربه زیادی از پرواز با هواپیماهای بدون سرنشین ندارند از گاردهای محافظ ملخ بر روی کوادکوپتر خود استفاده می کنند. برای مثال سری مویک مینی ساخت شرکت DJI از آنجایی که یک کوادکوپتر ارزان قیمت با جنبه های سرگرمی بوده با گاردهای محافظ ملخ به مشتریان عرضه می شد.

کیف حمل

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که حساسیت بالایی به وسایل خود دارند باید به فکر خرید یک کیف مخصوص برای کوادکوپتر خود باشید. همانطور که گفتیم برای یک پرواز اصولی باید لوازمی از جمله باتری های اضافه، ملخ ها، کنترلر و غیره را همراه خود داشته باشید که با این وجود برای حمل آنها به یک کیف حمل مخصوص نیاز دارید تا تمامی لوازم مورد نیاز برای پرواز را درون آن حمل و نگهداری کنید. معمولا شرکت های سازنده نظیر DJI کیف های مخصوص برای حمل کوادکوپترهای خود عرضه می کنند که به صورت جداگانه یا همراه پک کمبو آن کوادکوپتر می توانید آن را خریداری کنید.

هاب شارژر

یک باتری لیتیومی تقریبا سه برابر زمانی که پرواز می کند طول می کشد تا به طور کامل شارژ شود. شارژ کردن یک باتری کار راحتی است، اما هنگامی که باتری های اضافه خریداری می کنید خرید یک هاب شارژر هم برای شما ضروری است. با وجود یک هاب شارژر می توانید از هدر رفتن زمان جلوگیری کنید و به صورت همزمان تمامی باتری های خود را شارژ کنید. البته هنگامی که از هاب شارژر برای شارژ باتری های خود استفاده می کنید بهتر است که بدانید اولویت شارژ با باتری هایی است که درصد شارژ بیشتری دارند.

شارژر ماشینی

یکی از دیگر لوازم مورد نیاز برای یک کوادکوپتر که توصیه می شود آن را خریداری کنید شارژر ماشینی کوادکوپتر نام دارد. هنگام رفتن به طبیعت و فیلم برداری از ماجراجویی های خود بدون باتری های اضافه کار مشکلی است به خصوص مواقعی که به برق شهری دسترسی نداشته باشید. اما به غیر از باتری های اضافه یک راه حل دیگر برای شما وجود دارد و آن هم استفاده از شارژ ماشینی است. با تهیه و خرید یک شارژ ماشینی برای کوادکوپتر خود می توانید بدون دسترسی به برق شهری همزمان که در حال رانندگی هستید باتری خود را شارژ کنید.

محافظ ملخ

اگر کوادکوپتر شما از گاردهای محافظ ملخ پشتیبانی می کند توصیه می شود هنگامی که در یک فضای بسته پرواز می شود از این ابزارها بر روی کوادکوپتر خود استفاده کنید. با نصب محافظ ملخ بر روی روتورها می توانید به صورت ایمن پرواز کنید بدون اینکه نگران برخورد کوادکوپتر خود با موانع باشید. در این صورت هنگامی که در کنار موانع پرواز می کنید گاردها محافظ ملخ از اصابت ملخ ها به موانع نظیر در، دیوار و شکستن آنها جلوگیری می کنند.

پایه فرود

کوادکوپتر مانند هواپیماهای واقعی نیستند که بر روی چرخ ها فرود می آیند، اما به جای آن پایه های فرود در زیر کوادکوپتر نصب می شوند تا هنگام فرود آمدن بر روی سطح زمین از هر گونه آسیب جدی جلوگیری شود. اگر با سرعت بالایی فرود بیایید پایه های فرود به راحتی شکسته می شوند و در پی آن هم خسارت جدی به سایر بخش های پهپاد از جمله ملخ ها و دوربین وارد می شود. اگر عاشق ماجراجویی هستید و همراه آن می خواهید یک پرواز هیجان انگیز داشته باشید باید به فکر خرید پایه های فرود برای کواد کوپتر خود باشید تا در صورت بروز هر گونه مشکل خیلی راحت آنها را تعویض کنید.

 

شاید کمتر کسی پیدا شود که تمامی این قطعات را برای کوادکوپتر خود خریداری کند. اما اگر به دنبال یک پرواز ایمن و حرفه ای هستید و می خواهید میزان بهره وری از کواد کوپتر خود را بالا ببرید باید خرید تمامی این لوازم یدکی را در نظر داشته باشید. در کنار این موارد با خرید لوازم جانبی کوادکوپتر می توانید قابلیت های بیشتری به کوادکوپتر خود اضاف کنید و عملکرد حرفه ای تری هم ارائه می دهد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا