جاذبه های گردشگری

معرفی جاذبه های گردشگری شهر سوسه در تونس

 سوسه یکی از شهرهای معروف در تونس است که دیدنی های بسیاری دارد. این شهر با جاذبه های گردشگری فراوان توانسته محیطی دلپذیر را برای توریست ها فراهم کند. در این شهر می توانید از بازار عربی دیدن کرده و فرهنگ مردم شمال آفریقا را بهتر بشناسید. در ادامه به معروف ترین و برترین جاذبه های گردشگری سوسه خواهیم پرداخت.

جاذبه های گردشگری سوسه

مسجد جامع

 

در شهر زیبای سوسه مسجد جامع سوسه را به عنوان یکی از دیدنی های آن خواهید دید. این مسجد در سال 851 میلادی ساخته شده است. این ساختمان مانند صخره ای محکم به نظر می رسد. جالب است بدانید که مدل سازی مسجد با تکیه بر مسجد عقبه در قیروان انجام شده است. دیوارهای هلالی و طاق های دندانه دار این مسجد هرگز فراموش نخواهد شد. با عبور از مسجد دقیقاً در شمال غربی آن به قلعه ریبات می رسیم. این سنگر توسط سلسله هخامنشی ساخته شده است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوسه است که می توانید ببینید.

کسبه، یکی از جاذبه های گردشگری سوسه

 

قلعه سوسه نیز یکی از بناهای تاریخی آن است. این بنا در سال 859 میلادی ساخته شده است. هنگام بازدید از قلعه سوسه حتما از برج 30 متری دیدن کنید. این برج عنوان قدیمی ترین برج قاره آفریقا را یدک می کشد. اگر به بلندترین نقاط برج بروید ، منظره ای نفس گیر از شهر دارید و می توانید منظره ای پانوراما از سوسه در تونس را ببینید. اگر هنوز هم می خواهید مکان های تاریخی بیشتری را در این شهر کشف کنید ، پیشنهاد می کنیم از موزه باستان شناسی سوسه دیدن کنید.

موزه باستان شناسی سوسه

 

این موزه آثار باستانی بسیاری از تاریخ تونس را در یک مجموعه ارزشمند نگهداری می کند. موزه باستان شناسی سوسه تونس یافته های باستان شناسی را در خود جای داده است و می توانید سوغاتی های مربوط به دوران روم باستان و جنگ های فنیقی را در اینجا پیدا کنید. بخصوص در تالار باستان گنجینه های ارزشمندی پیدا شده است و شما ممکن است ساعتها به تماشای آنها بنشینید. نقاشی های موزاییکی از آمفی تئاتر علم نیز در این موزه وجود دارد و برای دیدن آنها باید به اتاق های 2 ، 3 و 9 مراجعه کنید. در اینجا می توانید از نزدیک به تاریخ ، فرهنگ و سبک زندگی تونس نگاهی بیندازید.

بازارهای عربی در منطقه سوک

 

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که در این شهر مشاهده خواهید کرد بازارهای عربی در منطقه سوک است. این بازارها در پیاده رو پهن شده اند و هر آنچه فکر کنید را به فروش می رسانند. در این بازارها می توانید ادویه جات یا غذاهای مختلفی بخرید یا لباس ، کیف و کفش بخرید. این بازارها مکانی عالی برای کسانی که خرید را دوست دارند خواهد بود. غرفه های بازارهای عربی سوسه در یک ردیف طولانی در کنار یکدیگر قرار دارند و به طور نامنظم ظاهر می شوند. اگر عاشق چانه زدن برای خرید هستید، این فرصت را در این بازارهای آزاد خواهید داشت. ما به شما توصیه می کنیم که قیمت اولیه فروشنده را برای فروش نادیده بگیرید و برای قیمت پایین چانه بزنید. این رسم بازارهای عربی است و پس از چانه زدن از افت قیمت شگفت زده خواهید شد.

Zaouia Zakkak ، یکی از جاذبه های گردشگری سوسه

 

این یک اثر تاریخی مربوط به قرن هفدهم است. این مناره هشت طرفه یادآور معماری دوره رنسانس است. Zaouia Zakkak یکی از با ارزش ترین و بهترین نمونه های معماری از دوران عثمانی است و به خوبی سبک معماری آن دوران را به شکلی زنده ترسیم کرده است. در مناره یک مدرسه، یک مسجد و یک مقبره وجود دارد.

بندر ال کانتاوی

 

همانطور که گفتیم سوسه شهری بندری است و از مدت ها قبل به عنوان یک مرکز تجاری تونس شناخته می شده است. اکنون می توانید بهترین ساحل بندر ال کانتائوی را نیز مشاهده کنید. این ساحل با شن های سفید خود منظره ای رویایی را ایجاد کرده است. علاوه بر این در بیشتر سال بندر شلوغ است و روح زندگی همیشه در آنجاست. بندرگاه در سال 1979 راه اندازی شد و اگر به ساختار و طرح این بندر نگاه کنید  دهکده سید بوسعید را به شما یادآوری می کند. روستایی که در آن خانه ها با آبی و سفید مخلوط شده اند و همه چیز فوق العاده به نظر می رسد. در بندر el Kantaoui 300 ایستگاه بارانداز پیدا خواهید کرد، همچنین چندین رستوران و کافه وجود دارد که از بهترین رستوران های سوسه است. در اینجا می توانید از امکانات ورزشی و تفریحی کنار دریا بهره مند شوید.

موزه دار اسید، یکی از جاذبه های گردشگری سوسه

 

این موزه در قسمت قدیمی سوسه واقع شده و محل اقامت اشرافی بوده است. این موزه کوچک سبک زندگی ثروتمندان و اشراف تونسی در قرن نوزدهم را به نمایش می گذارد. اولین چیزی که شما را مجذوب این موزه می کند درب ورودی آن است. این در و تزئینات آن به خوبی نشان دهنده غنای و ظرافت صاحب ساختمان است و ممکن است نشانگر این باشد که شما در مکانی در آمیخته با ثروت و اشراف هستید. می توانید لوکس بودن فضای داخلی و کاشی کاری های اندلس در خانه را مشاهده کنید. سوسه شهری تاریخی در آفریقا و تونس است که می توانید در آن تمدن و تاریخ مردم را پیدا کنید و از سبک زندگی آنها از قرن ها تا امروز اطلاعات کسب کنید.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا