جاذبه های گردشگری

همه چیز راجع به شنيانگ چین و جاذبه های گردشگری آن

 شنیانگ شهری در چین با جاذبه های گردشگری فراوان است، این شهر در قسمت مرکزی استان لیائونینگ واقع شده و نزدیک به شهرهای جینژو، یینگکو و داندونگ است و دسترسی آسانی به آنها دارد. شنیانگ پرجمعیت ترین شهر در شمال شرقی چین است و در منطقه ای سردسیر واقع شده است. جمعیت آن به 8.291.000 نفر می رسد و فاصله کمی از شنیانگ و روسیه و کره شمالی وجود دارد. جالب است بدانید که این شهر برای مدتی محل اقامت سلسله پادشاه بود. این شهر بزرگ یکی از شهرهای صنعتی چین است. کارخانه های بزرگ اتومبیل سازی و نظامی در این شهر وجود دارد. این شهر بر صنایع سنگین به ویژه هوا فضا، ماشین آلات، تجهیزات سنگین و دفاع متمرکز شده است و اخیراً توجه خود را به نرم افزار، خودرو و الکترونیک معطوف کرده است. آب و هوای این شهر 4 فصل است و تابستان ها گرم و مرطوب و زمستان ها کاملا خشک و سرد است. شنیانگ یک مرکز صنعتی در چین محسوب می شود، بنابراین ممکن است فکر کنید که جاذبه های گردشگری زیادی ندارد. اما واقعیت کاملا متفاوت است و شما می توانید مناظر زیادی را در این شهر کشف کنید. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری شنیانگ چین با ما همراه باشید.

کاخ سلطنتی

 

این کاخ فوق العاده دیدنی یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ چین است و گردشگران مجاز به بازدید از بخشی از آن هستند. البته شما باید برای یک روز و ساعت مشخص از کاخ دیدن کنید. این کاخ در سال 1626 به دستور نورهاچی ساخته شد. در این کاخ بیش از 300 اتاق وجود دارد که هر یک به طرز متفاوتی تزئین شده اند. این کاخ همچنین دارای 20 باغ با سبک باغبانی چینی است.

معبد تائوئیستی یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ چین

معبد تائوئیست یکی از معابد مورد احترام شهر است و باید مراقب باشید هنگام ورود به آن به آیین های مناسب پایبند باشید. این معبد یکی از شگفت انگیزترین معابد چین و البته یکی از عجیب ترین معابد جهان است.

موزه لوکوموتیو

در این موزه قادر به دیدن لوکوموتیوهای تاریخی از کشورهای مختلف خواهید بود. به عنوان مثال می توانید لوکوموتیوهایی از ایالات متحده، لهستان، ژاپن، روسیه، آلمان، جمهوری چک، چین و بلژیک و غیره را مشاهده کنید.

برج مخابراتی

 این برج مخابراتی 2.5 متر ارتفاع دارد و نمادی از شهر شنیانگ است.

 

چهار معبد پاگودا

 

این یک مجموعه معبد است که هر کدام در بخشی از شهر واقع شده اند. یک معبد در شمال شهر واقع شده است، معبدی دیگر در جنوب، یکی در شرق و دیگری در قسمت غربی شهر قرار دارد. این چهار معبد از نظر عوامل اصلی یکسان هستند  اما تزئینات داخلی مختلفی دارند.

 

کتابخانه ملی یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ چین

کتابخانه ملی شنیانگ گنجینه ای از کتاب ها و کتاب های چینی از سراسر جهان است. بازدید از این کتابخانه بسیار توصیه می شود.

 

موزه شهر باستان

 

در این موزه آثاری از شهرهای مختلف چین و برخی از کشورهای جهان نگهداری می شود. ساختمان موزه عجیب و متقارن به نظر می رسد. اگر به آثار باستانی علاقه دارید ساعت ها در این موزه خواهید گذراند.

 

ورزشگاه المپیک

 

استادیوم المپیک این شهر در جام جهانی میزبان بازی های متعددی بوده است. ظرفیت ورزشگاه المپیک شنیانگ 60،000 نفر است و ساختمان مدرن آن جذاب است.

 

مقبره ژائو

 

این آرامگاه دومین پادشاه سلسله پادشاهی است و در پارک بیلینگ واقع شده است.

 

کوه قیپان

 

کوه Qipan یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ چین است که در سال 2000 به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ ذکر شده است. پوشش گیاهی منطقه کاملا کوهستانی است و این کوه در یک منطقه طبیعی در شمالی ترین نقطه شهر واقع شده است.

 

پارک بیلینگ

 

این پارک در شمال شهر شنیانگ واقع شده است و در آن می توانید به بناهای تاریخی زیبا برسید. در این پارک می توانید ساعت ها به گشت و گذار بپردازید. به خصوص در فصول گرم سال شرایط بسیار دیدنی تر است.

 

باغ گیاه شناسی شنیانگ

 

باغ گیاه شناسی شنیانگ دارای انواع گیاهان سنتی و دارویی است. در این باغ بیش از 2000 گونه گیاه مشاهده می کنید که برخی از آنها واقعاً کمیاب هستند.

 

جزیره پرندگان یکی از جاذبه های گردشگری شنیانگ

 

این یک منطقه طبیعی است که می توانید تماشای واقعی پرندگان را تجربه کنید. مساحت جزیره پرندگان تقریباً 49 هکتار است. در این منطقه درختان، تپه ها و دریاچه های طبیعی زیادی پیدا خواهید کرد. حیات وحش جزیره خارق العاده است و اگر آنقدر خوش شانس باشید و دوربین همراه داشته باشید می توانید بهترین عکس ها را از این جزیره به ثبت برسانید.

 

هتل های برتر

بهترین هتل های شنیانگ عبارتند از هوارد جانسون جونلیان، سامرست هپینگ شنیانگ، لو مریدین شنیانگ، هتل شانگری لا، جن شنیانگ توسط شانگری لا، کمپینسکی، کوان جی، کاخ سلطنتی Shenyang کاخ سلطنتی و … امکانات هتل این شهر بسیار خوب است، با این وجود فاصله قابل توجهی با هتل های مجلل پکن دارند.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا