جاذبه های گردشگری

زیباترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کشور چین

چین ، پرجمعیت ترین کشور جهان و سومین کشور با وسعت زیاد ، همیشه به دلیل شکوه و عظمت طبیعی شناخته نمی شود. با این حال ، از این عکس ها مشخص است که باید باشد! از میان کوه های غرب ، کویر در جنوب ، فضای سرسبز در شرق و آب و هوای گرمسیری در جنوب ، چین به احتمال زیاد یکی از ملل به طور طبیعی متنوع است. شاید الان به دلیل ویروس کرونا مردم با دید منفی به این کشور پهناور نگاه کنند ولی مطمئنا این ویروس برای همیشه ماندگار نخواهد بود. پس بهتر است با ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری و طبیعی زیبای این کشور آسیایی را بهتر بشناسیم.

10- چینگدائو

Qingdao

چینگدائو شهری است که در استان شاندونگ چین واقع شده است. این شهر با شکوه که دارای معماری باستانی آلمانی است. این شهر همچنین دارای بسیاری از سواحل و پارک های زیبا که با دریای زرد هم مرز هستند. شهر چینگدائو به دلیل تولید آبجو ملایم Tsingtao معروف است که میراثی از جمعیت آلمان است که سالها پیش آن را اشغال کرده است. مکانهای دیدنی جذاب در شهر شامل هشت ویلای گذر ویلا ، کوهستان است. لائوشان ، ساحل ماسه طلایی ، پل ژان و جهانی زیر آب. علاوه بر این ، جشنواره بین المللی آبجو Qingdao یک رویداد مهم است که بازدید کنندگان زیادی را به سمت شهر جلب می کند.

9 – Tiger Leaping Gorge

Tiger Leaping Gorge

Tiger Leaping Gorge در نزدیکی شهر لیجیانگ در یوننان چین واقع شده است. این یکی از مکانهای طبیعی است که ارزش سفر کردن به چین را دارد. تپه هیجان انگیز Tiger Leaping در امتداد رودخانه جینشا قرار دارد و به یکی از ژرف ترین تنگه های جهان شناخته شده است. از روستاهای آرام ، زمین های کشاورزی با تراس و یک جنگل سایه دار در میان سایر مناطق عبور می کند. اعتقاد بر این است که این اسم از افسانه ای سرچشمه گرفته است که نشان می دهد یک ببر با استفاده از سنگ به عنوان سنگ پله ای برای عبور از رودخانه استفاده کرده است.

8 – پارک ملی جنگلی Zhangjiajie

Zhangjiajie National Forest Park

پارک ملی جنگلی Zhangjiajie یک پارک جنگلی بسیار زیبا است که در شهر Zhangjiajie در استان هونان قرار دارد. این میراث جهانی یونسکو است که زیبایی آن را از ستون های موجود در آن به دست می آورد. ستون ها طی سالها با فرسایش جسمی و رشد گیاهان روی آنها شکل گرفته اند. یک ویژگی منحصر به فرد پارک ملی جنگل Zhangjiajie ، آسانسور Bailong است. آسانسور 326 متری بلندترین آسانسور جهان است.

7 – Yading Nature Reserve

 

Yading Nature Reserve

 
Yading Nature Reserve یک پناهگاه کوهستانی در شهر داوچنگ ، استان سیچوان است. Yading Nature Reserve یک مکان زیبا در منطقه فلات تبت است. این منطقه توسط کوههای پوشیده از برف پوشیده شده است یعنی چنرزیگ ، چانادورژ و جابیانگ. به عنوان یکی از مناظر طبیعی قابل تحسین ، از Yading Nature Reserve به عنوان “آخرین قطعه زمین خالص در سیاره آبی” یاد می شود.
 

6 – Jiuzhaigou National Park

Jiuzhaigou National Park

 
 
پارک ملی Jiuzhaigou یک ذخیره طبیعی و همچنین یک ذخیره ملی است. در استان سیچوان واقع شده است. این شگفتی چینی به آبشارهای بی شماری ، قله های پوشیده از برف و دریاچه های رنگارنگ که درون آن وجود دارد مشهور است. منظره آن با فعالیت مداوم هیدرولوژیکی ، یخبندان و تکتونیکی که تجربه می کند شکل گرفته است. یکی از ویژگی های محبوب آن دریاچه پنج گل است. پارک ملی جیژائیگو میراث جهانی یونسکو است. این پارک محل زندگی میمون های طلایی در معرض خطر و پاندا غول پیکر است.
 

5 – Yangshuo County

Yangshuo County

 
شهر Yangshuo در استان گوانکسی است و مساحتی معادل 1400 کیلومتر مربع را دربر می گیرد. نقاط دیدنی این شهرستان رودخانه لی ، مون هیل ، رودخانه یولونگ و غار نقره ای است. این یک مکان توریستی معتبر بین المللی است که با پوشش گیاهی سرسبز ، معماری و آداب و رسوم باستانی چینی ، رودخانه های کریستالی شفاف و سنگ های آهکی شناخته شده است. این چشمگیرترین چشم انداز کارست دنیا را دارد. بهترین زمان برای بازدید از شهرستان Yanghshuo در فصول بهار و پاییز است.
 
 

4 – Wuyi Mountains

Wuyi Mountains

 
کوه‌های ووی بیش از 4000 سال قدمت دارند. آنها یک رشته کوه زیبا هستند که در نانپینگ ، استان فوجیان واقع شده اند. اکولوژی کوه های Wuyi از زمان یخبندان که سه میلیون سال پیش از آن باقی مانده ، زنده مانده است. این برای ارزش های زیبا ، فرهنگی و تنوع زیستی آن بسیار مهم است. به همین ترتیب در سال 1999 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. در مجموع 5000 حیوان که در این منطقه سکونت دارند وجود دارد. از این تعداد 475 گونه مهره داران و 4635 گونه از حشرات وجود دارد. کوه های Wuyi یک مکان توریستی بکر برای دوستداران طبیعت است.
 
 

3 – Harbin Ice and Snow Festival

Harbin Ice and Snow Festival

 
جشنواره یخ و برف هاربین یک جشنواره بین المللی زمستانی سالانه است که در هیلونگجیانگ چین برگزار می شود. تاریخ شروع جشنواره رسمی 5 ژانویه است. جشنواره یخ و برف هاربین به دلیل بزرگترین مجسمه های یخی در جهان محبوب است. نمایشگاه مجسمه ها در دو منطقه اصلی یعنی جزیره آفتاب و یخ و جهان برفی انجام می شود. 
 
 

2 – Gobi Desert

Gobi Desert

 
کویر گبی دومین کویر بزرگ آسیا و پنجمین منطقه بزرگ جهان است. این کویر هم در مغولستان و هم در چین واقع شده است. این کویر دارای گستره ای پهناور است که صخره ای و دارای چند تپه ماسه ای است. کویر گبی به دلیل گنجینه های فسیلی باستانی خود مانند تخم های دایناسور و لوازم سنگی ماقبل تاریخ مشهور است. گبی آب و هوای سخت دارد و کویری سرد ، یخ زده و گاه برفی است. سالانه حدود 194 میلی متر باران می بارد.
 

1 – Hangzhou

 

Hangzhou

 
Huangzhou پایتخت و پرجمعیت ترین استان ژجیانگ ، چین است. این کشور در بین هفت پایتخت باستانی چین قرار دارد. در هزاره گذشته ، این شهر به برجسته ترین و مرفه ترین کشور چین تبدیل شده است. دریاچه غربی ، که در این شهر یافت می شود ، یک مکان میراث جهانی و یک قطب گردشگری برای توریست است. این دریاچه دارای چندین معبد ، باغ ، جزایر مصنوعی و بتکده ها است. پیش بینی می شود هوانگژو میزبان بازی های آسیایی 2022 باشد. این سومین شهر چین است که میزبان این رویداد است.

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا