جاذبه های گردشگری

دنج ترین مکان ها برای لذت بردن از تنهایی

فیلم سینمایی 2007 – Into The Wild را به خاطر دارید؟ داستان واقعی زندگی یک فارغ التحصیل آمریکایی ، کریستوفر مک کانلس که تمام پس انداز زندگی خود را به امور خیریه می دهد ، از زندگی دست می کشد ، در جنگل های آلاسکا کوهپیمایی می کند و در پایان ، زندگی او در یک اتوبوس متروک پایان میابد. شاید این فیلم نامفهوم و بی معنی به نظر برسد اما از نظر دوستداران تنهایی بسیار با معنا و پر مفهوم بود. آیا تا به حال فکر کرده اید که ماندن در زیر یک اسمان پرستاره ، گشت و گذار در دریاچه های بکر ، یخچال های طبیعی دست نخورده ، بیابان های بی انتها به تنهایی چه لذتی دارد؟  لذت بردن از تنهایی آسان نیست ، اما تأثیرات آن بر زندگی فرد عمیق و قابل تأمل است. در دنیای امروز که مملو از شهرهای بتونی ، بیلبوردهای پر زرق و برق و تجاری سازی توریستی است  مکان ها و جاذبه های گردشگری هم برای جویندگان تنهایی وجود دارد که در این پست قصد داریم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

پاتاگونیا (آمریکای جنوبی)

 منطقه ای مملو از یخچال های طبیعی ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، کوه ها ، علفزارها ، استپ ها که علی رغم گذشت سالها ، همچنان جذابیت های خود را حفظ کرده است. سفر به تنهایی در پاتاگونیا جذابیت های زیادی دارد از پیاده روی در یخچال طبیعی Perito Moreno گرفته تا گشت و گذار در پارک ملی تماشایی Torres del Paine.

تصور کنید در یک اردوگاه که با یک دریاچه آبی عمیق احاطه شده  با کوه های سفید پوشیده از برف و بدون هیچ عاملی برای از بین بردن آرامش و خلوت خود می توانید ساعت ها و روزها را در سکوت و آرامش عمیق بگذرانید و از تنهایی خود نهایت لذت راببرید.

آلاسکا (آمریکای شمالی)

 آلاسکا با طبیعت سورئال و چشم انداز هایی که دارد یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای لذت بردن از تنهایی است. یخچالهای طبیعی خیره کننده ، رودخانه ها و بیابان های پارک های ملی بکر آن بهشتی برای دوستداران طبیعت و افرادی است که دوستدار تنهایی هستند.

 خوابیدن در یک اردوگاه در میان بیابان های آلاسکا ، صید ماهی قزل آلا تازه از رودخانه ها را تصور کنید و از حیات وحش این منطقه مانند خرس سیاه ، خرس قهوه ای ، کاریبو ، گوسفند دال ، موش ، خرس قطبی ، گرگ ها ، بز کوهی لذت ببرید.

لاداخ (آسیا)

لاداخ ، واقع در شمالی ترین نقطه هند دارای آب و هوایی بسیار سرد و سخت است و بارندگی بسیار کمی دارد و به همین دلیل پوشش گیاهی کمی دارد. گردنه های کوهستانی مرتفع در این منطقه وجود دارد که به نظر می رسد جریان زمان را متوقف کرده است. بتکده های بودایی ، صومعه های تبت و مردم محلی همیشه خندان و مهمان نواز به جذابیتی که مملو از هوای پاک و مناظر روستایی است  می افزاید.

 دوچرخه سواری تا لاداخ ، عبور از گردنه های کوهستانی با ارتفاع زیاد و برافراشتن چادر در نزدیکی دریاچه ای شفاف را تصور کنید.

 

کوههای راکی (آمریکای شمالی)

  کوه های راکی از قدیمی ترین رشته کوه های جهان و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای لذت بردن از تنهایی هستند. راکی ها به دلیل چشم انداز خیره کننده طبیعی ، پارک های طبیعی بکر ، شهرهای کوهستانی و گیاهان و جانوران غنی  بخش اصلی زمین شناسی ایالات متحده و کانادا را تشکیل می دهند و گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

 فقط با یک کوله پشتی کوههای راکی را قدم بزنید ، چادر برپا کنید و از کوههای زیبای بکر ، دریاچه های بکر و هکتارها جنگل بکرلذت ببرید..

 

 

گرینلند (اروپا)

یکی از معدود بیابانی که روی زمین به خوبی حفظ شده است. یخچال های طبیعی عظیم ، چشم انداز برف سفید و خرس های قطبی نماد سرزمینی است که قبایل بومی اینوئیت در آن زندگی می کنند. سرزمینی عرفانی که تابستان هرگز خورشید در آن غروب نمی کند و نورهای شمالی با نشاط در شب می درخشند.

تصور کنید در یک سورتمه از مناظر وسیع برفی گرینلند بگذرید و از نورهای شمالی و آفتاب نیمه شب گرینلند لذت ببرید.

 

کویر گوبی (آسیا)

صحرایی خشک که بارندگی بسیار ناچیزی دارد و پوشش گیاهی بسیار کمی دارد. کویر گوبی از نظر مساحت پنجمین کویر بزرگ دنیا است اما در عین حال از کمترین مناطق مورد کاوش و مسافرت زمین است.

 

تصور کنید در یک صحرای بی انتها از شن و ماسه ، کویر خشک و سرد بدون هیچ همراهی هستید. صحرایی که در آن دما در شب به طرز چشمگیری کاهش می یابد و همه چیز را برای لذت بردن از تنهایی را فراهم می کند.

 

یک سرزمین وسیع از کویر سوزان و دریای بی پایان شن و ماسه در شمال و غرب آفریقا. این منطقه تمدن های شکوهمندی را توسعه داده و پایدار نگه داشته و در عصر مدرن نیز به تکامل خود ادامه می دهد.

تصور کنید در دریای بی پایان نارنجی روشن ، دور از دنیای پر زرق و برق  امروزی عبور می کنید. تصور کنید در روی ماسه های و زیر آسمان پر ستاره چادر میزنید و از سکوت دل انگیز این صحرا لذت می برید.

 

Outback (استرالیا)

مناطق داخلی وسیع ، دور افتاده و خشک استرالیا که معمولاً “Outback” نامیده می شوند. زمین نارنجی و قرمز رنگ و پوشش گیاهی بسیار ناچیز منطقه ای از بیابان کامل ، آب و هوای خشک  را در قلب کوچکترین قاره سیاره ما حک کرده اند.

تصور کنید  در زمین های ناهموار این صحرا قدم بزنید. شما در استرالیای Outback تنها هستید. یک محاسبه اشتباه ، یک چرخش اشتباه یا عملکرد نادرست دستگاه GPS می تواند شما به قیمت جانتان در این بیابان تمام شود. اما خلوت ، آرامش خاطر که دوستداران تنهایی به دنبال آن هستند باعث می شود تمام این مشکلات را به جان بخرید و خود رابه آرامش بی پایان این منطقه برسانید.

 

بزرگترین جنگل بارانی جهان که از آن باعنوان “ریه های زمین” نیز یاد می شود که به دلیل  بارندگی های زیاد ، شرایط گرم و مرطوب منجر به ایجاد یک جنگل بزرگ بارانی شده است که تمدن های باستانی اینکاها در آنجا زندگی می کردند. رود آمازون و بزرگترین رودخانه جهان و منبع 20٪ آب شیرین روی زمین و یک اکوسیستم متشکل از انواع مختلف گیاهان و جانوران یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای لذت بردن از تنهایی در جهان می باشد.

 با پیاده روی و اردو زدن در زیر شاخ و برگ درختان انبوه جنگل های بارانی و درک اکوسیستم گرانبهای رودخانه آمازون ، قایقرانی در رودخانه آمازون پیچ در پیچ را تصور کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا