جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری لیژ، شهری زیبا در کشور بلژیک

بلژیک به معنای واقعی کلمه یکی از زیباترین کشورهای اروپایی با جمعیت کم و مساحت کم نسبت به بسیاری از کشورها است. اما شهرهای معروف زیادی در این کشور وجود دارد که شما در مورد آنها شنیده اید. لیژ یکی از این شهرهاست که تاریخچه ای ارزشمند دارد و با مطالعه تاریخچه آن بخشی از تاریخ اروپا نمایان می شود. مردم بلژیک به هلندی، فرانسوی یا آلمانی صحبت می کنند. همسایگان آن هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه هستند. بلژیک یکی از ثروتمندترین کشورها از نظر جاذبه های طبیعی است. این کشور زیبا حدود 11 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ جغرافیایی به مناطق فلاندر، والونی و بروکسل تقسیم می شود. لیژ مرکز استان لیژ است و یکی از دیدنی ترین شهرهای بلژیک است.

 

لیژ یکی از قطب های اقتصادی بلژیک است و دارای فرهنگ و تمدن طولانی است. در طول جنگهای بلژیک، لیژ غالباً نقشی اساسی داشته و خسارات زیادی دیده است. از این رو ساختمانهای شهر بارها بازسازی شده اند و بار تحولات تاریخی بر دوش آنها کاملاً مشهود است. این خانه بسیاری از کشورهای اروپایی است و شما به ویژه بسیاری از آلمانی ها را پیدا خواهید کرد. در ادامه برای دیدن جاذبه های گردشگری لیژ با ما همراه باشید.

 

آب و هوای لیژ

لیژ شهری ساحلی با آب و هوای معتدل است. بهترین زمان سفر به این شهر در ماه های مه، جولای، آگوست و سپتامبر است. این شهر خیابان های تمیز و کوچه های زیبایی دارد که هوای خنکی از آن عبور می کند.

جاذبه های گردشگری لیژ

مونتنی دو بورن

 

مونتنی دو بورن تاریخی در واقع 374 پله است. این پله ها به عنوان یادبود 600 سرباز کشته یا گمشده در جنگ دوک بورگوندی ساخته شده است. هر یک از این پله ها یادآور یکی از سربازان کشته یا گمشده است و اهالی شهر احترام زیادی برای آنها قائل هستند. جالب است بدانید Montagne de Bueren کسی بود که در آن جنگ سخت و سنگین تا آخرین نفس جنگید و از دروازه های شهر محافظت کرد. مردم این شهر احترام زیادی برای او قائلند و هر ساله در سالگرد پایان این جنگ یک مراسم بزرگداشت در این پله ها به منظور بزرگداشت کشته شدگان جنگ برگزار می شود.

آکواریوم و موزه جانورشناسی

 

در این موزه که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لیژ است می توانید ماهی های عجیب و حیوانات دریایی را مشاهده کنید که در جهان بی نظیر است. در اینجا گونه های عجیب و غریب حیوانات دریایی و اسکلت های تاکسیدرمی را می یابید که با انبوهی از ماهیان غول پیکر شما را شگفت زده خواهد کرد. برای ورود به موزه باید هزینه ای پرداخت کنید و 3 ساعت برای بازدید از آن فرصت خواهید داشت. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید  بهترین و شگفت انگیزترین نمونه ها را در اینجا خواهید یافت.

کلیسای اگلیز سنت ژاک لیژ

 

اگر به دنبال یکی از قدیمی ترین بناهای لیژ هستید باید به کلیسای St. Jacques Liege بروید که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لیژ می باشد. این کلیسا ساختمانی زیبا و دیدنی دارد و معماری باروک در آن استفاده شده است. ستون ها و تاج های بلند آن قابل توجه است. درب ورودی با چندین نماد تزئین شده و تمام پنجره های آن به قالب های کوچک تقسیم شده اند. با روبرو شدن با این کلیسا به شکوه و جلال آن پی خواهید برد. البته ورود به این کلیسا در هر زمان آزاد نیست و فقط دو ساعت در روز می توانید از آن بازدید کنید. علاوه بر این پس از ورود به کلیسا اجازه بازدید از تمام قسمت های آن را نخواهید داشت و احتمالاً فقط می توانید از حیاط اصلی و محراب بازدید کنید.

کاخ شاهزاده

 

کاخ پرنس در سنت لمبرت که در مرکز لیژ واقع شده یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری لیژ است. این کاخ معروف دقیقاً روبروی کلیسای جامع شهر واقع شده است، به همین دلیل به آن کاخ شاهزاده اسقف نیز گفته می شود. نکته جالب در مورد این بنای تاریخی این است که این بنا در یکی از باستانی ترین مکان های لیژ قرار دارد و هنوز هم وجود دارد. همانطور که گفتیم این شهر بارها مورد حمله اقوام مختلف قرار گرفته و ساختار آن از بین رفته و بارها آسیب دیده است. نمای فعلی ساختمان توسط اسقف محلی در قرن 5 بازسازی شد.

موزه لا بووری

 

این موزه خانه ای قدیمی است که بازسازی و به موزه تبدیل شده است. درباره این خانه و ساکنان سابق آن داستان های زیادی وجود دارد که کمی شبیه افسانه است. بازدید از موزه لیژ در لا بووری به شما کمک می کند تا درباره سبک زندگی و فرهنگ مردم آن بیشتر بدانید.

در لیژ چه بخوریم؟

محبوب ترین غذاهای این شهر همبرگر، اسپاگتی و سیب زمینی است. مردم لیژ با مهارت خاصی این سه نوع غذا را می پزند و در اینجا انواع سیب زمینی سرخ شده با طعم های مختلف را امتحان خواهید کرد که هرکدام جذابیت و طعم خاص خود را دارند. همبرگرهای لیژ نیز معروف هستند و باید آنها را در رستوران های مختلف امتحان کنید. شکلات های لیژ مشهورترین شکلات ها در جهان هستند.

حمل و نقل عمومی

سیستم حمل و نقل عمومی لیژ شامل مترو، قطار و تراموا است. اما مردم شهر علاقه بیشتری به استفاده از دوچرخه و اسکوتر دارند و می توانید برای بازدید از شهر دوچرخه یا اسکوتر اجاره کنید.

جشنواره های  لیژ

چندین جشنواره در لیژ برگزار می شود. مشهورترین جشنواره این شهر جشنواره موسیقی Nocturne است. این جشنواره در آخرین هفته ماه ژوئن با حضور علاقه مندان به موسیقی و هنرمندان از سراسر جهان برگزار می شود. در طول این جشنواره فضای شهر تغییر خواهد کرد و به نظر می رسد کل شهر روح تازه ای دارد. به غیر از این چندین جشنواره غذا و آواز در شهر برگزار می شود که از اهمیت کمتری نسبت به جشنواره های موسیقی برخوردار هستند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا