جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری کلمار، شهری در فرانسه

کلمار شهری قرون وسطایی در فرانسه است که پس از قرن ها هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. معماری قرون وسطایی را می توان در کوچه پس کوچه های این شهر کوچک دوست داشتنی یافت. کلمار یکی از شرقی ترین شهرهای فرانسه است که در نزدیکی دو کشور آلمان و سوئیس در منطقه آلزاس مانند الماس می درخشد. این شهر در 64 کیلومتری جنوب غربی شهر معروف استراسبورگ واقع شده است که از رودخانه های Vosges و Rhine عبور می کند. وجود این دو رودخانه باعث ایجاد آب و هوایی سرزنده برای این شهر کوچک تاریخی شده است که با جاذبه های گردشگری فراوان هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.  قدم زدن در خیابان های قدیمی و پر پیچ و خم شهر، دیدن بناهایی با معماری منحصر به فرد قرون وسطایی بسیار هیجان انگیز است. از طرف دیگر استفاده از رنگ های شاد در کنار نورپردازی حرفه ای جلوه ای بی نظیر به این شهر تاریخی بخشیده است. وجود کانال های آب ظاهر شهر را چند برابر زیباتر کرده است و این شهر رنگارنگ میراث خارق العاده ای از تاریخ هزاره اروپا را به بازدید کنندگان ارائه می دهد.

بهترین زمان برای بازدید از کلمار

بهار بهترین فرصت برای لذت بردن از جاذبه های گردشگری کلمار است. در بهار میادین شهر با سبدهای گل رنگارنگ و زیبا احاطه شده است و مردم خانه های کوچک را با گیاهان و گل ها تزئین می کنند. اگر به بازارهای فصلی علاقه مند هستید  توصیه می کنیم سری به بازارهای فصلی کلمار در میدان اصلی شهر بزنید و خرید کنید.

 

ازاین شهر قدیمی دیدن کنید

اگر می خواهید به بهترین و جذاب ترین قسمت کلمار برسید باید از شهر قدیمی قرون وسطایی شروع کنید. این مکان دیدنی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. بخش محبوب آن با خانه های دلربا در حاشیه رودخانه “ونیز کوچک” نامیده می شود.

 

چند ساختمان منحصر به فرد در این شهر زیبا وجود دارد که نباید آنها را از دست داد. ساختمان Maison Pfister  در سال 1537 ساخته شده است و دارای منظره ای دیدنی است. این بالکن با رنگ های روشن تزئین شده و نمونه ای عالی از آثار دوره رنسانس در منطقه راین است که توسط کریستین وکسترفه طراحی شده است. یکی دیگر از بناهای معروف قرن هفدهم  ساختمان Maison de Têtes است.

جاذبه های گردشگری کلمر شهری در فرانسه

کلیساها

 کلیساها یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کلمار هستند که هر کدام متعلق به دوره خاصی از تاریخ اروپا می باشند و این شهر دارای بناهای تاریخی متعددی است. یکی از جذاب ترین آنها صومعه دومنیکن قرن سیزدهم با کلیسا و ایوان سرپوشیده آن است. دومنیکن ها نقش مهمی در حفظ تاریخ شهر در قرون وسطی داشتند.

 

در اینجا با نقاشی شگفت انگیزی روبرو خواهید شد که به جذابیت های کلیسا افزوده است. نقاشی معروف “ماری در باغ گل رز” توسط مارتین شنگاوئر را بر روی دیوار کلیسا مشاهده خواهید کرد. همچنین معبد سنت ماتیو در کلمار کلیسای باشکوه فرانسوی که در سال 1234 میلادی ساخته شده است را مشاهده خواهید کرد. یکی دیگر از مکان های دیدنی قابل توجه کلیسای سنت مارتین است. این کلیسا به سبک معماری گوتیک ساخته شده است. در محراب کلیسا می توانید یک صلیب چوبی با ارزش را ببینید. این صلیب مربوط به قرن 14 است و یکی از نمادهای کلیسا است.

 

 

بهترین موزه های شهر

موزه های از بهترین جاذبه های گردشگری کلمار هستند و در کلمار  موزه های بی شماری وجود دارد که بازدید از هرکدام می تواند جذاب باشد. بهترین موزه برای بازدید در اینجا موزه Unterlinden است. این موزه سالانه بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب می کند و دومین موزه بزرگ هنرهای زیبا در فرانسه است. موزه Unterlinden در کلیسای دومنیکن سابق واقع شده است ، جایی که می توانید مجسمه های قرون وسطایی و نقاشی تاریخی را ببینید. نقاشی هایی نظیر Grunewald و Altarpiece Isenheim در این موزه بی نظیر هستند که از زیبایی های آنها متحیر خواهید شد.

 

بعدی موزه بارتولدی است. این موزه در واقع خانه سابق آگوست بارتولدی است. بارتولدی کسی بود که مجسمه مشهور آزادی را ساخت. در این موزه می توانید وسایل شخصی بارتولدی را ببینید و با سبک زندگی و برخی از عادت ها و سرگرمی های او آشنا شوید. اگر به دنبال یک موزه جذاب دیگر در کلمار هستید موزه اسباب بازی می تواند مقصد بعدی شما باشد. در این موزه می توانید از اسباب بازی های مختلف دیدن کنید.

 
 

بازدید از موزه  برای کودکان و نوجوانان بسیار لذت بخش است و قطعاً از تماشای فضا و اسباب بازی های آن لذت خواهید برد. برای دیدن جاذبه های گردشگری فرانسه اینجا کلیک کنید. 

 

این شهر زیبا و قدیمی به دلیل معماری، موزه های بیشمار، کلیساهای زیبا مشهور است و سالانه میلیون ها گردشگر برای دیدن این زیبایی های شگفت انگیز از این شهر رویایی دیدن می کنند. به دلیل وجود آبراه های مختلف در شهر آن را ونیز کوچک لقب داده اند. سبک معماری در این شهر کاملاً روستایی است و به نظر نمی رسد مردم آن علاقه زیادی به صنعتی شدن شهر داشته باشند. کلمار مردمی دوستانه دارد و رستوران های کوچک و بزرگ آن برای چشیدن غذاهای محلی و فرانسوی عالی هستند. جالب است بدانید که کلمار یکی از زیباترین شهرهای اروپا لقب گرفته است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا