جاذبه های گردشگری

بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان

همیشه بازدید از یک مکان توریستی کمتر شناخته شده و ناشناس چیزی مرموز ، ماجراجویانه و جذاب است. گرجستان ، کشوری جادویی که در میان کوههای باشکوه قفقاز و دریای سیاه واقع شده است. این کشورمملو از شهرهای جذاب  ، شراب معروف  ، بناهای تاریخی خارق العاده ، کلیساها و صومعه های زیبا است. در اینجا لیستی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان آورده شده است که پیشنهاد میکننیم دیدن آنها را از دست آنها ندهید.

 

1. قلعه Narikala – بهترین نقاط گردشگری گرجستان

 

  قلعه ناریکالا هنگام تصمیم گیری در مورد نقاط مهم گردشگری گرجستان ، یکی از اولین بناهای دیدنی است که به ذهن خطور می کند. قلعه ناریکالا در تفلیس واقع شده و توسط پارسیان ساخته شده و چشم اندازهای بی سابقه ای از تفلیس قدیمی و رودخانه پر زرق و برق متکواری را به نمایش می گذارد.

 

2. کوه کازبک – بهترین جاذبه های گرجستان

 

از میان جاذبه های معروف گرجستان ، کوه کازبک یکی از مواردی است که نمی توان از آن اجتناب کرد. به خصوص اگر شما علاقه مند به پیاده روی هستید . کوه کازبک یکی از مرتفع ترین کوههای منطقه است و چشم اندازهای پانورامای نفس گیر را به کوهنوردان ارائه می دهد.

 

3. Uplistsikhe – نقاط برتر گردشگری گرجستان

  Uplistsikhe یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان است که به عنوان قدیمی ترین مجموعه غارهای طبیعی گرجستان شناخته می شود.

 

4. بنای یادبود دوستی روسیه – گرجستان

 بنای یادبود دوستی روسیه و گرجستان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان است که در سال 1983 به مناسبت جشن بیست سالگی پیمان جورجیفسک و دوستی مداوم بین گرجستان و روسیه ساخته شد. این بنا بر روی یک صخره ، در امتداد بزرگراه نظامی گرجستان بین پیست اسکی معروف گرجستان Gudauri و گذرگاه Jvari قرار دارد و مشرف به کوه های قفقاز است. بدنه این بنا از بتن و سنگ  است و دیوار داخلی نقاشی های دیواری عظیم کاشی کاری شده ، صحنه هایی از تاریخ روسیه و گرجستان را نشان می دهد.

 

5. کلیسای ترینیتی Gergeti – نقاط شگفت انگیز گردشگری گرجستان

  کلیسای Gergeti Trinity به طرز چشمگیری در بالای تپه زیر کوه Kazbegi ، در ارتفاع 2160 متری از سطح دریا قرار دارد. این کلیسا که در قرن 14 ساخته شده است ،  کوههای قفقاز را در پس زمینه خود دارد که این مکان را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در گرجستان تبدیل کرده است.

 

6. Mtskheta – جاذبه های خیره کننده گرجستان

  ماتسختایک منطقه توریستی در گرجستان است که حتماً باید از آن دیدن کنید ، چرا که یکی از میراث جهانی یونسکو است و قلب معنوی گرجستان محسوب می شود. متسکتا تاریخ را با برخی از نشانه های خارق العاده مانند Jvari Monatery ، صومعه سنت نینو ، قلعه Armazi ، و همچنین کلیساهای خیره کننده مانند کلیسای جامع Svetitskhoveli  رقم می زند. Mtskheta قطعاً یکی از بهترین مکانها برای بازدید در گرجستان است.

 

7. باتومی –  شهر تفریحی گرجستان

باتومی یک شهر تفریحی ساحلی در گرجستان است که انبوهی از جاذبه های گردشگری در باتومی وجود دارد که اگر می خواهید از این شهر پر جنب و جوش در کنار دریا بازدید کنید باید آنها را بررسی کنید. باتومی قطعاً یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری گرجستان است.

 

8. Vardzia – مکان تاریخی توریستی گرجستان

 یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان  Vardzia یک صومعه یا غاری جذاب مربوط به قرن 12 است که درون کوه های گرجستان قرار دارد. این صومعه شبکه ای از تونل ها و اتاق های مرموز است که در عمق کوه Erusheli قرار دارند. اگر عاشق تاریخ و ماجراجویی هستید ، این جاذبه گردشگری باورنکردنی گرجستان را از دست ندهید.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا