جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری و مناظر دیدنی مولداوی

مولداوی کشوری زیبا و کوچک بین اوکراین و رومانی است که احتمالا هرگز نام آن را نشنیده ایید و چیزی در مورد زیبایی های آن نمی دانید. ما می خواهیم شما در مورد جذابیت های این کشور، در مورد روستای های رویایی و بکر ، صومعه ها ، زندگی شبانه ، فرهنگ جذاب و غذاهای لذیذ آن بیشتر بدانید. بیایید یکی از کم بازدیدترین کشورهای اروپا را که پر از شگفتی است کاوش کنید. در اینجا چند عکس از جاذبه های گردشگری مولداوی آورده شده است که شما را مجذوب زیبایی های دلفریب خود می کند.

صومعه کاپریانا و صومعه سنت نیکلاس

 

صومعه کاپریانا (گنبدهای قهوه ای) و صومعه سنت نیکلاس (گنبدهای سبز) ، در منطقه استراسنی مولداوی قرار دارند.. مولداوی از باشکوه ترین صومعه های کره زمین برخوردار است. در میان یک منطقه جنگلی و زیبا ، صومعه Capriana و صومعه سنت نیکلاس  از قدیمی ترین صومعه های مولداوی هستند.

 

صومعه Noul Neamt

صومعه زیبای Noul Neamt که به صومعه Chitcani (دهکده ای که در آن واقع شده است) نیز معروف است، شامل یک دهستان گسترده و چهار صومعه است.

صومعه Hâncu

 

در حاشیه رودخانه آرام کوگیلنیک واقع در یک جنگل ، صومعه پر جنب و جوش هانکو در سال 1678 توسط مهاجر بلند مرتبه میخائیل هانکو بنا به خواست دخترش ساخته شد. برای مدت بیش از 40 سال  توسط مقامات شوروی بسته شد. در سال 1992 سرانجام صومعه فعالیت خود را از سر گرفت.

 

صومعه Teodor Tiron

 

به طور عامیانه صومعه Ciuflea نامیده می شود ، این صومعه زرق و برق دار بین سالهای 1854-1858 ، توسط برادران آناستازیا و تئودور Ciuflea ساخته شده است. صومعه ساخته شده از سنگ سفید ، دارای 9 گنبد طلا است و در پایتخت کیشینو واقع شده است.

اورهئی قدیمی

 

 یک مجموعه تاریخی ، فرهنگی و باستان شناسی واقع در حدود 60 کیلومتری (35 مایل) شمال شرقی کیشیناو و در مجاورت رودخانه Raut است. این مجموعه یک دره زیبا را تشکیل می دهد و دارای صخره های سنگ آهکی زیبایی است که ساختمان ها و بناهای باستانی بی شماری را در خود جای داده است.

 

کلیسای جامع مولودی ، کیشینو

 



با طراحی کاملاً نئوکلاسیک ، کلیسای جامع زیبا در دهه 1830 ساخته شد. در طول جنگ جهانی دوم ، کلیسای جامع بمب گذاری شد ، و برج ناقوس توسط کمونیست ها در سال 1962 تخریب شد ، تا در سال 1997 دوباره بازسازی شود.

طاق پیروزی ، کیشینو

 

 درست در کنار کلیسای جامع مولودی در مرکز کیشیناو ، طاق سلطنتی سلطنتی قرار دارد که در سال 1840 ساخته شده است. این بنای یادبود پیروزی امپراتوری روسیه بر ترک ها در طول جنگ روسیه و ترکیه است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا