جاذبه های گردشگری

بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه در 6 روز

 ترکیه مقصدی شگفت انگیز با ترکیبی از مکانهای میراث جهانی باقی مانده از شکوه چندین امپراطوری بزرگ از دوره های گذشته ، غذاهای دلپذیر همراه با فرهنگ سنتی ترکیه است. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و می توانید تنها در 6 روز از جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید  باید این موارد برجسته را در برنامه سفر خود بگنجانید. در ادامه برای بررسی توصیه ما برای گذراندن شش روز به یاد ماندنی در ترکیه با ما همراه باشید.

2 روز در استانبول

روز اول: تور شهر استانبول

استانبول بهترین مکان برای شروع اقامت ترکیه است. در اولین روز سفر خود شهر استانبول ، زیباترین و مهمترین شهر فرهنگی در بین شهرهای ترکیه را کاوش کنید. این شهر شاهد ظهور و سقوط چندین امپراتوری بوده است و قرار گرفتن در چهارراه اروپا و آسیا به عنوان یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم در جهان باقی مانده است. از مسجد سلطان احمد یکی از برترین مساجد استانبول، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی که آثار مهم جهان اسلام را در میان چندین اثر دیگر امپراتوری عثمانی در خود جای داده ، بازدید کنید. از محله گالاتا دیدن کنید که در آن می توانید معماری جنوایی برج گالاتا و پل تزئین شده گالاتا را ببینید.

 

روز 2: سفر دریایی صبحگاهی در تنگه های بسفر و بازدید از کاخ دولماباهچه

 

در روز دوم ، می توانید یک سفر دریایی صبحگاهی را در تنگه های بسفر انجام دهید که قاره اروپا و آسیا را جدا می کند و یک مسیر حمل و نقل اصلی در منطقه آسیای صغیر است. هنگام قایقرانی در بسفر ، بناهای خیره کننده میراث دوران عثمانی و نمای کاخ ها را می توانید ببینید. همچنین از کاخ معروف Dolmabahce دیدن کنید ، کاخی بسیار قابل توجه که به عنوان محل اقامت رهبر برجسته مصطفی کمال آتاتورک بوده است. از بازار بزرگ نمادین بازدید کنید ، این بازار سرپوشیده تاریخی هنوز جذابیت خود را حفظ کرده است.

 

روز 3: کارهایی که باید در ازمیر انجام شود

 

پس از آن می توانید در سومین روز بازدید خود به ازمیر پرواز کنید. سفر به شهر تاریخی افسس ، یکی از بهترین شهرهای روم که از بقایای تمدن های از دست رفته پر شده است جذابیت های زیادی دارد. میراث جهانی یونسکو در اینجا در اواخر قرن نوزدهم توسط تیمی از باستان شناسان انگلیسی ، آلمانی و اتریشی کشف و بازسازی شد. افسس میزان توسعه اجتماعی-فرهنگی منطقه را در زمان روم و بیزانس برجسته می کند. بازدید از افسس گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تاریخ است.

 

روز چهارم: تور کاپادوکیا 1 روزه از استانبول یا ازمیر

 

روز چهارم پس از پرواز از ازمیر ، از کاپادوکیا دیدن کنید. کاپادوکیا یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ترکیه است و به دلیل چشم انداز هایی مانند خانه های صخره ای و شهرهای زیرزمینی ، سازه های سنگی و روستاهای پراکنده شهرت دارد. از سایت میراث جهانی یونسکو گورمه ، بهترین مکان برای درک غارنشینان معجزه گر این شهرهای زیرزمینی دیدن کنید. در ماه های تابستان می توانید بالون هوای گرم را در کاپادوکیا امتحان کنید.

 

روز 5: با یک سفر یک روزه از قونیه دیدن کنید

 

روز بعد از قونیه دیدن کنید که به دلیل فعالیت خود در چرخاندن دراویش  یکی از مهمترین میراث فرهنگی کشور محسوب می شود و تعالیم متکلم و متفکر مشهور جلال الدین محمد بلخی رومی را در بر می گیرد. در قونیه ، از موزه بقعه محترم مولوی ، مسجد علاالدین ، مدرسه کاراتای دیدن کنید. جشنواره Whirling Dervishi را در قونیه تجربه کنید و همچنین بازدید از موزه مولانا را فراموش نکنید. قونیه بینشی شگفت انگیز از فرهنگ و مذهب این کشور ارائه می دهد و مکانی شگفت انگیز برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه است.

 

روز ششم: تور شهر آنکارا

 

آخرین توقف شما برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترکیه باید آنکارا پایتخت مدرن ترکیه ، یک شهر پویا و پر جنب و جوش با چشم انداز متمایز و تاریخ غنی باشد. در آنکارا ، از قلعه آنکارا ، موزه تمدن آناتولی و موزه جنگ استقلال دیدن کنید و تا قبل از رفتن از این شهر از زندگی شبانه در آنکارا لذت ببرید.

 

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا