جاذبه های گردشگری

معرفی 9 تا از بهترین سواحل جهان

بازدید از سواحل زیبای فراوانی که در جهان وجود دارد با آرامشی که دارند شما را به خلسه ای از شادی می برند و تقریباً همه یکنواختی ، استرس و بی حوصلگی مربوط به زندگی روزمره  را پاک می کند. این سواحل با جاذبه های گردشگری زیبا مانند شن و ماسه های طلایی ، صورتی ، سفید ، سیاه و با آب های لاجورد ، فیروزه ای و نیلی  هر بیننده ایی را سرمست زیبایی شگفت انگیز خود می کنند. برخی از سواحل صخره ای فانتزی و برای گذراندن ماه عسل مناسب اند در حالی که برخی دیگر برای گذراندن تعطیلات خانوادگی بهتر اند. تصور شما از یک ساحل خوب و عالی هرچه باشد، می توانید آن را در لیستی که ما از زیباترین سواحل جهان تهیه کرده اییم پیدا کنید.

تالاب آبی، اولو دنیز، ترکیه

 

تالاب الو دنیز که به دلیل داشتن آبهای آرام حتی در هنگام طوفان باید آن را دریای مرده نامید یک استراحتگاه ساحلی در ساحل فیروزه در جنوب غربی ترکیه است که در محل اتصال دریای اژه و مدیترانه واقع شده است. این تالاب یک ذخیره گاه طبیعی ملی است و آب آن به خاطر سایه های فیروزه ای و آکوامارین مشهور است و گاهی آن را ساحل آبی می نامند. به دلیل چشم اندازهای منحصر به فرد پانوراما ، شرایط آب و هوایی پایدار و ارتفاع استثنایی کوه باباتا  یکی از بهترین مکانهای جهان برای پاراگلایدر محسوب می شود. برای دیدن جاذبه های گردشگری ساحل دریای سیاه در ترکیه اینجا کلیک کنید.

ناواجیو، جزیره زاکینتوس، یونان

 

ساحل ناواجیو که گاهی اوقات به آن “غار قاچاقچیان” نیز گفته می شود، در جزیره زاکینتوس یونان واقع شده است. این ساحل در ابتدا با نام Agios Georgeios شناخته می شد. پس از ریزش صخره در بالای ساحل  مقدار زیادی سنگ از بالای آن سقوط کرد و ساحل در سال 2018 برای مدت کوتاهی تعطیل شد و شنا و لنگر انداختن قایق در آن ممنوع بود و بعدها این محدودیت ها برداشته شد. در سال 2018 بیش از 1000 روزنامه نگار و متخصص حرفه ای در نظرسنجی از این ساحل به عنوان بهترین ساحل جهان نام بردند. این ساحل فقط با قایق قابل دسترسی است و از سه طرف توسط صخره ها  و از یک طرف به سمت دریای یونی احاطه شده است. برای دیدن جزایر زیبای یونان اینجا کلیک کنید.

ساحل ال نیدو، استان پالاوان، فیلیپین

 

 ال نیدو یکی از زیباترین سواحل جهان در فیلیپین است که صخره ها ، جنگل های سرسبز و زندگی پر جنب و جوش را در خود جای داده است که لذت بردن از ورزش های آبی مانند کایاک، غواصی را باید به آن اضافه کرد. این ساحل یک منطقه حفاظت شده با منابع مدیریت شده است که به دلیل سواحل ماسه سفید ، صخره های مرجانی ، صخره های آهکی  به عنوان دروازه ورود به مجمع الجزایر باکویت شناخته شده است. ال نیدو در حال حاضر در لیست 20 ساحل زیبا در جهان در رتبه 4 قرار دارد.

ساحل پیها ، اوکلند ، نیوزیلند

 

 یکی از زیبایی های طبیعی که اوکلند ، نیوزلند در پهنه خود پنهان کرده است ساحل زیبای پیها می باشد که در شمال شهر واقع شده است. این ساحل عالی شن و ماسه سیاه که یکی از محبوب ترین سواحل موج سواری اوکلند است  با صخره های  ناهموار و برخی از مسیرهای پیاده روی های فوق العاده زیبا در تپه های اطراف برجسته شده است. پیها یک سکونتگاه ساحلی در ساحل غربی منطقه اوکلند در نیوزیلند است و یکی از محبوب ترین سواحل در این منطقه و مقصد اصلی سفر یک روزه برای اوکلندرها در طول سال و به ویژه در تابستان است. در شمال پیها ساحل سفیدها و در جنوب آن خلیج مرسر قرار دارد که دسترسی به هر دو فقط با پای پیاده امکان پذیر است.

 

ساحل پنهان (Playa del Amor) ، جزایر ماریتا ، مکزیک

 

پلایا دل آمور  یا ساحل پنهان و یکی از بهترین سواحل جهان در جزایر ماریتا مجمع الجزایری که قرنها پیش تشکیل شده است می باشد. یک غار شنی وسیع که آبهای آبی اقیانوس آرام به آن هجوم می آورد. جزایر ماریتا گروهی از جزایر غیر مسکونی است که در اثر فوران آتشفشان زیر آب تشکیل شده است که جزء شگفتی های طبیعی به حساب می آیند اما  چیزی غیر از فعالیت آتشفشانی بوده که ساحل گودال را ایجاد کرده است. شایعه شده است که حفره ای که ساحل پنهان را ایجاد کرده است نتیجه بمب گذاری های عمدی بوده است. جزایر ماریتا همیشه به طور کامل خالی از سکنه بوده است و همین آن را به سایتی ایده آل برای آزمایش نظامی توسط دولت مکزیک تبدیل کرده است. این ساحل فقط از طریق یک تونل آب طولانی با کایاک سواری یا شنا قابل دسترسی است.

 

فرناندو دو نورونا ، برزیل

 

فرناندو دی نورونیا نام مجمع الجزایری در اقیانوس اطلس است که دارای شهرت جهانی می باشد و در فهرست یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این منطقه یک پارک حفاظت شده از محیط زیست است که مملو از لاک پشت و دلفین است و می توانید برای غواصی و گرفتن آفتاب به این ساحل که  یکی از دیدنی ترین سواحل برزیل است بیایید. اتوبوسی که در جاده اصلی از شمال به جنوب جزیره می رود ارزان ترین گزینه برای رفت و آمد به این ساحل است.

ساحل ماتیرا و بورا بورا، پلی نزی فرانسه

 

  بورا بورا با و ماتیرا گروهی از جزایر جادویی هستند که در 25 کیلومتری پلی نزی دارند و در حالی که اکثر این سواحل خصوصی هستند  ساحل خارق العاده ماتیرا برای بازدید عموم آزاد است.  بورا بورا یکی از جزایر جادویی است در پلینزی فرانسه در اقیانوس آرام جنوبی است و در یک تالاب محافظت شده در سواحل ماسه ای سفید واقع شده است. دلایل زیادی وجود دارد که بورا بورا به لقب “جزیره رمانتیک” مباهات می کند از جمله سواحل خلوت ، هتل های خوب و فضای آرام. فعالیت های زیادی برای ماجراجویی در این ساحل وجود دارد، مانند پیوستن به سایر بازدید کنندگان در تور نیم روزه در فضای داخلی ناهموار جزیره. برای دیدن جاذبه های گردشگری فرانسه اینجا کلیک کنید.

 

 ساحل Anse Source d’Argent ، سیشل

 

Anse Source d’Argent یکی از زیباترین سواحل جهان با ماسه های صورتی کم رنگ حاشیه نخل های تکان دهنده ، تخته سنگ های گرانیتی برجسته و آب های زمردی می باشد. سیشل یک “بهشت گرمسیری” است که با شنهای مرواریدی ، غروب آفتاب ، غذاهای مجلل  و یک محیط طبیعی دست نخورده در این ساحل یکی از لذت بخش ترین جاذبه های گردشگری در سیشل می باشد. نوار ساحلی این جزیره شامل چندین ساحل ماسه ایی هلالی شکل صورتی رنگ کوچک. شنا و غواصی در دریای این ساحل زیبا بسیار لذت بخش خواهد بود.

 

ساحل هونوپواز بهترین سواحل جهان در هاوایی

 

هیچ مسیر پیاده روی  یا جاده ای وجود ندارد که به هونوپو منتهی شود، تنها راهی که می تواند شما را به این بهشت ​​خلوت برساند این است که با شنا کردن خود را به این ساحل زیبا برسانید. هونوپو یکی از زیباترین سواحل جهان در واقع از دو ساحل قوسی جذاب تشکیل شده است که توسط صخره های عظیم الجثه احاطه و از هم جدا شده اند. به دلیل دشواری دسترسی این ساحل قطعاً از خلوت ترین سواحل جهان است.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا