جاذبه های گردشگریسرگرمیگالری

10 مکان گردشگری پرطرفدار برای توریست ها – 2015

جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی در جهان اطراف وجود دارد. که شاید سفر به تمامی آنها در توان ما نباشد. اما اگر اهل سفر و گردشگری خارج از کشور باشیم. می توان به یکی از آنها سفر کرد. بهار و تابستان بهترین زمان برای گردشگری آن هم خارج از کشور می باشد.

ده مقصد گردشگری برتر بهار 2015

مقاصد برتر گردشگری بهار

از درختانی که دیگر بار لباس سبز و باشکوه به تن کرده‌اند، از شکوفه‌هایی که بی حرف و گفت، عطر دل انگیز در هوا می‌پراکنند، از نغمه‌ی پرندگانی که احساس‌شان را در قالب آواهایی شورانگیز بیان می‌کنند و البته از حال و هوای متغیری که گاه نسیمی مهمانت می‌کند، گاهی درخشش بی‌امان خورشید در انتظارت است و گاهی نیز نم نم بارانی که یک باره می‌بارد و همه چیز را طراوت و شادابی دو صد چندان می‌بخشد.

مقاصد برتر گردشگری بهار

از این رو فصل بهار یکی از بهترین اوقات سال برای گشت و گذار است. سالانه میلیون‌ها توریست و گردشگر راهی زیباترین نقاط زمین در این زمان شده و بهار را در دل طبیعت و یا مناظر زیبا تجربه می‌کنند. به سراغ مقاصد گردشگری برتر امسال می‌رویم که بازدید کنندگان بسیاری را مجذوب خود نموده‌اند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

10. زمین‌های سنگلاخی، یوتا، ایالات متحده

مقاصد برتر گردشگری 2015

زمین‌های سنگلاخی یوتا، در شمار زمین‌های خشک، فرسایش یافته و با کم‌ترین پوشش گیاهی به شمار می‌روند. علیرغم دورنمای نسبتاً دلسرد کننده، این مناطق اغلب حقّه‌هایی مخفی برای شگفت زده کردن بازدیدکنندگان در آستین دارند. گیو تال (Gyu Tal)، عکاسی است که از یکی از پدیده‌های شگفت انگیز این منطقه  تصاویری جالب توجه گرد آورده است. رویدادی که هر دو سال یک‌بار رخ می‌دهد. تنها در عرض چند روز این گستره‌ی پهناور با پوششی رنگارنگ از گل‌های “Scorpion Weed” و “Bee plant” در برگرفته شده و مناظری بدیع پدید می‌آورد. یک باره زمین خشک به دریایی از رنگ‌های بنفش، صورتی و زرد بدل شده و بوی خوشی در هوا می‌پیچد.

گلهای علف عقرب و گیاه زنبور

سمت راست: Scorpion Weed     سمت چپ: Bee Plant

مقاصد برتر گردشگری 2015

در هر زمانی می‌توان به این منطقه سفر کرد، اما گر قرار بر مشاهده‌ی این رویداد شگفت انگیز باشد، فصل بهار بهترین وقت است. هر چند باید گفت نمی‌توان زمانی دقیق برای به شکوفه نشستن این گیاهان متصوّر بود، چرا که این پدیده زمان مشخصی نداشته و بسته به شرایط آب و هوایی و البته رطوبت هوا رخ می‌دهد.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

9. قلّه‌ی هوانگ‌میسان (Hwangmeasan)، جیه‌اونگ‌سانگ‌نام‌-دو (gyeongsangnum- do)، کره‌ی جنوبی

مقاصد برتر گردشگری 2015

با ارتفاعی در حدود 1108 متر، این کوهستان به دو دلیل از اقبال عمومی خوبی برخوردار است، یکی قرار گرفتن آاِنسا (Haeinsa) است، معبدی بودایی که در قرن سیزدهم در این ناحیه بنیان نهاده شده و دارای مجموعه‌ای از نسخ  و کتاب‌های مقدس بوداییان است، مورد دوم این گل‌های زیبا و خوش نقش و نگارند که از جمله دلایل محبوبیت این کوهستان به شمار می‌روند. هر بهار، مزارع اطراف قلّه با پوششی انبوه از گل‌های صورتی رنگ آزالیای سلطنتی پوشیده می‌شود که به گفته بسیاری گل‌هایی خوش عطر و بو هستند. این گل‌ها به ویژه به دلیل برگزاری جشنواره‌ی بهاری گل‌های آزالیای هوانگ میسان که از سال 1997 هر ساله برگزار شده است، مورد توجه قرار دارند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

در کنار مناظر زیبا و چشم اندازهای تماشایی این منطقه، رویدادهای فرهنگی متعددی نیز در این ناحیه برقرار است که از آن جمله می‌توان به همین جشنواره اشاره کرد که در ماه می برگزار می‌شود.

مقاصد برتر گردشگری 2015

8. دره‌ی کازابلانکا، شیلی

مقاصد برتر گردشگری 2015

در نیمکره‌ی جنوبی، اوضاح جوّی متفاوت است. این روزها احتمالاً زمان برداشت محصول فرا رسیده است. دره‌ی کازابلانکا، جای زیباییست، به ویژه زمانی که آب و هوا معتدل و مدیترانه‌ای است. انگور، محصول اصلی این منطقه است و تا چشم کار می‌کند تاکستان می‌بینی و تاکستان. فصل بهار زمانی مناسب برای سفر به این دره، اقامت در هتل- بوتیک‌ها و البته صرف شام و نوشیدنی‌های محلی در رستورانهای متعدد این ناحیه است.

مقاصد برتر گردشگری 2015

از ماه مارس تا جون، بهترین زمان برای سفر به این منطقه و لذت بردن از چشم اندازهای باشکوه آن است.

مقاصد برتر گردشگری 2015

7. تاسمانی، استرالیا

مقاصد برتر گردشگری 2015

این جزیره بیش از هر چیز به مناظر بدیع، چشم‌اندازی‌های حیات وحش و طبیعت خود می‌بالد که به عنون میراثی جهانی شناخته شده‌اند. اگرچه اکنون این منطقه از جهان فصل پائیز را تجربه می‌کند، پوششی رنگارنگ، کوهستان‌های منطقه را در برگرفته و مناظری تماشایی و مسحور کننده ایجاد کرده است. در کنار آب و هوای دلپذیر این روزها، این جزیره از ماه مارس تا آوریل، بهشتی رویایی برای ماجراجویان و عاشقان گشت و گذار در میان مناظر طبیعی به شمار می‌رود.

مقاصد برتر گردشگری 2015

بعد از حضور در ساحل، گشتی در طبیعت بکر و دست نخورده، راه پیمایی در میان کوه‌ها و وقت گذرانی در جنگل، شاید بد نباشد به هوبارت (Hobart) سر زد، پایتخت پرجنب و جوش و زنده‌ی این جزیره که با شب‌های شلوغ و امکانات متعدد و مناسب، اوقات خوب و خوشی را برای مسافران فراهم می‌آورد.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

 6. مسیر آتلانتیک، ایرلند

مقاصد برتر گردشگری 2015

این یکی از زیباترین مسیرهای عبور و مرور در کل این اقلیم است. مسیری که از بخش دونِگال (Donegal) شروع به ناحیه‌ی کُرک (Cork) ختم می‌شود. این مسیر پرپیچ و خم و شاداب در میان خط ساحلی غرب کشور می‌تازد و به پیش می‌رود. این مسیر در مجموع با 2.400 کیلومتر امتداد، مسیر طولانی و شاید خسته کننده باشد، اما می‌توان آن را به شکل گردشی تفریحی و به صورت مسیرهای کوتاه طی کرد، در شهرهای کوچک و بزرگ توقف کرده و از مناظر جاده‌ای لذت برد. ضمن آنکه جشنواره‌های متعددی  نیز در شهرهایی که سر راه این مسیر قرار گرفته‌اند، برگزار شده که می‌توانند سفری شاد و پر خاطره را رقم بزنند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

جشنواره‌ی سنت پاتریک در تاریخ 14-17  ماه مارس در کُرک، جشنواره‌ی خوراکی‌های گَلوِی (Galway) از دوم تا ششم ماه آوریل و فستیوال صدفکانی‌مارا (Connemara) هم از اول تا سوم ماه می برگزار شده و در مجموع بهاری پر طراوت و مملو از رویدادهای فرهنگی جالب توجه را نوید می‌دهند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

5. تاکستان‌های واناکا (Wanaka)، نیوزیلند

مقاصد برتر گردشگری 2015

شهری زیبا در جزیره‌ی جنوبی نیوزیلند که مهمان گردشگران بی‌شماری از گوشه و کنار جهان است. این منطقه در فصل زمستان با پیست‌های اسکی مناسب و در تابستان با راه پیمایی، ماهیگیری، کوهنوردی و دیگر فعالیت‌های مفرّح، اوقاتی خوب و به یادماندنی را به رقم می‌زند. اما در فصل پائیز که از ماه مارس تا جون به طول می‌انجامد، فصل انگورچینی آغاز شده که اصلی‌ترین فرآورده‌ی این شهر به شمار می‌رود. و به همین دلیل یکی از معروف‌ترین و در عین حال زیباترین تاکستان‌های جهان نیز که به ویژه مورد علاقه‌ی عکاسان است، در همین نقطه واقع شده است. بسیاری از  گردشگران در این فصل با ثبت نام در تورهای گردشگری، اوقات خوشی را در این منطقه می‌گذرانند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

جشنواره‌ی انگور چینی گیبسون (Gibston) ، هر ساله در سومین یکشنبه‌ی ماه مارس برگزار می‌شود. همچنین موعد برگزاری جشنواره‌ی برداشت محصول و فستیوال خوراکی‌ها نیز عید پاک هر سال است. در عین حال تاکستان‌های سرسبز این منطقه در تمام طول سال به گرمی از بازدیدکنندگان استقبال می‌کنند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

4. آنزابورگو (Anza- Borrego)، کلیفرنیا، ایالات متحده

مقاصد برتر گردشگری 2015

بزرگ‌ترین پارک ایالت کلیفرنیا، هر ساله با به گل نشستن گیاهان بیابانی، خوشامدگویی گرم و غیر منتظره‌ای از بازدید کنندگان خود به عمل می‌آورد. گردشگران معمولاً از راه پیمایی در میان دره‌ی پالم بورگو (Borrego Pulm)که 5 کیلومتر امتداد دارد، لذت می‌برند. در این فصل از سال این مسیر با چشم اندازی از گل‌ها و گیاهانی همچون اسطوخودوس، شاه پسند بیابانی، بوته‌های لطیف و اوکوتیلو (Ocotillo) که گیاهی شبیه به کاکتوس است، نمایی کاملاً متفاوت می‌یابد. همچنین دره‌ی “حفره‌ی جهنمی” (Hellhole) نیز بر خلاف نامش، با پس زمینه‌ای از کاکتوس‌های خمره ای شکل، گل‌های رنگارنگ لوپین و البته همراهی آبشار زیبای مِیدِن‌هِر(Maidenhair)، جلوه‌ای بهشتی به خود می‌گیرد.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

بیابان این ناحیه به تنهایی و در تمام فصول سال، جاذبه‌ای توریستی و محبوب است. اینجا تنها توده‌ی شن  به چشم نمی‌آیند بلکه سطوح خشن صخره‌های کوچک و بزرگ نیز، دورنمای کلی منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده‌اند. وجود دره‌ها و مسیرهای راهپیمایی مناسب و متعدد، دیگر ویژگی این منطقه است که گشت و گذار در این پارک را فعالیت تفریحی مناسبی معرفی می‌کند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

3.  پالاوان (Palawan)، فیلیپین

مقاصد برتر گردشگری 2015

پالاوان آیلند، استان و جزایر و ایالتی سرسبز در کشور فیلپین است. اینجا در اصل تقریباً از 1780 جزیره‌ی کوچک و بزرگ تشکیل شده که بزرگ‌ترین آنها یکی از مقاصد گردشگری معروف جهان به شمار می‌رود. جایی که به دلیل جنگل‌های انبوه، طبیعت بکر و دست نخورده، کوهستان‌های زیبا، سواحل ماسه‌ای سفیدرنگ و البته آب زلال و کریستال گونه‌ی خود، شهرتی بسزا دارد. درشمالی‌ترین بخش پالاوان، اِل نیدو (El Nido) قرار گرفته که به دلیل ردیفی از صخره‌های عمودی تشکیل شده از سنگ‌های آهکی مسحور کننده، بسیار معروف و شناخته شده است.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

از ماه مارس تا ماه جون، بهترین زمان برای سفر به این ناحیه است. در این موقع از سال، هوا دلپذیر، آفتابی و گرم است. در سایر اوقات، این منطقه از رطوبت بالا رنج می‌برد.

مقاصد برتر گردشگری 2015

2. والَّتا (Valletta)، مالت

مقاصد برتر گردشگری 2015

پایتخت مالت در دریای مدیترانه، حقیقتاً جواهری واقعی است. جایی که بافت شهری و قدیمی آن، جزئی از میراث تاریخی جهان است. ارتفاعات و فضای اطراف این شهر را طبیعتی بی‌نظیر و دست نخورده احاطه کرده است. به همین دلیل جای تعجب نیست که چرا هر ساله جمعیتی انبوه، جذب این منطقه می‌شوند. اگر چه فصل تابستان اوج شلوغی این شهر است، اما بهار برای آن دسته که دوست دارند سبکبال و آسوده خاطر در شهر به گشت و گذار بپردازند، فصل ایده‌آل‌تری است. آب و هوا نیز در این اوقات از سال روی خوش نشان داده و هوا معتدل و دلپذیر است.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

صنایع دستی و آثار باستانی قالب توجهی از دوره‌های تاریخی مختلف حیات بشر، در این شهر وجود دارند که می‌توان اطلاعات بیشتری از آنها درموزه‌ها بدست آورد. همچنین باستان شناسان آثار درخشان و تاریخی بی‌شماری را در دل این شهر یافته‌اند که تاریخچه‌ای غنی از ساکنان  نواحی مدیترانه‌ای را، در اختیار محققان قرار می‌دهند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

1. جشنواره‌ی ملّی شکوفه‌های گیلاس، واشنگتن. دی. سی، ایالات متحده

مقاصد برتر گردشگری 2015

در سال 1912، از سوی ساکنان توکیو، 3 هزار اصله درخت گیلاس به شهر واشنگتن اهدا شد. هر ساله و در فصل بهار این درختان زیبا به شکوفه نشسته و تاریخ و فرهنگ غنی این کشور را در بخشی دیگر از جهان، جاودانه به نمایش می‌گذارند. اما چیزی که بیش از این زیبایی رویایی جلب توجه می‌کند، برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعدد فرهنگی- تفریحی است که به بهترین شکل همبستگی و دوستی دو ملّت را به تصویر می‌کشند. امسال هنرمندانی از کشور ژاپن در مکان‌های عمومی به اجرای آثار هنری و سرگرم کننده پرداخته و زمینه ساز آشنایی بیشتر ساکنان واشنگتن، با فرهنگ مردمان کشور آفتاب تابان شدند.

مقاصد برتر گردشگری 2015

این روزها زمان خوبی برای بازدید از پایتخت ایالات متحده است. جوّی شاد و پر جنب و جوش بر شهر سایه انداخته و به لطف زیبایی ساکورا، مناظر و چشم اندازهای رویایی بسیاری شکل گرفته است.

مقاصد برتر گردشگری 2015

مقاصد برتر گردشگری 2015

منبع: www.fodors.com/news/photos/top-10-places-to-go-for-spring-2015#!8-tahiti

صفری

متخصص تولید محتوا، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز ، علاقمند به دنیای تکنولوژی و فناوری، گردشگری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا