صنعت

عکس های ناب

عکاس می‌نویسد:«یکی از مکان‌های موردعلاقه من برای عکاسی از پرندگان عجیب‌وغریب باغ‌وحش نیویورک در پارک مرکزی است. این عکس را در بالای شاخه‌ای بلند در مکانی روشن با سایه‌ای عمیق در پس آن گرفتم. توجهم به کبوتر نیکوبار زیبایی، یکی از گونه‌های موردعلاقه‌ام در باغ‌وحش، معطوف شد. می‌دانستم که رنگ‌های باشکوه پرنده در صورت کوچک‌ترین حرکتی در بال‌ها به هم می‌ریزند. بنابراین، انتظار برای لحظه مناسب رمز کار بود. زیاد منتظر نماندم. پرنده تصمیم گرفت بال‌هایش را باز کند و من خوش شناس بودم که این لحظه را ثبت کنم.»۲-Water Towersبرج‌های آبتوسط جان انگلیشجان انگلیش که این تصویر را ثبت کرده می‌نویسد: «یک روز صبح همین‌طور که از فرودگاه محلی‌ام به سمت آسمان‌های پاک حرکت می‌کردم می‌توانستم این برج‌ها را ببینم که از پسِ مهی به‌سرعت اُفتان در ۱۰ مایلی جهت شرق بیرون می‌آمدند. با سرعت هرچه‌تمام‌تر حرکت می‌کردم و سعی کردم چند عکس آزمایشی بگیرم تا زاویه درست را پیدا کنم. در حین گشتن به دنبال تصاویر اصلی مه تقریباً پایین آمده بود. این تصویر یکی از تصاویر آزمایشی است. برج‌ها بخشی از پایگاه تسلیحاتی متروکه ی سانفلاور در نزدیکی دسوتو در کانزاس هستند. این پایگاه برای تأمین مهمات در جنگ جهانی دوم و همچنین جنگ‌های ویتنام و کُره ساخته‌شده است.»۳-A Day’s Workیک روز کاری

توسط حامد نظری

چوپانی باروبنه‌ی سنگینش را در کوهستانی برفی در شمال ایران به دوش می‌کشد. آن‌طور که حامد نظری می‌گوید چوپانان هنگام حرکت گله‌های گوسفند از کوه‌های مرتفع به سمت دره‌ها باید روزانه ۲۰ کیلومتر راه بروند.

۴-Ram’s Eye چشم قوچ

توسط دان ویلسون

«طی سفر کوتاهی که اخیراً برای عکاسی از حیات‌وحش به وایومینگ داشتم، در فورک کنیون توقف کردم تا از گوسفندان بزرگشاخ حین چرای سالانه‌شان عکاسی کنم. هوا گرم بود که باعث می‌شد فعالیت آنان کمتر باشد؛ اما در آخرین رانندگی‌ام به خارج از فورک کنیون به دو قوچ برخوردم که بی‌وقفه می‌جنگیدند تا جایی که بینی هردوی آن‌ها خونی شد. پس از یک ساعت مبارزه، این قوچ که نهایتاً شکست خورد، لحظه کوتاهی آرام گرفت و به من نگاه کرد؛ گویی درخواست کمک داشت.»

۵-A Curtain Liftsپرده بالا می‌رود

توسط جان برور

باران و مه تقریباً نقشه عکاس برای عکاسی از دهانه‌های آتش‌فشانی هنگام غروب و در نزدیکی استاکسنس در جنوب شرقی ایسلند را مختل کرد. او می‌گوید: «به دنبال فرصت‌های متفاوتی بودم که حداکثر استفاده را از زمان ببرم. این بازتاب زیبای دهانه‌های آتش‌فشانی در آب را دیدم و به‌سرعت بخشی از مه ناپدید شد که به‌کل منظره ظاهری رازآلود بخشید.»

برای گرفتن این عکس که پایین‌تر از کوه وستراهورن گرفته‌شده است، برور دوربینش را بر روی انعکاس متمرکز کرد و آن را بر روی سه‌پایه‌ای قرارداد تا از آن در برابر باد و باران حفاظت کند. «باد لحظه کوتاهی متوقف شد و من توانستم این عکس را بگیرم. چند لحظه بعد مه دوباره برگشت و باد و باران ادامه پیدا کردند.»

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا