تکنولوژی و فناوریبررسی و مقایسه

با بهترین گوشی های سال 2020 آشنا شوید

در نیمه اول سال 2020 گوشی های زیادی وارد بازار شدند که هرکدام خصوصیات مختلف و برتری های خاصی نسبت به هم داشتند. انتخاب و خرید بهترین گوشی از میان این همه گوشی با کیفیت کار آسانی نیست و نیازمند شناخت و البته بودجه کافی است. همین مسئله ما را بر آن داشت تا در این مقاله گوشی های برتر بازار را که در سطح بالاتری نسبت به بقیه گوشی ها قرار دارند را به شما معرفی کنیم تا بتوانید راحت تر و با شناخت بیشتری تصمیم بگیرید.  وجه تمایز تمام این گوشی ها در ظرفیت باتری – کیفیت دوربین – نرخ تازه سازی نمایشگر و هم چنین فن آوری 5 جی خواهد بود. البته این فن آوری تا چندی پیش تنها در گوشی های پرچم دار حضور داشت ولی بعد از معرفی این تراشه توسط شرکت کوالکام این تکنولوژی به گوشی های میان رده هم راه پیدا کرد و تا پایان سال 2020 ارزانتر و عمومی تر نیز می شود. این شما و این هم مجموعه ایی از بهترین گوشی های سال 2020 .

گوشی آیفون 11 پرو :

گوشی آیفون 11 پرو

آیفون های اپل معروف ترین و شناخته شده ترین محصولات این شرکت هستند. بگذارید از نمایشگر این گوشی شروع کنیم که رتینا XDR OLED است و ویژگی هایی مانند دالبی ویژن – HDR10 دارد که طیف گسترده ایی از رنگ را به نمایش می گذارد. هم چنین این گوشی از لمس 120 هرتز پشتیبانی می کند که نشانه دقت بیشتر این گوشی در لمس است و این گوشی را به گزینه مناسبی برای گیمرها تبدیل می کند. در کنار این نمایشگر یک دوربین سه گانه قرار دارد که با فلش 4 تایی قادر به فیلمبرداری 4k می باشد. از نقاط قوت این دوربین باید به لنزهای متنوع تله فوتو – فوق عرض – واید و زوم اپتیکال 2 برابری اشاره کرد.

تراشه این اسمارتفون از بهترین تراشه های موجود در بازار است و برای باز کردن چندین برنامه بطور همزمان مناسب است و کم نمی آورد و هر برنامه و بازی را با آن می توانید اجرا کنید. در کنار دوربین عالی و نمایشگر با کیفیت این گوشی باید گفت که این گوشی عاری از هر عیب و نقص نیست و کاستی هایی نیز دارد که از میان آنها می توان به نداشتن درگاه کارت حافظه و پایین بودن حافظه داخلی و نبود درگاه usb و حسگر اثر انگشت اشاره کرد. قیمت این گوشی 999 دلار است که نسبت به قیمتی که دارد انتظارها از این گوشی بسیار بالاتر بود.

گوشی آیفون11 :

گوشی آیفون11

این گوشی به لحاظ طراحی همانند نسل قبلی خود یعنی XRS است و تنها در بخش سخت افزار تغییراتی داشته است. در قسمت عقب این گوشی دوربین دوگانه ایی قرار دارد که به لنزهای واید و فوق عریض مجهز است و با فلش 4 تایی قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه را دارد. نمایشگر این گوشی از نوع لیکوئید رتینا IPS است و از لمس 120 هرتز و حداکثر روشنایی 625 بهره می برد. هر چند در این گوشی خبری از لنز تله فوتو و حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر نیست اما باتری این گوشی از ظرفیت خوبی برخوردار است و در کنار تراشه A13 قدرتمند این گوشی که از بهترین و قدرتمند ترین تراشه های موجود در بازار است مجموعه ایی قوی را بوجود آورده اند که نسبت به قیمت 715 یورویی آن می ارزد.

سامسونگ گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس

علت اینکه ما این دو گوشی را با هم به شما معرفی کردیم این است که فرق چندانی با هم ندارند و تنها تفاوت های جزئی در اندازه نمایشگر و ظرفیت باتری با هم دارند. هر دو گوشی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس ,نمایشگر بزرگ با دقت بالا و نرخ تازه سازی 120 هرتز دارند که این به معنای روانتر بودن کار با این گوشی است و قابلیتی است که همه چیز را روی گوشی سریعتر نشان می دهد.  تراشه بکار رفته در هر دو گوشی اگزینوس 990 است که از بهترین تراشه های موجود در بازار است و میزان مصرف انرژی را کاهش می دهد و گرمای کمتری تولید می کند. با این سخت افزار می توانید هر بازی و برنامه ایی را اجرا کنید. بعلاوه این تراشه به ماندگاری بیشتر شارژ باتری کمک می کند.

دوربین  عقب هر دو گوشی نیز 3 گانه است و دارای قابلیت فیلمبرداری 8K با سرعت 60 فریم در ثانیه است اگر چه این کار را به سختی انجام می دهد. زوم اپتیکال 1.1 و زوم هیبریدی 3 برابری با لنزهای تله فوتو و فوق عریض از دیگر ویژگی های دوربین این دو گوشی است.  تنوع رنگ در این گوشی بسیار بالاست و شما قادر به انتخاب از بین 6 گزینه رنگی هستید. با تمام تفاوت های جزئی که این دو گوشی با هم دارند گلکسی اس 20 دارای 749 دلار قیمت و اس 20 پلاس  794 دلاری است.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

یکی دیگر از بهترین گوشی های سال 2020 گوشی سامسونگ اس 20 اولترا است که یک گوشی تمام عیار و خیره کننده است که تمام خصوصیات بهترین گوشی ها را یکجا دارد و بیخود نیست که لقب گرانترین گوشی سامسونگ را به خود اختصاص داده است. این گوشی مجهز به فن آوری 5جی که نسل پنجم شبکه تلفن همراه و جدیدترین نسل سیستم های ارتباط سیار سلولی است می باشد. نمایشگر این گوشی با دقت بالا و نرخ تازه سازی 120 هرتز تصاویر را با جزئیات بصورت واضح و روشن با کیفیت عالی ارائه می دهد و نمایش رنگ ها در آن بصورت روشن و دقیق است. تراشه های بکار رفته دراین گوشی اگزینوس 990 و اسنپدراگون 865 است که هر دو از لنز 108 مگاپیکسلی پشتیبانی می کنند و از طرف دیگر میزان مصرف شارژ باتری را کاهش می دهند و باید گفت که گلکسی اس 20 اولترای سامسونگ با انتخاب این تراشه ها با یک تیر چند نشان زده است. این گوشی همه چیز تمام در بخش رم و ذخیره سازی نیز بی نظیر عمل کرده است و نه تنها دارای رم 12 و 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 -256 و 512 گیگابایتی است بلکه یک اسلات اختصاصی میکرو اس دی نیز برای اضافه کردن حافظه دارد.

دوربین که جذابترین بخش این گوشی است از 4 سنسور بهره می برد که سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی در کنار دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی یکی از شگفتانه های این گوشی به شمار می رود. زوم اپتیکال 4 برابری – زوم هیبریدی 10 برابری و لنز تله فوتو پریسکوپی از دیگر قابلیت های این دوربین بی نظیر است. باتری 5000 میلی آمپری با شارژ سریع 45 واتی نیز امکان استفاده طولانی مدت از این گوشی را به شما می دهد که البته با قابلیتی که در بخش دوربین و نمایشگر شاهد بودیم انتظار باتری قدرتمند تری را داشتیم. قیمت این گوشی نیز 1119 دلار است که شاید کمی زیاد به نظر بیاید اما برای بدست آوردن یک گوشی با دنیایی از قابلیت ها قیمت گزافی نیست و قرار گرفتن در لیست بهترین گوشی های سال 2020 بی شک برازنده این اسمارتفون همه چیز تمام است.

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس :

سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس

نمایشگر این گوشی با دقت 1440×3040 اگر چه از نرخ تازه سازی تصویر بهره ایی نبرده است اما با کیفیت خوبی تصاویر را ارائه می دهد. تراشه های اگزینوس 9825 و اسنپدراگون 855 بکار رفته در این گوشی با باز کردن چندین برنامه بطور همزمان کم  نمی آورد و ما می توانیم بین چندین برنامه جابجا شویم بدون اینکه معطل شویم و یا منتظر بارگذاری آنها باشیم. حافظه داخلی این گوشی در 2 نسخه 256 و 512 با رم 12 گیگابایتی و درگاه حافظه میکرو اس دی فضای زیادی برای پرونده های رسانه ایی – داده ها و برنامه ها و بازی ها در خود دارد. دوربین 4 گانه با لنزهای متنوع و قابلیت فیلمبرداری 4K عکس هایی روشن با وضوح و جزئیات را به تصویر می کشد. باتری 4300 میلی آمپری قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی و شارژ QI را دارد. قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی 545 یورو است که اگر چه این گوشی یکی از بهترین گوشی های سال 2020 به حساب می آید اما این قیمت برای این گوشی به نظر کمی زیاد می رسد.

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس :

گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس

نمایشگر هر دو گوشی از دقت 1440×3040 برخوردار است در حالی که نمایشگر اس 10پلاس 6.4 اینچی و اس 10 6.1 اینچی است. در این نمایشگر اگر چه از نوخ تازه سازی خبری نیست اما HDR10+ را پشتیبانی می کند. تراشه بکار رفته در هر دو گوشی اگزینوس 9820 و اسنپدراگون 855 برای نسخه بازارهای امریکاست. از نظر ذخیره سازی نیز اس 10 حافظه داخلی 128 و 512 را با رم 8گیگابایتی پشتیبانی می کند ولی اس 10 پلاس که علاوه بر مواردی که گفته شد 1 ترابایت حافظه و 12 گیگابایت رم را پشتیبانی می کند که گزینه مناسب تری برای کسانی است که دنبال ذخیره سازی بیشتری هستند. در پنل پشت هم هر دو گوشی میزبان دوربین سه گانه ایی هستند که قابلیت فیلمبرداری 4k را دارند با یک تفاوت ناچیز که گوشی گلکسی اس 10 از دوربین سافی 10 مگاپیکسلی بهره می برد در حالی که اس 10 پلاس سلفی دوگانه 10+8 مگاپیکسلی دارد. اگرچه باتری اس 10 پلاس قدرتمند تر از گلکسی اس 10 می باشد اما در کل باتری هر دو گوشی چنگی به دل نمی زند و نهایتا تا یک روز گوشی را روشن نگه می دارد. قیمت تعیین شده برای گوشی اس 10 پلاس 636 یورو و گلکسی اس 10 را 501 یورو قیمت گذاری کرده اند.

گوشی Pixel 3a گوگل :

گوشی Pixel 3a گوگل

اجازه بدهید از نمایشگر این گوشی شروع کنیم که این نمایشگر همیشه روشن با دقت 1080×2220 یک گوشی با کیفیت در وضوح تصویر است. تراشه بکار رفته در این گوشی اسنپدراگون670 است که هم گرمای کمی تولید می کند و هم مصرف پایین انرژی دارد بعلاوه پردازش هر بخش را بصورت جداگانه انجام می دهد. دوربین این گوشی با اینکه تکی است بسیار با کیفیت است و از قابلیت فیلمبرداری 4K بهره می برد و دارای ویژگی NIGHT SIGHT است که در تاریکی نیز عکس های خوبی می گیرد و در حد یک پرچم دار ظاهر شده است. باتری این گوشی 3000 میلی آمپری است و با شارژ 18 واتی پشتیبانی می شود اما از شارژ بی سیم خبری نیست. با اینکه حافظه ذخیره سازی 64 و رم 4 گیگابایتی چنگی به دل نمی زند و هیچ درگاه کارت حافظه ایی هم برای این گوشی در نظر گرفته نشده است ولی با توجه به قیمت 307 یورویی که برای این گوشی تعیین شده می توان گفت که سخت افزار این گوشی نسبت به قیمت آن در سطح خوبی قرار دارد.

گوشی پیکسل ۴ گوگل :

گوشی پیکسل 4 گوگل

در این گوشی دیدیم که گوگل برای اولین بار دوربین دوگانه ایی را در پشت گوشی تعبیه کرده است که با لنزهای واید – تله فوتو – زوم اپتیکال 2 برابری تصاویر با کیفیتی به شما ارائه می دهد. نمایشگر 5.7 اینچی این گوشی با دقت 1080×2280 و نرخ تازه سازی 90 هرتز با کیفیت HDR جزئیات را بصورت واضح و روشن نشان می دهد و نمایش رنگ ها بصورت واضح با کنتراست غنی صورت می گیرد. این گوشی که در آن به جای حسگر اثر انگشت اسکن چهره قرار گرفته است از سیستم عامل اندروید 10 در کنار تراشه اسنپدراگون 855 بهره می برد که برای باز کردن چندین برنامه بطور همزمان کم نمی آورد و رزولوشن بالای این تراشه از پس پردازش های مربوط به HDR برمی آید. تامین کننده انرژی این گوشی باتری 2800 میلی آمپری است که از شارژ سریع 18 واتی و شارژ QI پشتیبانی می کند اما با این حال اگ استفاده سنگینی از آن داشته باشید به سختی یک روز را دوام می آورد. این را هم باید در نظر داشت که عمر باتری بسته به محیط شبکه و الگوهای مورد استفاده و سایر عوامل ممکن است متفاوت باشد.

گوشی Mi 9 شیائومی :

این گوشی با دوربین چند گانه که مجهز به لنزهای واید -تله فوتو و اولتراواید هستند و از فیلمبرداری 4K پشتیبانی می کند و در کنار آن نمایشگری با دقت بالا دارد که جزئیات و رنگ ها را بصورت روشن و دقیق ارائه می دهد. تراشه بکار رفته در گوشی Mi 9 شیائومی نیز از بهترین نوع و اسنپدراگون 855 است که در کنار رم 8 و حافظه 256 گیگابایتی عملکرد روانی خواهد داشت. باتری نیز 3300 میلی آمپری است که با شارژ سریع 27 واتی و شارژ بی سیم 20 واتی پشتیبانی می شود. در کل باید گفت که این گوشی سخت افزار قدرتمندی دارد و قیمت 469 یورویی این گوشی نیز در مقایسه با امکاناتی که گوشی دارد زیاد به نظر نمی رسد.

گوشی Oppo Find X2 Pro :

گوشی Oppo Find X2 Pro

نمایشگر بی نظیر این گوشی از نرخ تازه سازی 120 هرتز و HDR10+ بهره می برد که به معنای روانتر بودن کار با آن است و قابلیتی است که همه چیز را روی گوشی سریعتر نشان می دهد. باتری این گوشی 4260 میلی آمپری است که با شارژ سریع 65 واتی امکان استفاده طولانی مدت را به کاربر می دهد بطوری که در 38 دقیقه شارژ گوشی را به صد درصد می رساند. اگر چه خبری از جک 3.5 میلی متری در این گوشی نیست اما باید به وای فای 6 این گوشی اشاره کرد که جدیدترین و سریع ترین پروتکل وای فای است. در بخش دوربین ها نیز دوربین 3 گانه این گوشی که در پنل پشت چرمی این گوشی قرار گرفته است حرف های زیادی برای گفتن دارد و به انواع لنزهای پریسکوپی -اولتراواید – زوم اپتیکال 5 برابری مزین شده است. این گوشی مجهز به فن آوری 5جی که نسل پنجم شبکه تلفن همراه و جدیدترین نسل سیستم های ارتباط سیار سلولی است می باشد و از نمایشگر با کیفیت بالا – حافظه داخلی فراوان و سرعت شارژ عالی برخوردار است و البته باید به این ویژگی ها قیمت بالا راهم اضافه کنیم که چیزی بالغ بر 997 یورو قیمت این گوشی است.

گوشی OnePlus 7T Pro :

نمایشگر Fluid AMOLED این گوشی با دقت 1440×3120  وضوح HDR10+ و نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتز نمایش رنگ ها را بصورت دقیق و واضح نشان می دهد. نرخ تازه سازی 90 هرتز نیز باعث می شود دستگاه متناسب با بازی و برنامه در حال اجرا بطور خودکار نرخ را تغییر دهد. تراشه بکار رفته در این گوشی اسنپدراگون 855 است که رزولوشن بالای آن از پی پردازش های مربوط به HDR بر می آید. دوربین سه گانه این گوشی یکی از نقاط قوت آن است که در آن انواع لنزها در کنار زوم اپتیکال 3 برابری بکار رفته است. باتری قدرتمند 4085 میای آمپری این گوشی با بهره مندی از شارژ سریع 30 واتی و فن آوری وارپ شارژ امکان استفاده طولانی مدت از گوشی را به کاربر می دهد بدون آنکه نگران خاموش شدن گوشی خود باشد. در کنار همه مزایایی که این گوشی دارد باید گفت کمی و کاستی هایی هم دارد که از میان آنها می توانیم به نبود شارژ بی سیم و ضد آب نبودن ان اشاره کرد. قیمت این گوشی در بازارهای جهانی 737 یورو می باشد که در مقایسه با رقبا قیمت کمتری دارد.

گوشی وان پلاس ۷T :

گوشی وان پلاس ۷T

نمایشگر Fluid AMOLED این گوشی از نرخ تازه سازی 90 هرتز بهره می برد و دارای قابلیت HDR10+ است. تراشه اسنپدراگون 855 و لانچر OxygenOS در کنار رم 8 گیگابایتی به اجرای هر چه روان تر برنامه ها کمک شایانی می کند. دوربین 3 گانه این گوشی نیز با تنوعی از لنزها و قابلیت فیلمبرداری 4K عکس های روشن با وضوح و جزئیات دقیق را به تصویر می کشد. باتری 3800 از شارژ سریع 30 واتی بهره می برد بعلاوه با وارپ شارژ 30T می تواند در عرض 1 ساعت گوشی را کامل شارژ کند. همانند مدل پرو این گوشی نیز شارژ بی سیم ندارد و از قابلیت ضد آب که یک استاندارد در گوشی های پرچمدار است در این گوشی خبری نیست. این گوشی با نرم افزار عالی سخت افزار بی نظیرو ماندگاری شارژ باتری قیمت 505 یورویی دارد که برای یک پرچم دار قیمت گزافی نیست.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا