پهپاد

بهترین پهپاد ها برای آتلیه و فیلمبرداری عروسی

در این مقاله ما قصد داریم تا بهترین پهپاد دوربین دار جهت استفاده در آتلیه ها، مراسمات و ساخت تیزرهای تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم. اما قبل از آن باید به چند نکته جهت خرید هلی شات مورد دلخواه و کاربردی خود اشاره کنیم. هنگام خرید هلی شات کاربران به چند نکته اساسی دقت کنند. اولا کوادکوپترهای زیادی وجود دارند که می توانند گزینه مناسبی برای فیلم برداری در آتلیه ها و مراسمات باشند، اما قبل از آن باید به جیب خود نگاهی کنید که آیا بودجه کافی برای خرید آن را دارید یا اینکه کیفیت فیلم چه مقدار بر موقعیت کار شما تاثیر گذار خواهد بود. در گذشته فیلم برداران برای تهیه یک ویدئوی هوایی با هزینه و مشکلات زیادی مواجه بودند، اما امروزه با وجود کوادکوپتر دوربین دار که دارای امکانات خلاقانه هستند می توانید یک ویدئوی واضح، کنترل شده و بسیار حرفه ای به ثبت برسانید. در واقع هلی شات ها این توانایی را به عکاسان داده اند تا مناسبت هایی نظیر عروسی، جشن تولد و سایر مراسمات را با شکوه و عظمت بی نظیر به ثبت برسانند. کوادکوپترهای دوربین دار محصولی بی نظیر برای ثبت لحظات شیرین شما!

عوامل تاثیر گذار و تعیین کننده قیمت هلی شات ؟

امروزه محصولات کمپانی DJI معتبرترین برند حال حاضر در بازار جهانی می باشند که با قابلیت های پیشرفته و فراوان بهترین کاربرد را در میان هلی شات های موجود دارند. این کوادکوپترها با توجه به امکانات پروازی، زمان پرواز، کیفیت فیلم و تصایر، محدوده کنترل و قابلیت های فراوان دیگر می توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. تمامی پهپادهای ساخت کمپانی چینی دی جی ای دارای زمان پرواز بالا، برد مناسب و از بهترین کیفیت ویدئویی و تصویر برداری بهره می برند. نمایندگی های رسمی این محصولات در ایران و تمام جهان خدمات پس از فروش نظیر تهیه قطعات جانبی، تعمیرات و غیره را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهند تا مشتریان هیچگونه نگرانی از بابت خرید محصولات این کمپانی را نداشته باشند. اما قیمتی که این کمپانی برای محصولات خود در نظر گرفته شاید برای تازه کاران و کسانی که بودجه کافی ندارند مناسب نباشد. ما خدمت این دسته از کاربران محصولات کمپانی MJX ، شیائومی،دبلیو ال تویز و غیره را معرفی می کنیم که هر چند نمی توانند در حد و اندازه کوادکوپتر دی جی ای ظاهر شوند اما با توجه به قیمتی که دارند اولا به صرفه می باشند دومأ هم برای تازه کاران و استفاده شخصی کاربر گزینه مناسبی هستند. در ادامه ما چند نمونه از هلی شات هایی که برای فیلم برداری در آتلیه ها و مراسمات مناسب می باشند را به شما معرفی می کنیم و با بررسی قابلیت هایی از آنها مثلا کیفیت دوربین، مداومت پروازی، قابلیت پرواز خودکار و هوشمندانه به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین هلی شات را خریداری کنید.

بهترین پهپاد ها برای آتلیه و فیلمبرداری عروسی
بهترین پهپاد ها برای آتلیه و فیلمبرداری عروسی

هلی شات ماتریس 200 وی 2

این محصول نمی تواند گزینه مناسبی برای تمامی کاربران جهت فیلم برداری در آتلیه ها و مراسمات باشد چرا که قیمت بالایی دارد و بیشتر از آن در زمینه ساخت فیلم های سینمایی و پروژه های صنعتی استفاده می کنند. شاید آتلیه کاری یک شغل با درآمد بالا باشد، اما در حین کار باید میزان مصرف و درآمد را برآورد کرد که آیا خرید یک محصول با قیمت بالا می تواند راه حل اساسی برای افزایش سود خود در این کار باشد؟ یا نه! از ویژگی های برجسته این هلی شات قابلیت نصب دوربین های سینمایی Red Epic با کیفیت 8K می باشد که شاید برای کسانی که در آتلیه های عروس و داماد فعالیت دارند تصویر برداری و فیلم برداری با چنین دوربینی بسیار ضروری نباشد. پهپاد های صنعتی سری ماتریس که از مداومت شارژی 40 دقیقه بهره می برند با توجه به نرخ ارز در ایرن بیش از 150 میلیون قیمت دارند.

هلی شات اینسپایر 2

اینسپایر یکی دیگر از کوادکوپترهای فیلم بردرای کمپانی DJI می باشد که همانند ماتریس ها قابلیت حمل دوربین های با کیفیت را دارد اما با تفاوت اندکی که در حداکثر وزن تیکاف دارند نمی توانند دوربین های بیش از 1 کیلوگرم را حمل کنند. بر روی این پهپادهای دی جی ای می توان دوربین های سری زنوس نظیر X7s را نصب کرد و فیلم های خیره کننده به ثبت رساند. پیشرفته ترین آنها پهپاد اینسپایر 2 بوده که با وجود دوربین X4S می تواند 24 دقیقه در هوا فیلم برداری کند. محدوده کنترل این مولتی روتورها در بهترین حالت 7 کیلومتر می باشد. این محصول در چند مدل با لوازم جانبی مختلف عرضه می شود که نسخه Inspire 2 Cinema DNG با قیمت حدود 20،000 دلار به فروش می رسد.

پهپادهای فانتوم (Phantom)

پرنده های فانتوم یک گزینه بسیار ایده آل از نظر قیمت و کارایی می باشند که برای فیلم برداری حرفه ای و پیشرفته به بازار آمدند. پیشرفته ترین این هلی شات ها فانتوم 4 پرو وی 2 بوده که با دوربین هاسلبلاد 20 مگاپیکسل فیلم های 4K به ثبت می رساند و می تواند گزینه مناسبی برای آتلیه ها و تصویر بردرای هوایی در مراسمات باشد. پایداری که این پرندگان در پرواز دارند بی نظیر است. نسبت به سری اینسپایر بسیار ارزانتر بوده اند و بهترین ویژگی های آنها کیفیت دوربین، 30 دقیقه زمان پرواز، 7 کیلومتر محدوده قابل کنترل، سیستم اجتناب از موانع و قابلیت های هوشمندانه دیگر می باشد. این کمپانی جدیدأ از یک فناوری انتقال ویدئویی پیشرفته با عنوان OcuSync برای محصولات خود استفاده کرده که کواد کوپترهای فانتوم هم از این ویژگی مستثنی نیستند.

کوادکوپترهای مویک (Mavic) با طراحی تاشو و قابلیت حمل آسان

از دیگر پهپادهایی که شما کاربران می توانید در آتلیه ها عروسی و مراسمات یا ساخت تیزرهای تبلیغاتی از آن استفاده کنید، هلی شات مویک 2 پرو محصولی از خانواده مویک DJI می باشد، که به صورت تاشو ساخته شده و در یک فضای اندک به راحتی حمل و نگهداری می شود. دوربینی که کمپانی برای این هلی شات در نظر گرفته از کیفیت ویدئویی 4K بهره می برد و تصاویری با وضوح 20 مگاپیکسل به ثبت می رساند. زمانی که با این کوادکوپتر می توانید پرواز کنید حدود 30 دقیقه می باشد. در بهترین حالت شما می توانید یک پرواز پایدار و ویدئوهایی عاری از هر گونه لرزش را به ثبت برسانید. مطمئنا هر کسی قبل از عروسی خود در جستجوی بهترین آتلیه ها هست که کیفیت کاری مناسب را داشته باشد و یکی از ویژگی هایی که باعث می شود تا شما یک کسب کار موفق داشته باشید کیفیت فیلم برداری و تصویر برداری بوده که وابسته به دوربین در فیلم بردرای زمینی و هلی شات در فیلم بردرای هوایی می باشد. کوادکوپترهای مویک نسخه های متفاوت زیادی دارند که عبارتند از مویک پرو، مویک پرو پلاتینیوم، مویک 2 اینترپرایز و مویک 2 زوم که با کمترین تفاوت نسبت به Mavic 2 Pro ساخته شد. مویک مینی از محصولات 2019 کمپانی دی جی ای هم با دوربین 12 مگاپیکسل و 249 گرم وزن یکی از محصولات حرفه ای این شرکت چینی می باشد.

کوادکوپترهای اسپارک و مویک ایر

علاوه بر تمامی پهپادهای DJI که در بالا معرفی کرده ام یک سری دیگر از این محصولات هستند که با قیمت مناسب تر و کیفیت ویدئویی نسبتأ خوب می توانند گزینه مناسبی برای استفاده توسط آتلیه ها و فیلم برداری از مراسمات باشند. مویک ایر و اسپارک هر دو تولیدی سال 2018 دی جی ای بوده اند که کمپانی این محصولات خود را در دسته پهپادهای هابی معرفی کرده در حالی که در مقایسه با سری باگز کمپانی ام جی ایکس بسیار پیشرفته تر می باشند. DJI Mavic Air به صورت تاشو ساخته شده و از قابلیت های پروازی فراوانی نظیر حرکت بر روی مسیر دلخواه با استفاده از داده های GPS ، امکان فرود بر روی دست، حرکت با اشاره دست و غیره بهره می برد. DJI Spark برعکس به صورت ثابت طراحی شده یعنی بازوهای آن را نمی توان بعد از پرواز تا کرد، اما به اندازه ای کوچک است که کاربر نگران حمل و نگهداری از آن نباشد.

کمپانی ام جی ایکس با سری باگز مشهور شد

علاوه بر کمپانی DJI، شرکت همتای خود یعنی ام جی ایکس هم توانست در این عرصه خودی نشاند دهد و پهپادهای سری باگز را با چشمان حشره ای روانه بازار کند. در واقع استفاده از دو چشم خشن در قسمت جلویی دستگاه امضای این کمپانی بر روی محصولات سری Bugs خود است. در میان کوادکوپتر های باگز MJX Bugs 4W گرانترین بوده که با قابلیت هایی نظیر دوربین 2K، تصاویر 12 مگاپیکسل، مداومت پروازی 20 دقیقه و 2 کیلومتر محدوده کنترل با ریموت به بازار عرضه شد.

کوادکوپترهای دبلیو ال تویز

در این زمینه کمپانی های زیادی وارد عرصه رقابت شدند و توانسته اند محصولاتی با خلاقیت های ویژه و قیمت های متنوع به بازار عرضه کنند. کمپانی دبلیو ال تویز با ساخت WLtoys Q696 معروف شد، محصولی که از برجسته ترین ویژگی های آن دوربین 5 مگاپیکسل، 15 دقیقه مداومت شارژی و 400 متر محدوده کنترل می باشد. قابل توجه کاربران این نکته را بگویم که این محصولات امنیت بالایی ندارند چرا که فاقد سیستم GPS بوده اند و از قطب نماهای تعبیه شده برای بازگشت به خانه استفاده می کنند.

هلی شات شیائومی با مداومت شارژی بی نظیر

شاید باگز یک نام آشنا در این عرصه باشد اما فیمی ایکس 8 بسیار با کیفیت می باشد و از توانمندی های بالایی نظیر دوربین 12 مگاپیکسل، مداومت شارژی 33 دقیقه، برد رادیی 5 کیلومتر و سیستم مکان یابی GPS بهره می برد. شرکت شیائومی این محصول خود را با ظرافت بی نظیر و طراحی تاشو روانه بازار کرد.

شما می توانید جهت خرید هلی شات و کوادکوپتر برای آتلیه و فیلمبرداری مجالس به فروشگاه آی پهباد https://ipabad.com مراجعه کنید.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا