جاذبه های گردشگری

9 جاذبه گردشگری و منظره دیدنی در شیلی

شیلی با نام رسمی جمهوری شیلی کشوری در آمریکا جنوبی است که مانند یه نوار باریک و بلند میان رشته کوه آند و اقیانوس آرام کشیده شده است. این کشور تا مرزهای پرو و ​​بولیوی و به موازات آرژانتین امتداد دارد ، و در آخر به کیپ هورن آخرین نقطه در قاره آمریکای جنوبی ختم می شود. شیلی از تنوع بی نظیر مناظر طبیعی ، شهرهای رنگارنگ مانند سانتیاگو ، مکانهای تاریخی ، تاکستان های انگور و مردم خونگرم و صمیمی برخوردار است. سفر به شیلی نوید یک تجربه شگفت انگیز از ماجراجویی و تجربیات باورنکردنی  را می دهد. ما لیستی از تجربه های باورنکردنی و جاذبه های گردشگری را که فقط شیلی می تواند به شما ارائه دهد,  تهیه کرده ایم. با ما همراه باشید تا سری به این مکان های زیبا بزنیم!

1- کویر آتاکاما خشک ترین مکان در جهان

کویر آتاکاما خشک ترین مکان در جهان

صحرای آتاکاما در شیلی خشک ترین مکان در جهان است. در واقع بعضی مناطق آن یک منطقه مرده برای پوشش گیاهی هستند چرا که هیچوقت بارندگی در آنها وجود نداشته است. این صحرای وسیع بیش از 105000 کیلومتر مربع مساحت باورنکردنی را پوشش می دهد. این منطقه همچنین فاقد هرگونه آلودگی  است و فرصت های چشمگیری را برای تماشای ستاره فراهم می کند.

2- کیپ هورن

 

کیپ هورن

شیلی و آرژانتین تا یک نوار باریک در انتهای قاره آمریکای جنوبی کشیده شده اند. این منطقه که جنوبی ترین نقطه خشکی در آمریکای جنوبی است و به گفته ساکنان این منطقه، بیش از 800 کشتی غرق شده و بیش از ده هزار ملوان جان خود را در آن از دست داده اند. امروز می توان با یک تور قایقرانی به کیپ هورن رسید و در بنای یادبود کیپ هورن ادای احترام کرد. در آنجا  نمادی از پرواز روح آلباتروس وجود دارد که به روح ملوانان گمشده در دریا احترام می گذارد.

3- آتشفشان ویاراریکا

 

آتشفشان ویاراریکا

آتشفشان Villarrica شیلی در پوکان آخرین بار در سال 2015 فوران کرد. امروز این آتشفشان فعال یکی از نقاط مهم گردشگری در این کشور است. شهر پوکن پایگاه ویاراریکا است که در آن امکان کوهپیمایی در قله آتشفشان پوشیده از برف وجود دارد. این آتشفشان نه تنها به خاطر زیبایی آن گردشگران را جلب می کند بلکه به این دلیل که می توانید در آن به ورزش هیجان انگیز اسکی و اسنوبورد بپردازید نیز طرفداران بسیاری دارد.

4- مجسمه های یکپارچه جزیره ایستر

 

مجسمه های یکپارچه جزیره ایستر
 

ایستر یکی از دورافتاده ترین جزایر هنوز مسکونی روی زمین است که این جزیره میزبان نزدیک به 1000 مجسمه عظیم به نام moai است که از بزرگترین اسرار دنیای ما هستند. جزیره مرموز Rapa Nui ، معروف به جزیره ایستر ، با این مجسمه های سنگی غول پیکر با وزن بین 14 تا 20 تن شناخته شده است. نحوه و دلیل ساخت این مجسمه های سنگی و چه کسی آنها را برپا کرده است هنوز هم یک معما است.

5- پارک ملی تورس دل پین

 

پارک ملی تورس دل پین
 

پارک ملی Torres del Paine یکی از زیباترین مکان های روی زمین است و بخشی از منطقه Patagonia است که از زیباترین مناظر این منطقه در هکتارهای وسیع پارک ملی Torres del Paine بکر ، در شیلی است. مناظر سرسبز مملو از کوههای مرتفع و منجمد ، یخچال های طبیعی و علفزارها برای کوهنوردی و طبیعت گردی از جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آیند.

6- کایاک زیر کلیسای جامع مرمر

 

کایاک زیر کلیسای جامع مرمر
 

دریاچه General Carrera بزرگترین دریاچه شیلی است و به دریاچه بوینس آیرس در آرژانتین معروف است. این دریاچه پاتاگونین توسط آرژانتین و شیلی مشترک است که به دلیل غارهای مرمر زیبای خود معروف است و به کلیسای جامع مرمر شناخته شده است. این یک شبکه از غارهای صاف و طبیعی با سایه های مختلف رنگی است. به زیر کلیسای جامع مرمر کایاک بروید و شاهد زیبایی فوق العاده آن باشید.

7- قدیمی ترین مومیایی های جهان را ببینید

 

مصر به عنوان سرزمین مومیایی ها ، فراعنه و اهرام با شکوه و معابد شناخته می شود. اما آیا می دانید قدیمی ترین مومیایی های جهان در شیلی یافت می شوند؟ قدیمی ترین بقایای مومیایی شده انسان در شمال شیلی یافت شده است و یک موزه باستان شناسی در شهر کوچک San Miguel de Azapa اجساد مومیایی شده توسط مردم Chinchorro و مردم قبیله ای بومی منطقه را در خود دارد. با کمال تعجب، تاریخ گذاری رادیوکربن تأیید کرده است که اجساد مومیایی شده مربوط به حدود 5000 سال قبل از میلاد است و این مومیایی ها تقریباً 2000 سال بزرگتر از مومیایی های مصر هستند.

8- نوادو اوجوس دل سالادو بلندترین آتش فشان جهان

 

نوادو اوجوس دل سالادو بلندترین آتش فشان جهان
 

نوادو اوجوس دل سالادو بلندترین آتشفشان جهان با 6893 متر ارتفاع ، در مرز آرژانتین و شیلی واقع شده است. همچنین دارای بالاترین دریاچه در ارتفاعات جهان است که در دهانه آن قرار گرفته است. نام “Ojos del Salado” به دلیل شور بودن دریاچه به “چشم یک شور” ترجمه می شود. از کوه بالا بروید و از مناظر نفس گیر آن لذت ببرید.

9- تاکستان های انگور نزدیک Vina Del Mar

 

تاکستان های انگور نزدیک Vina Del Mar
 

شیلی به دلیل شراب مرغوب خود جایگاه خاصی در بین کشورهای همسایه دارد. این کشور در امر تسلط بر انگور Carménère رهبر بازار است. این نوع انگور که در اصل در فرانسه رشد می کرد ، کنار گذاشته شد و فراموش شد اما خوشبختانه در منطقه سانتیاگو شیلی احیا شد. امروزه شیلی کشور اصلی تولید شراب کارمنر و احیای انگور از دست رفته فرانسه است. بنابراین اگر می خواهید به قاره امریکار جنوبی سفر کنید و نمی دانید از کدام کشور شروع کنید شیلی بهترین  گزینه برای سفر خواهد بود که با مناطق زیبا و شگفت انگیزش قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا