تکنولوژی و فناوریآموزش کامپیوتر

افزایش سرعت کامپیوتر و لپ تاپ به روش خانگی تا 500 درصد – از سیر تا پیاز

دسترسی سریع به عناوین مقاله

بررسی راهکارهای بهینه سازی و افزایش سرعت کامپیوتر و لپ تاپ به روش خانگی تا 500 درصد

از زمان ساخت کامپیوتر تا به امروز مهندسین سخت افزار و نرم افزار به دنبال روش های بودند تا سرعت عملکرد آن را افزایش دهند. حتی امروزه که قدرت و سرعت کامپیوتر نسبت به دو دهه پیش چندین برابر افزایش یافته هست. اما باز هم مشاهده می کنیم که کاربران در اینترنت به جست جوی روش هایی هستند که بتوانند سرعت سیستم خود را افزایش دهند. شاید مهمترین دلیل آن پیشرفت سریع تکنولوژی و عدم رضایت بشر از وضع مود و همینطور سرعت فعلی سیستم هاست. و افزایش کارایی سیستم های کامپیوتر و نقش بیشتر آن در زندگی بشر.

داشتن یک سیستم کامپیوتر خوب می تواند انگیزه شما را برای کارکردن و حتی یادگیری دو چندان کند. یک سیستم خوب علاوه بر سخت افزار بالا نیاز به بهینه سازی مناسب دارد. که معمولا به دانش نرم افزاری شما بستگی دارد که از چه روش هایی برای بهینه سازی و افزایش سرعت استفاده کنید.

ما در این مقاله آموزش روش هایی را به شما مطرح می کنیم که بتوانید سرعت سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ خود را تا چندین برابر افزایش دهید. بدون آنکه به مراکز سخت افزاری مراجعه کنید. روش های کم هزینه و حتی بدون هزینه. پس با ای اس دانلود همراه باشید.

قبل از اقدام به هر کاری باید نسبت سخت افزار و نرم افزار به سیستم خود شناخت داشته باشید. بدانید که چه قطعاتی بر روی آن نسب هست. آیا این قطعات با سرعت مورد انتظار شما مطابقت دارند یا نه؟

چه نرم افزارهایی بر روی سیستم نصب کرده اید. آیا این نرم افزار ها با سخت افزار سیستم همخوانی دارند یا نه؟ و آیا سیستم شما برای این نوع برنامه ها مناسب هست؟

پس اولین نکته شناخت از سیستم و انتظارات شما از آن هست. باید سیستم خود را به لحاظ سخت افزاری بشناید ببینید که پردازنده آن چند هست. چند گیگ رم دارد. هارد آن چند هست. و اینکه بدانید که نسخه های مختلف ویندوز چه میزان سخت افزار نیاز دارند.

برای مثال کسانی که می خواهند با کامپیوتر کارهای گرافیکی مثل فتوشاپ یا افترافکت انجام دهند باید بدانند که سیستم آن به رم بالای 4 گیگ نیاز دارد. یا اگر می خواهید از کارهای اینترنتی مثل وب گردی در کنار کارهای گرافیکی استفاده کنید در نظر داشته باشید که به یک سیستم متوسط یعنی با سیستم عامل ویندوز 10، پردازنده سه هسته ای، رم 8 گیگ، هارد 500 یا یک ترابایت، گرافیک یک گیگ به بالا نیاز دارید.

چنانچه بخواهید از برنامه های گرافیکی و نرم افزارهای طراحی سنگین مثل اتوکد، 3D MAX و ده ها نرم افزار دیگر بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر استفاده ببرید. باید به فکر یک سیستم با سخت افزار بالا باشید.

پس تا اینجا شما باید متوجه شده باشید که نمی توان از یک سیستم با رم 2 گیگ و سخت افزار پایین انتظار داشته که ویندوز 10 ساپورت کند. یا همزمان با برنامه های آفیس چند نرم افزار گرافیکی استفاده کرد.

مطمئنا شما که در حال خواندن این پست هستید حتما به دنبال یادگیری راه های افزایش سرعت سیستم هستید در غیر این صورت اگر سرعت سیستم شما بالا بود که الان چنین مقاله ای را دنبال نمی کردید.

نکته دوم اینکه ممکن است شما سیستم متوسط و خوبی داشته باشید. از سخت افزار مناسبی برخوردار باشد. اما پس از نصب ویندوز به مرور زمان سرعت آن کاسته شده. بیشتر کاربران اقدام به تعویض و نصب مجدد ویندوز بر روی لپ تا کامپیوتر می کنند. اما کاربران باهوش به سراغ روش های آموزشی ما می روند. پس اگر می خواهید همیشه یک سیستم سر حال و پرسرعت داشته باشید این آموزش را از دست ندهید.

1- شناسایی سخت افزار سیستم و نصب نرم افزار متناسب

سخت افزار سیستم خود را بشناسید از میزان ظرفیت آنها در پشتیبانی کردن برنامه ها اطلاع پیدا کنید. برای بدست آوردن مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری سیستم از برنامه استفاده کنید. اطلاع از سخت افزار سیستم به شما کمک می کند تا ویندوز و نرم افزار مناسب بر روی آن نصب کنید. برای مثال نصب ویندوز 10 رو سیستم قدیمی با رم 2 گیگ، هارد 300، پردازنده پایین کار منطقی نیست. چرا که خود ویندوز 10 حداقل به دو گیگ رم نیاز دارد. و اجرای سایر برنامه مثل آفیس و فتوشاپ بر روی آن امکان پذیر نیست.
تنها مسئله رم یا پردازنده نیست یک سیستم مناسب با ویدوز 10 باید از مادربرد و هارد، گرافیک، پردازنده، حتی پاور و.. بهره مند باشد. و حتی اجرای ویندوز 7 بر روی سیستم ها ضعیف نیز کار شما را با مشکل مواجعه می کند.

پس با توجه به سخت افزار سیستم نرم افزار متناسب با آن را نصب کنید برای مثال شما یک سیستم کامپیوتری متوسط دارید مثلا مادربرد گیگابایت H61 ، رم 4 گیگ، پردازنده سه هسته ای، هارد 500 گیگ، گرافیک 1 گیگ با سیستم عامل ویندوز 7 .

این ویندوز می توان برنامه های آفیس، فتوشاپ، مرورگر، پلیر و .. نصب کرد.  مثلا آفیس 2007 نصب کنید اما اگر بخواهید همین برنامه ها را مثلا فتوشاپ 2020، آفیس 2019 ، و چندین برنامه سنگین دیگر نصب کنید سیستم به شدت کند می شود پس سعی کنید نرم افزار های سنگین را ورژن های قدیمی نصب کنید که نیاز به سخت افزار کمتری دارند.

اما اگر همین سیستم را بخواهید به ویندوز 10 ارتقا دهید. اجرای همزمان برنامه های مثل آفیس، فتوشاپ یا مرورمر فایرفاکس و یا کروم کار شما را به مشکل مواجعه می کند. و مشاهده خواهی کرد که سرعت سیستم به شدت کند شده.

نکته دیگر اینکه نصب ویندوز 64 بیت و نرم افزارهای 64 بیتی به سخت افزار و فضای بیشتری نیاز دارد که برای سیستم های ضعیف و قدیمی ما استفاده از نسخه های 32 بیت های پیشنهاد می کنیم.

“در یک کلام متناسب با سخت افزار سیستم خود ویندوز و نرم افزار نصب کنید”

2 – غیر فعال کردن برنامه های غیر ضروری در startup ویندوز

بعضی از برنامه ها به محض روشن شدن سیستم لود می شوند و علاوه بر مشکل کندی لود شدن سیستم، در پس زمینه ویندوز اجرا می شوند و در حین کار با دیگر برنامه ها سرعت سیستم را به شدت کند می کنند. پس این برنامه های غیر ضروری را شناسایی و آن ها را از طریق startup  ویندز غیر فعال کنید برای غیر فعال کردن برنامه در استارت آپ ویندوز 7 در قسمت run یا استارت ویندوز عبارت msconfig را تایپ کنید سپس پنجره باز شده گزینه start up  کلیک کنید لیست برنامه هایی که همراه با ویندوز اجرا می شوند را مشاهد و تیک آنهایی که نمی خواهید لود شوند، را بر دارید.

در این قسمت علاوه بر نرم افزارهای غیر ضروری ممکن است ویروس در حال اجرا باشدکه آن را شناسایی و حذف کنید با این روش علاوه بر افزایش سرعت لود ویندوز، با غیر فعال کردن برنامه ها در پس زمینه بر سرعت عملکرد آن هنگام کار نیز افزوده می شود.

3- حذف برنامه ها و فایل های غیر ضروری و بهینه سازی هارد دیسک

بعضی از کاربران عادت دارند که هر چی نرم افزار می بینند بر روی سیستم خود نصب می کنند. یا هر فیلم و فایلی که می بینند دانلود می کنند بدون آنکه بدانند هر برنامه ای که نصب می کنند مقدار از سخت افزار سیستم را به خود اختصاص می دهد در نتیجه سرعت آن کاسته می شود.

در این مورد نیز سه نکته را رعایت کنید.

a. حذف کامل برنامه با استفاده نرم افزارهای مانند geek uninstaller

حذف نرم افزار های نصب شده بر روی سیستم با روش عادی و از طریق program uninstall ویندوز کار بسیار اشتباهی هست. چرا که در این روش برنامه ها به صورت کامل حذف نمی شوند بلکه کش و فایل های اضافی آن ها بر روی سیستم باقی می ماند و جمع شدن این فایل ها به مرور زمان باعث کندی سیستم می شود. پیشنهاد ای اس دانلود به شما استفاده از نرم افزارهایی مانند geek uninstaller می باشد. که با قدرت کامل یک برنامه را از سیستم حذف می کند و هیچ اثری از آن باقی نمی گذارد.

b. حذف فایل های و پوشه ها اضافی

در عصر جدید و افزایش سرعت اینترنت باعث شده که ما بتوانیم در ماه بیش از صدها گیگ فایل از اینترنت دانلود کنیم ذخیره کردن این همه فایل بر روی سیستم کار اشتباهی هست. مثلا ذخیره فیلم و سریال. پیشنهاد ما به شما این هست که به غیر از فیلم های آموزشی و خانوادگی مابقی را حذف کنید و سعی کنید از اینترنت به صورت آنلاین مشاهده کنید. حتی موزیک و سایر فایل ها. بعضی از کاربران 90 درصد فایل هایی که رو سیستم دارند فاقد ارزش و کارایی هستند. حتی حوصله آن را ندارند که این فایل ها را پاک سازی کنند.

با حذف فایل های اضافی فضای هارد دیسک را تا حدود آزاده کرده و بر سرعت عملکرد آن فزوده می شود.

c. هیچ فایلی بر روی درایو ویندوز ( درایو C ) ذخیره نکیند.

از ذخیره کردن فایل ها بر روی درایو محل نصب ویندوز یا همان درایو C و دسکتاپ که بخشی از درایو C هست خود داری کنید همین الان هر چی فایل بر روی این قسمت مثل پوشه دانلود ذخیره هست آن را به یک درایو دیگر منتقل کنید. این کار علاوه بر افزایش سرعت دستگاه، باعث می شود تا در صورت خرابی ویندوز نگران از دست رفتن فایل های خود نباشید. پس درایو ویندوز را خالی نگه دارید تا ویندوز بتواند نفس بکشد!

d. جابجایی فایل ها و فرمت کردن درایوها

این نکته آموزش در کمتر وب سایتی به آن پرداخت شده. جابجایی فایل ها و فرمت کردن درایو می تواند در افزایش سرعت هارد دیسک و افزایش فضای آن تاثیر بسیاری داشته باشد. بخصوص سیستم هایی که چند سال هست درایوهای آن فرمت نشده. یک سیستم خوب به یه هارد دیسک خوب نیاز دارد. پر شدن فضای یعنی جایی برای اجرای سایر برنامه های سیستم باقی نمی گذارد.

برای انجام این کار به عنوان مثال تمامی فایل های درون درایو D را به درایو E انتقال دهید. آن وقت مشاهده می کنید که باز هم فضای درایو D کاملا آزاد نیست. سپس درایو D را فرمت کنید و دوباره فایل ها آن را به جای خود برگردانید و سپس به سراغ درایو های دیگر بروید و آن را یکی یکی خالی و فرمت کنید.

e. استفاده از برنامه های بیهنه سازی هارد دیسک

هارد حافظ بلند مدت و دائمی سیستم هست. اگر به لحاظ سخت افزای قوی نباشد. یا اطلاعات زیادی بر روی آن ذخیره باشید. بهینه سازی نشود. در نتیجه نمی تواند به سایر سخت افزارها، خوب سرویس دهد. 

پس با استفاده از برنامه های بهینه سازی هارد دیسک سرعت آن را افزایش دهید. با یک جست جوی ساده در اینترنت می توان ده ها نرم افزار قدرتمند در این زمینه دست پیدا کرد.

4- بهینه سازی سیستم با کمک نرم افزار

یکی از راه های افزایش سرعت لپ تاپ و کامپیوتر استفاده از برنامه های بهینه سازی هست. این برنامه ها با پاک سازی کش و فایل های از هارد دیسک بر عملکرد ویندوز افزوده در نتیجه فشار بر سایر سخت افزار سیستم را کاهش می دهند. فراموش نکنید که هر چقدر هارد شما اشغال باشد فضای کمتری برای اجرای سایر برنامه و استفاده دیگر سخت افزار باقی می گذارد. پس اگر دانش کافی در این زمینه ندارید با کمک برنامه های بهینه سازی سرعت دستگاه خود را افزایش دهید.

البته بعضی از کاربران کامپیوتر دانش استفاده از همه نرم افزارهای بهینه سازی را ندارد و حتی ممکن است بر عکس نتیجه دهد و تنظیمات یا رجیستری ویندوز دچار مشکل شود. پس هر نرم افزاری را استفاده نکنید ما به شما برنامه Clean Master را پیشنهاد می کنیم با چند کلیک ساده کش مرورگرها، برنامه ها، فایل های اضافی را پاکسازی و هر بار بیش از چند گیگ از فضای هارد دیسک را آزاد می کند.

5- استفاده از نسخه پرتابل و قابل حمل برنامه ها

شرکت های توسعه دهنده و سازنده نرم افزارها معمولا برنامه های خود را در دو نسخه نصبی و قابل حمل ( portable ) منتشر می کنند. شما می توانید انواع نرم افزار پرتابل مثل برنامه های کمپانی adobe، مرورگرها، پلیرها، دانلود منیجر و.. نسخه قابل حمل آنها را استفاده کنید.

اما چرا ما به شما برنامه های پرتابل و قابل حمل را به جای برنامه های عادی و نصبی پیشنهاد می کنیم؟

a. برنامه های نصبی و عادی هنگام نصب شدن به صورت پیش فرض بر روی درایو ویندوز نصب می شوند. اکثر این برنامه ها در مسیر C:\Program Files نصب می شوند و فایل های از آنها نیز در پوشه ProgramData  نیز ذخیره می شود. که شامل تنظیماتی هست برای کاربر اعمال می شود. تنظیمات مربوط به حساب کاربری در یک پوشه مخفی به نام AppData ذخیره می شود.

b. برنامه های عادی پس از نصب شدن مقادیر و فایل های را در قسمت Registry ویندوز ذخیره می کنند که خود به مرور زمان باعث تداخل و کند شدن ویندوز می شوند. و هر کدام از این مقادیر شامل تنظیمات پیکر بندی متفاوت باشد.

c. برنامه عادی و نصبی نیازمند نرم افزارهای جانبی مانند NET framework و Visual C++ می باشند. که خود این نرم افزارها سرعت سیستم را کاهش می دهند.

d. برنامه های نصبی در پس زمینه ویندوز فعالیت می کنند بدون آنکه شما اطلاع داشته باشید.

e. برنامه های نصبی پس از حذف فایل های و اثرات آنها بر روی سیستم باقی می ماند و این فایل های انباشه شده به مرور زمان باعث کاهش سرعت ویندوز می شوند.

اما برنامه های پرتابل و قابل حمل هنگام اجرا هیچ فایلی بر روی سیستم و درایو ویندوز ذخیره نمی کنند و پس از بسته شدن کار آنها در پس زمینه ویندوز نیز بسته می شوند. حتی می توان از آنها بر روی یک فلش مموری یا هارد اکسترنال نیز استفاده کرد. بدون آنکه فضای هارد را اشغال کنند یا از سرعت سیستم بکاهند.

هر چند برنامه های پرتابل ممکن است به خوبی برنامه های نصبی کار ندهند. و اینکه همه برنامه ها نسخه قابل حمل ندارند. پس تا حد امکان از برنامه های قابل حمل استفاده کنید.

6- استفاده از مرورگر فایرفاکس به جای کروم یا دیگر مروررگرها

مرورگر ها نیز از آن دسته برنامه هایی هستند که بیشترین استفاده را از سخت افزار سیستم می برند. بخصوص زمانی که تعداد تب زیادی باز کنید و یا پلاگین های مختلف بر روی مرورگر نصب کنید. اینکه کدام مرورگر مصرف سخت افزاری کمتری و در نتیجه سرعت بهتری دارد. پیشنهاد ما به شما مرورگر فایرفاکس می باشد.

پس از هر مرورگری استفاده می کنید سعی کنید آن را بهینه کنید پلاگین اضافی نصب نکیند زیاد تب باز نکیند هر چند وقت یکبار سایت های غیر ضروری را از تاریخچه آن حذف کنید. از نرم افزار کلین مستر برای بهینه سازی مرورگر استفاده کنید.

7- استفاده از آنتی ویروس نود 32 یا آنتی ویروس پیش فرض سیستم

آنتی ویروس نود 32 یکی از قویترین ضد ویروس های جهان برای ویندوز به شمار می آید. اما قویترین آنها نیست. شاید مهمترین مزیت این آنتی ویروس نسبت به سایر رقیبان کم حجم بودن و استفاده کم از سخت افزار سیستم می باشد. کسپرسکی برای سیستم های ضعیف و متوسط چندان مناسب نیست و بیش از حد سخت افزار سیستم خانگی را اشغال می کند.

چنانچه از ویندوز 10 استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کنیم در صورت پایین بودن قطعات سیستم از خود آنتی ویروس پیش فرض ویندوز بهره ببرید. در طی چند سال اخیر امنیت ویندوز بخوص در زمینه ویروس ها پیشرفت زیادی داشته مثل گذشته دیگر سایت ها و فضای مجازی محل پخش ویروس نیست. علاوه بر کامپیوترها، شرکت های سرویس دهنده هاستینگ و سرویس های ایمیلی نیز با ویروس یابی قوی تا حدود جلوی انتشار ویروس و بد افزارها را گرفته اند. پس همان نود 32 یا window defender  نیز  می تواند امنیت سیستم را تامین کند.

8- پاکسازی سیسم از ویروس و بدافزار 

ویروس ها و بدافزارها علاوه بر تخریب فایل ها و سرقت اطلاعات بعضی از آن در پس زمینه سیستم فعال بوده و با درگیر کردن سخت افزار و نرم افزار دستگاه سرعت آن را کاهش می دهند. بدون اینکه شما متوجه باشید. شما می توانید با ویروس یابی سیستم به صورت مداوم از اجرای این گونه ویروس ها و فایل های مخرب جلوگیری به عمل آورید.

ما به شما پیشنهاد می کنیم علاوه بر آنتی ویروس از یک آنتی باج افزار یا آنتی بدافزار جهت امنیت کامل لپ تاپ یا پی سی استفاده کنید.

9- به روز رسانی ویندوز و درایورها

همیشه ویندوز خود را آپدیت کنید. هر چند مایکروسافت دیگر برای ویندوز 7 آپدیت ارائه نمی دهد و به پشتیبانی از آن پایان داده. و هیچ گونه پچ امنیتی یا به روز رسانی برای آن ارائه نخواهد شد. اما ویندوز 10 دائما در حال به روز رسانی هست.

دانلود Ashampoo Driver Updater

همچنین درایور سخت افزاری مثل کارت گرافیک، کارت صدا، شبکه و سایر درایورها را به روز رسانی کنید. برای به روز رسانی درایورهای سیستم از نرم افزار قدرتمند Ashampoo Driver Updater استفاده کنید. این نرم افزار پس از اجرا و اسکن تمامی درایوهایی که نیاز به آپدیت دارند نمایش می دهد و می توان آنها را انتخاب و به روز رسانی کنید.

10- دست به جیب شوید!   

(روش پیشنهاد و افزایش 5 برابری سرعت کامپیوتر)

آخرین روشی که به شما پیشنهاد می کنیم اگر چه کمی هزینه بر خواهد بود اما مثل موشک سرعت سیستم شما را بالا می برد. و شما را شگفت زده خواهد کرد!

شما می توانید با خرید یک هارد SSD 120GB ( با قیمت 250 تا 300 هزار تومان ) سرعت کامپیوتر خود را تا 500 درصد افزایش دهید. پس از خرید هارد اس اس دی و نصب آن بر روی کیس، از این هارد به عنوان درایو محل نصب ویندوز استفاده می کنید. با نصب ویندوز بر روی هارد SSD شاهد افزایش چند برابر سرعت سیستم و ویندوز خواهی بود. اگر سیستم شما به لحاظ سخت افزاری متوسط هست. می توان علاوه بر هارد دیسک رم آن نیز ارتقا داد. مثلا یک رم 4 گیگ دیگر اضافه کرد. و باز هم شاهد افزایش سرعت و عملکرد سیستم بخصوص موقع کار کردن با برنامه های نسبتا سنگین مثل فتوشاپ و .. خواهی بود.

نتیجه گیری:
هر آنچه در این مطلب آموزشی به آن پرداخته شده کاملا تجربه شده و بر روی سیستم های مختلفی پیاده کرده ایم. این آموزش فقط مختص سیستم های خانگی یا متوسط و ضعیف نیست حتی سیستم های قوی و با سخت افزار بالا هم به مرور زمان نیازمند بهینه سازی هستند. شما حتی اگر قویترین سیستم را خریداری کنید اگه آن را بهینه سازی نکیند به مرور زمان سرعت آن کاسته می شود. روش آموزش بالا زمانی نتیجه خواهد داد که از تمامی روش های ذکر شده همزمان استفاده کنید تا به بهترین سرعت دست پیدا کنید.

شما هم اگر روش دیگری را تجربه کرده اید. در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

آیا بدون ارتقا سخت افزاری می توان سرعت کامپیوتر را افزایش داد؟

بله. با بهینه سازی هارد دیسک و ویندوز می توان تا حدود سرعت آن را ارتقا داد

بهترین نرم افزار افزایش سرعت ویندوز 10؟

نرم افزار های مختلفی وجود دارد که بهترین آنها CCleaner هست. اما متاسفانه برای کاربران ایرانی غیر فعال شده.

کم هزینه ترین راه برای افزایش سرعت کامپیوتر ؟

خرید یک هارد SSD 120GB و استفاده از آن برای درایو ویندوز سپس اضافه کردن یک رم 2 یا 4 گیگ

کدام آنتی ویروس تاثیر کمتری بر کاهش سرعت سیتسم دارد؟

بدون شک آنتی ویروس نود 32 در مقایسه با دیگر آنتی ویروس ها کمترین منابع از سیستم مثل رم و پردازنده را اشغال می کند

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. سلام استاد،واقعا مقاله شما با همه قبلی هایی که دیدم فرق میکرد.
    تا حدودی اشاره به رم و گرافیک و..در قسمت شغل های مختلف کردین.اما چندتا چیز کم داره.
    ۱_نوع درجه بندی هارد(maxtor،seegate پایین ترین)،سرعت نوشتن اطلاعات،تغییر حالت جامپر هارد سرعت ۱.۵g در ثانیه رو به ۳g افزایش میده.(بالا،سمت راست)
    ۲_ما دو نوع کابل ساتا داریم،3 گیگابایت و 6 گیگابایت که سرعت افزایش رو دو برابر می‌کنه.
    ۳ تا ۶ روش کار آمد دیگه وجود داره که جایی نقد نشده.

    1. سلام
      سپاس از توجه شما
      بله تکنیک های فنی زیادی هست که اینجا به آنها اشاره نکردیم
      دوستان می توانید تجربه خودتون اینجا با ما در میان بذارید
      تا دیگر دوستان استفاده ببرند

  2. سلام
    سیستم منو نجات دادین
    بخصوص هارد اکسترنال که اضافه کردم
    یعنی این آموزش باعث شده تعویض سیستم رو بی خیالش بشم

  3. درود بر شما
    واقعا توی این اوضاع خراب مالی
    این روش خیلی کمک میکنه که سیستم ها رو بهینه کرد
    رو دو تا سیستم پیاده کردم خیلی جواب داد
    شیر مادرتون حلالتون

  4. ای کاش یک مقایسه هم انجام می دادید. مثلاً سرعت بوت ، قبل و بعد از این ، چه تغییری می کنه. همین طور میزان فریم در یک بازی مثلاً کانتر یا سرعت اجرای برنامه هایی مثل فتوشاپ و … و همین طور مدت زمان رندر در یک برنامه خاص.
    به نظرم نهایتاً 50% بشه نه 500%

  5. عالیبببی بود مقاله تون ولی خیلییییبی وراجی و فک زدین که مختص همین دخترا هستش بعد هم انقدر از خود تعریف میکنید ک فقط در وب سایت ما این مطالب هست انگار که شما از مریخ امدی نه گلم غقط این فک زدنتونها برای دخت ا خانما ک ذاتشون وراجیست خپبه

  6. اگه راست میگین و انسان شریغی هستین که نیستین چرا مینویسی ایمل شما ب کسی نمیدیم باور کن اگ پول توش باشه اولا که انتشار میدین دوما مهمتر اینکه چرااااا از ملت اصن ایمل میخواین؟؟؟جرا؟ جرا ب ملت زور میگین؟بابا هی هوس رفتن ز اروپا دارژن کمی فرهنگ یاد بگیرین ایمل مردم میخپای واسه جی؟جواب بده لطفا اگه سهامت دارین ایا دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا