جاذبه های گردشگری

زیباترین جاذبه های گردشگری سوئد

سوئد با داشتن تاریخ غنی و چشم اندازهای متنوع ، بهشت ​​مسافران است. هزاران هکتار جنگل دست نخورده و دریاچه های باشکوه برای اکتشاف وجود دارد و جاده ها و حمل و نقل عمومی عالی هستند و در سال های اخیر غذاهای سوئدی تحت تحولاتی قرار گرفته اند که فقط می توان آن را انقلابی توصیف کرد. جاذبه های گردشگری سوئد از کاخهای مجلل و شهرهای باستانی گرفته تا مناظر وسیع قطب شمال و هتل یخی معروف است و کارهای زیادی برای انجام دادن در سوئد وجود دارد که باید وقت کافی برای لذت بردن از همه جاذبه های گردشگری و گنجینه های تاریخی آن را داشته باشید.

 

1- موزه واسا

موزه واسا در استکهلم محبوب ترین موزه سوئد است و هم اکنون سالانه حدود یک میلیون بازدید کننده دارد. بیش از 20 میلیون نفر از زمان افتتاح این موزه در سال 1990 بازدید کرده اند. در سال 1628 ناوگان سلطنتی سوئد کشتی جنگی واسا ، در اولین سفر خود غرق شد. این کشتی بیش از سه قرن در زیر آب های یخ زده قرار داشت تا اینکه در سال 1961  یک عملیات نجات فوق العاده انجام شد. بازدید از واسا که ده نمایشگاه جداگانه در آن برگزار می شود یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئد محسوب می شود.

 

2- اسکانسن و جورگوردن

اسکانسن قدیمی ترین موزه فضای باز جهان ، دهکده ای تاریخی است که از خانه ها و مزارع از سراسر سوئد تشکیل شده است و نمایانگر فرهنگ روستایی و شهری در دوره های مختلف از 1720 تا 1960 است. در اینجا کلیساها ، خانه های مدرسه ، خانه های مانور ، مغازه ها ، آسیاب ها ، خانه های کارگران ، مغازه های صنعتگران  یک نانوایی ، یک خط آهن مخابراتی وجود دارد.

 

3- گاملا استن

شهر قدیمی استکهلم به Gamla Stan  یک منطقه متمرکز کوچک که ساخت آن در اواسط قرن سیزدهم آغاز شد. قسمت اعظم محوطه قرون وسطایی باقی مانده است ، اگرچه در سبک اسکاندیناوی معمولی است ، اما به تازگی رنگ آمیزی شده است. در این محله ، همراه با تعداد زیادی فروشگاه ، رستوران و اتاق چای ، موزه نوبل ، موزه پست و چندین کلیسا را ​​خواهید دید.

 

4- درتونینگهلم

کاخ درتونینگهلم در جزیره لوو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سوئد است و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در حدود 11 کیلومتری غرب مرکز شهر استکهلم (45 دقیقه با قایق) قرار دارد. این کاخ با قدمت قرن 17 میلادی ، اکنون محل اقامت رسمی خانواده سلطنتی سوئد است. در پارک زیبا و تراس دار مجسمه های برنزی از بوهمیا وجود دارد که به عنوان غنیمت جنگی بازگردانده شده اند. 

 

5- مجمع الجزایر استکهلم ، تورهای قایق Stromma

از استکهلم غالباً به عنوان ونیز شمال یاد می شود. زیرا آب همه جا وجود دارد و حدود 30،000 جزیره در مجمع الجزایر شگفت انگیز استکهلم قرار دارند. یک سفر روی آب چه در داخل شهر و چه در اطراف آن یا به یکی از جزایر باید در لیست شما برای گشت و گذار در سوئد باشد.

 

6- کرونا و هتل یخی

کرونا  شمالی ترین شهر سوئد است. همچنین این شهر اصلی ترین شهر بزرگ هم مرز نروژ و فنلاند است. آفتاب نیمه شب یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئد است که از اواسط ماه مه تا اواسط ژوئیه در اینجا قابل مشاهده است. اولین هتل یخی جهان در Jukkasjärvi در حدود 17 کیلومتری شهر واقع شده است. این هتل با داشتن اتاقها و وسایل خیره کننده هر ساله با طرحی جدید و از یخ ساخته می شود.

 

7- کانال گوتا

این کانال که اغلب به عنوان بزرگترین مهندسی سوئد توصیف می شود از اوایل قرن نوزدهم آغاز می شود و 190 کیلومتر طول دارد. اکنون یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری سوئد است و چشم انداز بی نظیری از قلب سوئد ارائه می دهد.

 

8- تالار شهر استکهلم

یکی از مشهورترین ساختمانهای سوئد ، تالار شهر استکهلم بین سالهای 1911 تا 1923 با استفاده از هشت میلیون آجر حیرت انگیز ساخته شده است. این یکی از بهترین نمونه های رمانتیسیسم ملی است که توسط معمار راگنار اوستبرگ طراحی شده است.

 

9- ویسبی ، گوتلند

 شهر ویسبی در جزیره گوتلند غرق در تاریخ قرون وسطایی و مملو از کلیساهای ویران شده ، با دیوارهای درهم و برهم از زیباترین جاذبه های گردشگری سوئد است که جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان دارد. بسیاری از خانه های تجاری قرون وسطایی که با شیروانی های پلکانی آراسته شده اند ، و همچنین برخی از ساختمان های چوبی از قرن 17 و 18 باقی مانده اند.

 

10- پارک ملی آبیسکو ، لاپلند

در تابستان  این سرزمین شاهد خورشید نیمه شب است و با 24 ساعت روشنایی روز که تا چند هفته ادامه دارد. اندازه این پارک حدود 77 کیلومتر مربع است و به دلیل زیبایی های طبیعی بکر و حیات وحش شمال اروپا معروف است. این مکان عالی برای ماجراهای زمستانی اسکاندیناوی و پیاده روی های طولانی تابستان است. 

 

11- سیگتونا

 به عنوان اولین شهر سوئد و تأسیس آن در سال 980 میلادی  بوده است. دهکده ای ایده آل Sigtuna در کنار دریاچه Mälaren در مناظر سرسبز اوپلند ، شمال استکهلم واقع شده است. تاریخ شگفت انگیز Sigtuna را باید در کلیساهای قرون وسطایی ، ویرانه ها ، سنگ های سنگی و ساختمانهایی یافت که تا به امروز باقی مانده اند. 

 

12- کلیسای جامع لوند

این کلیسای جامع پربازدید سوئد و یکی از پربازدیدترین مکان ها در استان اسکونه در جنوب سوئد است. این بنا در حدود سال 1080 توسط پادشاه دانمارکی Canute IV تاسیس شد و قدیمی ترین و بهترین کلیسای رومی در سوئد است. قدمت بنای فعلی مربوط به قرن 12 است. سرداب قدیمی ترین قسمت کلیسای جامع است و سقف آن بر روی ستون های سنگی تراشیده شده حمل می شود.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا