جاذبه های گردشگری

8 شهر آبی که ونیز نیستند!

شهرت این شهرهای آبی که دست کمی از ونیز ندارند, به قرن های گذشته باز مي گردد. مطمئنا ، ونیز تنها شهر کانال های یادبودی در جهان نیست. در سرتاسر اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی و شمال آفریقا شهرهای کانال های آبی زیبایی وجود دارد که با هم 8 مورد از این شهرهای جالب و دیدنی را مرور می کنیم.

8 – سن پترزبورگ ، روسیه

سن پترزبورگ ، روسیه

سن پترزبورگ در باتلاق های رودخانه نوا دلتا ساخته شده است که شامل شاخه های زیادی در سطح شهر است. رودخانه ها بخشی از نمای زیبای سن پترزبورگ را تشکیل می دهند. کانال ها و رودخانه های سن پترزبورگ از زمان آغاز به کار این شهر نقش اساسی در ارتش ، تجارت و جلوگیری از سیل داشته اند. در شب های تابستان ، قایق ها را می توان در کانال یافت.

7 –بانکوک، تایلند

 
بانکوک شهر قدیمی تایلند است که از معابد سنتی ، فضای سبز و ساختمانهایی با چراغ های چشمک زن برخوردار است. منطقه مرکز شهر دارای کانال های بی شماری با بازارهای شناور است. در امتداد سواحل طولانی ترین کانال (Khlong Saen Saeb) هتل های مختلفی هستند که غذاهای تایلندی را  سرو می کنند. قایق های کنار Khlong Saen Saeb اغلب برای گشت و گذار استفاده می شوند. از نظر تاریخی کانال های حفر شده ساخته شدند تا شهر را از حمله دشمنان محافظت کنند.

6 – فورت لادردیل ، فلوریدا

فورت لادردیل ، فلوریدا

 
فورت لادردیل ، فلوریدا به عنوان ونیز آمریکا شناخته شده است. این منطقه ساحلی با آبراههای باشکوه بیش از 300 مایل و در حدود 165 مایل آبراه دارد. سواحل خیره کننده مهمترین جاذبه گردشگری در فورت لادردیل است.
 

5 – بروژ ، بلژیک

بروژ ، بلژیک

بروژ یک مکان مهم گردشگری در بلژیک است و توسط یونسکو به عنوان یک میراث فرهنگی به ثبت رسیده است. ساختمانهای قرون وسطایی و طبیعت تاریخی شهر بر کیفیت بی نظیر آن می افزاید. این شهر دارای کانال های رویایی است که در سطح شهر روان هستند و مغازه های شکلات را در هر گوشه ای کنار آنها می توان یافت و این امر را برای گردشگران بسیار جذاب می کند. استفاده از یک قایق برای گشت و گذار در شهر تقریباً 30 دقیقه طول می کشد.

4 – Fenghuang ، چین

Fenghuang ، چین

Fenghuang یک شهر کوهستانی باستانی در چین است که در پای کوه های حاشیه ای در سواحل رودخانه تووجیانگ قرار دارد. این شهر حدود 350 هزار نفر جمعیت دارد. قدمت این شهر باستانی به حدود 1.300 سال پیش باز می گردد و تاریخ آن با جنگ های تاریخی درآمیخته است. آب در سطح شهر در تمام نقاط آزادانه جاری است. ساختمان تاریخی Fenghuang قلعه Huang Si Qiao است که در سال 687 ساخته شده است. این قلعه سنگی به خوبی حفظ شده و به عنوان یک جاذبه گردشگری عمل می کند.

3 – آلپپی ، هند

آلپپی ، هند

شهر آلپپه در ایالت کرالا در جنوب هند واقع شده است. شهر آلپپه در منطقه ای زیبا از کاشی های پشتی کرالا ساخته شده است. زیباترین قسمت از آب های وسیع این شهر آب های زیرزمینی است. این شهر به دلیل چشم انداز نفس گیر ، کانال ها ، ساختمان ها و فرهنگ به دلیل ونیز شرق شناخته شده است. دریاچه Vembanad بزرگترین دریاچه در ایالت کرالا است که تقریباً 1000 مایل مربع مساحت دارد.

2 – آنسی ، فرانسه

آنسی ، فرانسه

شهر آنسی یک شهر رویایی در فرانسه است. این شهر در حدود 26 مایلی شهر ژنو سوئیس واقع شده است. این شهر آلپ حاوی کانال های آب زیبا ، دریاچه آنسی و کوه ها است. رنگهای پر جنب و جوش این شهر رنگی بی نظیر به کانال و آب دریاچه می بخشد. موقعیت بی نظیر و هاله آن باعث می شود Annecy یک شهر منحصر به فرد باشد.

1 – امستردام. هلند

امستردام. هلند

آمستردام پایتخت هلند است. کانال های درهم تنیده ، جزایر و پل ها آن را زیبا می کنند ، به خصوص در نمای هوایی. آمستردام بیش از 62 مایل کانال ، 1500 پل و حدود 90 جزیره دارد. کانال Keizergratch ، کانال Herengratch و کانال Prisengratch کمربندهایی را در سطح شهر تشکیل می دهند. کانال ها توسط قایق هایی پر شده که به گردش در شهر و کاهش ترافیک وسایل نقلیه کمک می کنند. زمین های جادویی باغ های Keenenhof شامل لاله های زیبایی است که فقط دو ماه در سال شکوفا می شوند.

 
 

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا