جاذبه های گردشگری

11 جاذبه گردشگری برتر ژاپن

ژاپن به عنوان یکی از پیشرفته ترین کشورهای صنعتی جهان و یک کشور نسبتاً کوچک آسیایی  دارای یک تاریخ غنی و جذاب است که قدمت آن به هزاران سال قبل برمی گردد. بیشتر این سنت غنی ، با وجود جنگ ها و ویرانی های طبیعی حفظ شده است (یا بازسازی شده است) و سفر به ژاپن یک ماجراجویی به یاد ماندنی است. داشتن یک لیست بی پایان از جاذبه های گردشگری و کارهای جالبی که می توانید در ژاپن انجام دهید مطمئنا می تواند باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما شود. 

 

1. کوه فوجی

بدون شک قابل توجه ترین مکان دیدنی و جاذبه های گردشگری ژاپن ، کوه فوجی باشکوه (فوجی سان) بلندترین کوه این کشور است. این کوه با شکوه و افسانه ای با ارتفاع 3776 متر از یک منظره کاملاً مسطح در جنوب و شرق برخوردار است و به قدری بلند است که از توکیو و بیش از 100 کیلومتر دورتر نیز قابل مشاهده است. کوه فوجی اکنون به عنوان نمادی بسیار مهم تبدیل شده به طوری که یونسکو اهمیت فرهنگی جهانی آن را در سال 2013 به رسمیت شناخته است.

 

2. امپریال توکیو

مشهورترین بنای دیدنی توکیو ، کاخ امپریال با پارکهای زیبای قرن 17 است که با دیوارها و خندق ها احاطه شده است که یکی از زیبلترین جاذبه های گردشگری ژاپن است که هنگام بازدید از پایتخت کشور یکی از موارد مهم است که حتما باید از آن بازدید کنید. شاید این واقعیت که کاخ به روی عموم بسته شده است (که هنوز هم توسط خانواده امپریال استفاده می شود) شما را مبهوت کند اما شما می توانید با گشت و گذار در محوطه کاخ نیز از زیبایی های آن لذت ببرید. علاوه بر چشم اندازهای فراوان کاخ از نقاط متعدد در پارکهای اطراف ، بازدید کنندگان می توانند به باغ Higashi-Gyoen East East و سایر مناطقی که به عنوان یک تور سازمان یافته برای عموم باز می شود دسترسی پیدا کنند.

 

3. پارک یادبود صلح هیروشیما

اگر چه قصد نداریم در مورد بمباران شیمیای هیروشیما د ر اینجا حرفی بزنیم اما می توان درباره تلاشهای باورنکردنی این شهر پرجنب و جوش برای بزرگداشت قربانیان اولین حمله هسته ای جهان بسیار گفت. شاید حتی مهمتر از آن ، هیروشیما به نمادی از صلح پایدار تبدیل شده است که هر سال توسط بیش از یک میلیون نفر بازدید می شود. در اینجا تعدادی از بناهای تاریخی ، یادبودها و موزه های مهم مربوط به وقایع آن روز سرنوشت ساز پیدا خواهید کرد. علاوه بر محوطه ها و باغ ها با شکوفه های گیلاس ، این پارک جایی است که شما می توانید موزه یادبود صلح را با نمایشگاه های متعددی که با موضوع صلح جهانی سروکار دارند پیدا کنید. همین جاست که می توانید بنای یادبود سنوتاف و شعله صلح و همچنین گنبد بمب اتم را ببینید.

 

4. کیوتو تاریخی

کیوتو یکی از پر بازدیدترین شهرها و از بهترین جاذبه های گردشگری ژاپن است که از معدود شهرهای این کشور است که از ویرانی جنگ جهانی دوم در امان مانده است و سالانه بیش از 10 میلیون بازدید کننده دارد. بیشتر آنها اینجا هستند تا خیابان ها و معماری های خوب کیوتو را کشف کنند ، در واقع این میراث با موزه ها و گالری های هنری فراوان تا به امروز ادامه دارد که هر کدام از آنها از مجسمه های مهم ، نقاشی ها و سایر اشکال هنری سرشار است . حتماً از قلعه Nijo ، قلعه ای متعلق به قرن هفدهم که دیوارها ، برج ها و خندق های اصلی خود را حفظ کرده است نیز دیدن کنید. 

 

5. شهر تاریخی نارا

برای قرن ها قطب فرهنگ ژاپن ، شهر بکر و دوست داشتنی نارا  همراه با گنجینه های مهم ملی و آثار هنری ، تعداد زیادی از بناهای تاریخی را در خود جای داده است و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن شناخته می شود. این شهر علاوه بر خیابان های تاریخی بسیار ، دارای معابد قدیمی و مهم بسیاری است. اینها شامل معبد باشکوه قرن هفتم کوفوکو جی است که شاید بهترین معبد شناخته شده از هفت معبد برتر است. دروازه Great South (ناندیمون) آن نیز مورد توجه است. این سازه دو طبقه و جذاب در 18 ستون ساخته شده است و دو مجسمه Nio به ارتفاع هشت متر ایستاده اند و از ورودی معبد محافظت می کنند.

 

6. قلعه اوزاکا

قلعه اوزاکا در سال 1586 توسط مبارز و سیاستمدار مشهور ژاپنی Toyotomi Hideyoshi ساخته شد ، در آن زمان بزرگترین و مهمترین قلعه کشور بود. اگرچه از آن زمان بارها تخریب و بازسازی شده است ، اما ساختار فعلی که در سال 1931 به همین شکل باقی مانده است. از نکات برجسته این بازدید می توان به برج اصلی عظیم پنج طبقه با 42 متر ارتفاع اشاره کرد. معبد هوکوکو نیز در پارک قلعه اوزاکا مورد توجه است ، این معبد زیبا به عنوان اولین معبد بودایی ژاپن قابل توجه است ، دارای یک بتکده 5 طبقه است همراه با تعدادی دیگر از ساختمانهای با تزئینات عالی.

 

7. پارک ملی چوبو-سنگاکو و آلپ ژاپن

ژاپن دارای تعدادی از مناطق برجسته و دارای زیبایی طبیعی است که بسیاری از آنها به عنوان پارک های ملی یا در برخی موارد به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده اند. یکی از دیدنی ترین این کشورها پارک ملی چابو-سنگاکو در مرکز هونشو است. گروهی از کوهها که در مجموع به کوههای هیدا یا آلپ ژاپن گفته می شود ، در مناطق شمالی و مرکزی پارک واقع شده است. این منطقه شامل برخی از مرتفع ترین قله های کشور است و از بسیاری جهات به آلپ های اروپای مرکزی شبیه است. هم از نظر مناظر طبیعی و هم از نظر فراوانی برف در زمستان.

 

8. زیارتگاه آتسوتا ، ناگویا

زیارتگاه آتسوتا در قلب شهر ناگویا ، مهمترین زیارتگاه شینتو در ژاپن است و هر ساله بیش از پنج میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند. همچنین زیارتگاه اصلی آن ، Hongu ، که توسط یک دیوار محصور احاطه شده است با آثار هنری متعددی، از جمله نقاشی های قدیمی و مدرن ، سرامیک ، جواهرات مورد توجه است. در حالی که در ناگویا هستید ، حتما از قلعه ناگویا نیز دیدن کنید. این مجموعه پر زرق و برق خالص در سال 1612 ساخته شده است و دارای برج اصلی به ارتفاع 48 متر است که به خاطر دو دلفین طلاکاری شده (شاچی) مشهور است. 

 

9. قلعه فوکوکا و جشنواره های باستانی شهر

قلعه فوکووکا یکی از معدود نمونه های برجای مانده از خانه های پربار و باشکوه بالای تپه است و یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن بازدید از فوکوکا است. این قلعه زیبا که زمانی بخشی از یک مجموعه عظیم بود و مساحت آن حدود 47000 متر مربع بود که به دلیل بسیاری از رویدادها و جشنواره ها به خوبی شناخته شده است. این شهر از جاذبه های مدرن نیز بی بهره نیست. یک شهر با مجموعه ایی از مغازه های عالی ، هتل ها ، رستوران ها و یک تئاتر.

 

10. ساپورو ، هوکایدو

شهر ساپورو که در شمالی ترین جزیره ژاپن ، هوکایدو واقع شده است جذابیت های زیادی برای گردشگران خواهد داشت. این شهر به عنوان بزرگترین شهر جزیره ، قطب فعالیت های فرهنگی است و میزبان بسیاری از رویدادها و جشنواره های عالی است. همچنین سبک آشپزی متمایزی دارد. یک تاریخ تئاتر غنی و بسیاری از موزه ها ، گالری ها و پارک ها از جاذبه های گزردشگری ژاپن بشمار میرود.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا