جاذبه های گردشگری

راهنمای سفر به تایلند

تایلند جدا از معابد پر جنب و جوش و خیابان هایی که با غذاهای لذیذ پر شده اند  یک سناریوی ماجراجویانه دارد که اوج هیجان است. ما به شما 10 فعالیت را معرفی می کنیم  که می توانید هنگام سفر ماجراجویانه به تایلند اوج هیجان و لذت را با آنها تجربه کنید. شاید تاکنون تایلند را به خاطر رستوران های رنگارنگ، زندگی شبانه و خیابان های شلوغ می شناختید اما با انجام این فعالیت های هیجان انگیز در تایلند به این موضوع پی خواهید برد که فعالیت های ماجراجویانه نیز یکی از جاذبه های گردشگری تایلند می باشد.

 

غواصی

 

سواحل تایلند نه تنها زیبا هستند  بلکه برای لذت بردن از ورزش های آبی مانند غواصی نیز ایده آل هستند. جزایر سیمیلیان و جزایر سورین در فانگ نگا به خاطر آبهای زلال ، گرم و نیلگونشان در غواصی معروف هستند. جاذبه اصلی که این مکان را به مکانی ایده آل برای برنامه ریزی تعطیلات ماجراجویی در تایلند تبدیل می کند  شنا با کوسه ها و نهنگ ها می باشد. همچنین می توانید در پای، چیانگ مای و چامفون یا سایر جزایر کوچک مانند کو لیپه ، کو فی فی و کو تالو به اسنورکلینگ بروید.

اسنورکلینگ(چیزی در مایه های غواصی اما بدون کپسول اکسیژن و در آبهای کم عمق انجام می شود)

 

زیپ لاینینگ در یک منطقه جنگلی

 

یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تایلند که مردم می توانند برای تعطیلات ماجراجویی خود در تایلند برنامه ریزی کنند  پوشش زیپ است ، به ویژه زیپ لاین 18 دوره ای که می توانید در جنگل های بارانی چیانگ مای تجربه کنید. این ماجراجویی از دریا آغاز می شود و از جنگل بارانی قدیمی و سرسبز و جذاب 1500 هزار ساله عبور می کند. جدای از چیانگ مای، آستر زیپ را می توان در پوکت ، پاتایا ، بانکوک و کوه فنگان نیز انجام داد.

Abseiling

 

تعطیلات ماجراجویی در تایلند ناقص خواهد بود اگر به دنبال “abseiling” که شامل پایین آمدن از روی صخره یا سطح عمودی با پشتیبانی از طناب در اطراف بدن است نروید. این فعالیت برای افرادی است که به دنبال ورزش های ماجراجویی شدید هستند بسیار لذت بخش است. شما می توانید از آبشار واچیراتارن با ارتفاع 985 فوت در پارک ملی Doi Inthanon نیز دیدن کنید.

غارنوردی

 

هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات ماجراجویی در تایلند، باید غارنوردی را به برنامه سفر خود اضافه کنید. راهنمایان تور باتجربه گروه ها را با پای پیاده به قلب غارها و هزارتوهای باستانی در میان جنگل های سرسبز  می برند. در آنجا می توان زندگی وحشی عجیب و غریب، بناهای باستانی، غارهای مرموز هنگام پیاده روی در جنگل های پنگ مافا را مشاهده کرد. همچنین می توانید در تورهای غارنوردی به غار معروف تام نام لود یا غار چیانگ دائو بروید.

 

سوار شدن بر فیل ها

 

فیل سواری یکی از جاذبه های توریستی هیجان انگیز در تایلند است. پارک طبیعی فیل که در 200 هکتار در چیانگ مای گسترش یافته است مکانی ایده آل برای افرادی است که به دنبال ماجراجویی کم خطرتر هستند می باشد. در حالی که در جذابیت دره مای Taeng غوطه ور می شوید می توانید با فیلها بازی کنید و وقت بگذرانند.

دوچرخه سواری در کوهستان

 

  برای علاقه مندان به دوچرخه سواری که به دنبال هوای خوب حومه شهر هستند دوچرخه سواری کوهستان به عنوان بخشی از تعطیلات ماجراجویی خود در تایلند قرار دهید. تورهایی وجود دارد که از بانکوک شروع می شود و منظره ای از زندگی شهر را ارائه می دهد و سپس دوچرخه سواران را از شهر به روستاهای سنتی ، جنگل ها و مزارع می برد. تورهای دوچرخه سواری به کوههای چیانگ مای، جایی که می توان کوه ها، جنگل ها و دریاچه های زیبا را دید  بسیار معروف هستند.

 

ورزش های آبی

 

سواحل تایلند به دلیل تنوع بسیار گسترده ای که دارند برای علاقه مندان به ورزش های آبی لذت بخش هستند. اگر قصد تعطیلات ماجراجویی در تایلند را دارید، کایاک سواری در دریا و موج سواری نیز ایده خوبی است. پاراسلینگ، قایقرانی، غواصی، جت اسکی ، موج سواری و اسکی روی آب ورزش های آبی دیگری هستند که در مکان هایی مانند پوکت، پاتایا، کوه سامویی و کوه پنگان در دسترس هستند.

پاراسلینگ(نوعی ورزش آبی که در آن ورزشکار توسط چتری که با یک طناب به یک قایق موتوری متصل است به آسمان فرستاده می شود)

 

رفتینگ آب سفید

 

رودخانه های زیادی در تایلند وجود دارد بنابراین خیلی زود رفتینگ آب سفید به عنوان یک جاذبه توریستی محبوب در تایلند در بین گردشگران گسترش پیدا می کند. چیانگ مای نقطه داغ این فعالیت است. در حالی که از مناظر مسحورکننده در حاشیه رودخانه استفاده می کنید باید در امتداد رودخانه مای چانگ و مای Taeng به رفتینگ آب سفید بروید. پایی ، نان ، چانتابوری و فانگ نگا مکان های دیگری هستند که می توان برای لذت بردن از این ورزش به آنجا سفر کرد.

رفتینگ آب سفید(رودگردی، گشت و گذار در مسیر رودخانه)

 

پیاده روی جنگل

 

تایلند که به سرزمین لبخندها مشهور است محل زندگی جنگل های سرسبز و عمیق است که در آن جانوران باشکوه و زیبایی های طبیعی نفس گیری وجود دارند. پیاده روی از طریق این جنگل ها برای مردم محلی یک امر عادی بوده است و اکنون گردشگران به همان جنگل ها سرازیر می شوند تا بتوانند از پیاده روی در جنگل به عنوان یکی از جاذبه های توریستی تایلند بهره مند شوند. جنگل های چیانگ دائو ، دوئی اینتانون و دوی سوتپ نه تنها به دلیل مسیرهای پیاده روی فوق العاده خود بلکه برای به دست آوردن تجربه دست اول فرهنگ های قبیله ای و سبک زندگی آنها محبوب هستند.

 

سافاری های حیات وحش

 

تایلند به سرعت به عنوان یکی از بهترین مکان ها برای سافاری های حیات وحش در آسیا ظاهر می شود. پارک ملی Khao Yai معروف ترین و بزرگترین پارک با بهترین امکانات گردشگری است. فرصت ها را برای دیدن فیل های وحشی، خزندگان، ماکاکا دراین پارک از دست ندهید.  این پارک دارای تعدادی مسیر پیاده روی و آبشارهای زیبا می باشد. پارک ملی Kui Buri ، Kaeng Krachan و Hua Kha Khaeng پارک های دیگری هستند که می توان برای سافاری به آنها سر زد.

سافاری های حیات وحش(سفری که با هدف تهیه عکس و فیلم از حیات وحش انجام می شود)

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا