جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری برتر نرماندی فرانسه

فرانسه یکی از مهمترین کشورهای جهانگردی در اروپا است که بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. نورماندی  منطقه ایی در شمال غربی فرانسه است که در سال 1911 میلادی توسط شارل سوم پادشاه فرانسه به وایکینگ های نروژی که آنها را نرماند نامیده می شدند بخشیده شد تا از یورش آنها به خاک فرانسه جلوگیری شود. نام نرماندی از مردان اسکاندیناوی باستان گرفته شده است. در اینجا یادبودهای جنگ جهانی دوم و ساختمانهای باشکوه قرون وسطایی و باغهای سرسبز را خواهید دید. در ادامه با معرفی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری نورماندی با ما همراه باشید.

جاذبه های گردشگری نرماندی

کان

  

این شهر در سال 1944 آسیب دید اما بعداً بازسازی شد.  با این وجود بناهای تاریخی بسیاری در زمان ویلیام و حکومت فاتحان در این شهر ساخته شده. شاتو دو کان یکی از جاذبه های Caen است و بزرگترین قلعه قرون وسطایی است که در زمان ویلیام ساخته شده است. این ساختمان امروزه به عنوان موزه استفاده می شود.

 

شربورگ در نرماندی

شربورگ یکی از جاذبه های گردشگری نرماندی است که به دلیل موقعیت استراتژیک از نظر نظامی اهمیت ویژه ایی داشت. شایان ذکر است که لوئی شانزدهم و ناپلئون نیز به آن ارزش ویژه ای بخشیدند. شربورگ در سواحل فرانسه واقع شده است و بندرگاه بسیار مهمی برای ماهیگیری و قایقرانی است.

روئن

 

روئن را باید پایتخت نرماندی در نظر گرفت. نکته قابل توجه این است که ، این مکانی است که جوآن آرک در سال 1431 در آنجا سوزانده شد. روئن در طول جنگ نقش مهمی داشت. بسیاری از جاذبه های مهم نرماندی در این شهر باستانی است. کلیسای نوتردام نیز در این شهر واقع شده است. کلیسای جامع روئن با ارتفاع 151 مت، یکی از بلندترین کلیساهای جهان است که البته از نظر معماری نیز بسیار قابل توجه است. این کلیسا یک بنای باشکوه است و  دارای سبک معماری گوتیک است. وقتی وارد سالن اصلی کلیسا می شوید سقف و نقاشی های دیواری شگفت انگیز به نظر می رسند. نقاشی فرشتگان با بال باز در همه جای سقف دیده می شود. روی دیوارها تصاویری از مریم مقدس و عیسی در آغوش او دیده می شود.

هونفلور در نرماندی

 

این شهر در بندر سن واقع شده است و در زمان قرون وسطی مهمترین مرکز تجارت دریایی بوده است. در سفر خود به هونفلور حتما از کلیسای چوبی کاترین دیدن کنید. سنت کاترین از قرن پانزدهم تا امروز باقی مانده است.

گیورنی

گیورنی جایی است که کلوده مونته نقاش وقتی آن را دید مسحور زیبایی های آن شد و آن را نقاشی کرده است. او پس از کشیدن این نقاشی عاشق گیورنی شد و به این شهر نقل مکان کرد.

 

نیلوفرهای آبی یکی از زیباترین نقاشی های او بوده اند که یکی از دلایل بازدید امروز گردشگران از این منطقه است. مونته در کلیسای Sainte-Radegonde  یک کلیسای زیبا و تاریخی قرن یازدهم به خاک سپرده شده است.

بایو

 

بایو یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری نرماندی و اولین شهر فرانسه بود که در طی یک حمله از دست آلمان های نازی آزاد شد.

 

اترات

 

Etretat شهری کوچک در کانال مانش با صخره های سفید، طاق های طبیعی و صخره مخروطی است و دو طاق در هر دو طرف سواحل مرتفع و سفید آن دیده می شود.

گورستان نرماندی

 

گورستان نورماندی بیش از 9000 مقبره سربازان و همچنین یک موزه یادبود جنگ جهانی دوم کشتی های جنگی، اتومبیل و موتورسیکلت را در خود جای داده است. در اینجا هر آنچه را که مربوط به جنگ جهانی دوم و خاطرات آن است خواهید یافت. با قدم زدن در میان مقبره سربازان جنگ، صدای توپ و تانک و شلیک مداوم باروت و خون را خواهید فهمید.

جزیره مونت سنت میشل

 

  اینجا یکی از معروف ترین مکان های دیدنی نرماندی است. ساخت مونت سنت میشل به قرن هجدهم برمی گردد. این جزیره بخشی در فرانسه است که در دیپارتمنت مانش در نرماندی فرانسه واقع شده است و صومعه زیبایی نیز بر فراز آن به چشم می خورد. این بنا یکی از اولین بناهای تاریخی است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا