جاذبه های گردشگری

10 پدیده طبیعی باورنکردنی ایسلند که باید ببینید

کشور اسکاندیناوی ایسلند به دلیل چشم اندازهای چشمگیر خود مانن آتشفشان، آبفشان و چشمه های آب گرم، یخچال های طبیعی، آبشارها، سواحل، کوه ها و رودخانه ها شناخته شده است. ایسلند که به آن “سرزمین آتش و یخ” نیز گفته می شود  واقعاً سرزمینی جادویی و پر از جاذبه های گردشگری شگفت انگیز است. انزوای جغرافیایی این کشور باعث شده است که فرهنگ و زبان خود را حفظ کند. به نظر می رسد که در ایسلند اعتقادات خرافی زیادی وجود دارد و طبق گفته مردم ایسلند در این کشور هولدوفولک  (افراد پنهان) در صخره ها زندگی می کنند، ترول ها (غول های کوتوله زشتی که در غارها زندگی می کردند) در تپه ها پرسه می زنند و موجودات افسانه ای کشور را از حملات محافظت می کنند.

منظره جادویی ایسلند

ایسلند همچنین به دلیل پدیده های طبیعی بی نظیر مانند نورهای عرفانی شمالی، فعالیت های زمین گرمایی و آتشفشانی، غارهای منحصر به فرد و یخچالها و سواحل ماسه سیاه شناخته شده است و تجربه پدیده های طبیعی ایسلند باید از مهمترین اولویت های جستجوگران ماجراجو باشد. آی اس دانلود 10 پدیده طبیعی را که باید در ایسلند شاهد باشید ارائه داده است.

1. در شکاف بین دو صفحه تکتونیکی فرو بروید

 

سیلفرا شکافی است که بین صفحات تکتونیکی آمریکای شمالی و اوراسیا پس از یک سلسله زمین لرزه در سال 1789 ایجاد شده است. سیلفرا که در پارک ملی تینگولیر واقع شده است تنها مکان روی زمین است که می توانید بین دو صفحه تکتونیکی غواصی کنید. سایت غواصی در سیلفرا جایی است که هر دو قاره سالانه 2 سانتی متر از آن دور می شوند. دمای آب بین 2 تا -4 درجه سانتیگراد است و به دلیل تأمین مداوم آبهای یخبندان تازه هرگز یخ نمی زند.

 

2. داخل دو صفحه تکتونیکی قرار بگیرید

پارک ملی تینگولیر ، ایسلند

پارک ملی تینگولیر ایسلند به خاطرمناظرخود شامل آبفشان، آبشارها، خط گسل تکتونیکی و آلینگی  اولین پارلمان کشور و از زیباترین جاذبه های گردشگری ایسلند است. خطوط گسل تکتونیکی را کاوش کنید تا درک کنید که چگونه صفحات آمریکای شمالی و اوراسیا سالانه 2 سانتی متر از یکدیگر دور می شوند. بین دو صفحه تکتونیکی در گردنه الماناجا قدم بزنید و دیواره های سنگی قاره را ببینید.

تنگه الماناجا، ایسلند

3. از نزدیک به آبشارهای قدرتمند نزدیک شوید

پدیده های باورنکردنی ایسلند – Seljalandsfoss

مناظر چشمگیر ایسلند اغلب توسط آبشارهای خیره کننده آن برجسته می شوند. یکی از آبشارهای کلیدی ایسلند Seljalandsfoss است که یک آبشار جالب توجه در میان ستون بازالت که توسط خزه های سبز و خاک سیاه احاطه شده است. Dettifoss قدرتمندترین آبشار در اروپا است و از جذابیت زیادی برخوردار است. از نزدیک به برخی از آبشارهای دیدنی و جذاب ایسلندی نزدیک شوید و فراموش نکنید که دوربین خود را حتما همراه داشته باشید تا بتوانید تصاویر زیبای آن را به ثبت برسانید.

پدیده های باورنکردنی ایسلند – کرکجوفلزفوس

4- در داخل یک آتشفشان خاموش قدم بزنید

پدیده های شگفت انگیز ایسلند

ایسلند کشوری آتشفشانی است و نزدیک به 130 آتشفشان دارد که از زمان قدم گذاشتن اولین افراد در جزیره فعال هستند. آتشفشان Thrihnukagigur آخرین بار 4000 سال پیش فوران کرد و از آن زمان به بعد خوابیده است. در اینجا می توانید وارد محفظه ماگما ، قلب آتشفشان شوید و غارهای طبیعی را که فاقد گدازه جامد هستند را کشف کنید. با بالابر به داخل دهانه  آتشفشان بروید و از گفته های آتشفشان شناسان که تشکل های صخره ای رنگارنگ را توضیح می دهند لذت ببرید.

 

5- از دهانه های یخچال های طبیعی عبور کنید

پدیده های باورنکردنی ایسلند – یخچال Fjallsarlon

ایسلند چندین یخچال از جمله بزرگترین یخچال اروپا یعنی یخچال Vatnajökull را در خود جای داده است. یخچال های طبیعی Vatnajökull همچنین شامل بلندترین کوه ایسلند، Oraefajokull (2110 متر)، غارهای یخی با شکوه و لوکیشن سریال بازی تاج و تخت ، Batman Begins ، Interstellar و فیلم جیمز باند می شود. از شکاف ها عبور کنید  و تا بلندترین کوه ایسلند یعنی Oraefajokull  پیاده روی کنید و تالاب زیبای یخچال Fjallsarlon را کاوش کنید.

6. غارهای یخی و یخچال های طبیعی را کاوش کنید

پدیده های باورنکردنی ایسلند – غار واتناجوکول

یخچال ها 10 درصد از کل مساحت ایسلند را تشکیل می دهند. زمستان های سرد و یخبندان همیشه غارهای یخی و یخچالی طبیعی را در کشور ایجاد می کنند. از این غارهای یخچالی و یخی می توان از ماه نوامبر تا مارس بازدید کرد. غارهای یخی واتناجوکول را بررسی کنید که به دیواره های یخی اش معروف است که در بعضی از نقاط تا 1000 متر ضخامت دارند و به دلیل رنگهای شگفت انگیز آبی یاقوت کبود شناخته شده است. غیر از واتناجوکول  برخی از غارهای معروف برای بازدید غار یخی لانگجوکول، غارهای یخی Kverkfjöll ، غار یخی فالجوکول و غار یخی Svínafellsjökull است.

پدیده های باورنکردنی ایسلند – تونل یخی Langjokull

7. از مزارع گدازه بادگیرعبورکنید

جاذبه های گردشگری ایسلند – میدان گدازه الدراون

ماگما های آتشفشانی ایسلند خنک شده اند و اکنون پوشیده از خزه اند. می توانید در مزارع گدازه قدم بزنید و لوله های گدازه و تونل های زیرزمینی گدازه را که اکنون خاموش هستند جستجو کنید. مزارع گدازه ایسلند پوشیده از خزه است که معمول ترین گیاه موجود در این کشور است. با این وجود  هنگام گشتن در مزارع گدازه باید احتیاط کرد و همیشه مسیرهای تعیین شده را دنبال کرد.

8. سواحل ماسه سیاه و کوه های یخی الماس را مشاهده کنید

 

سواحل از زیباترین جاذبه های گردشگری ایسلند هستند که به اندازه مناطق داخلی این کشور چشمگیر هستند. سواحل دریای سیاه ایسلند نتیجه فرسایش سنگ های آتشفشانی طی هزاران سال است و این ساحل شگفت انگیز دریای سیاه به خاطر کوه های یخی براق خود شناخته شده است. از سواحل مهم دریای سیاه یکی سولهایماساندور است که به دلیل شن و ماسه سیاه و لاشه هواپیمای نیروی دریایی ایالات متحده DC-3 که در سال 1973 سقوط کرد شناخته شده است و دیگری ساحل الماس واقع در تالاب Jökulsárlón می باشد.

 

9. آبفشانهای با شکوه و استخرهای زمین گرمایی را تماشا کنید

پدیده های باورنکردنی ایسلند – مرداب آبی

ایسلند انرژی زمین گرمایی زیادی را از طریق زمین پمپاژ می کند و آبفشان ها از پدیده های باورنکردنی و شگفت انگیز ایسلند اند و چشمه های آب گرم به عنوان استخرهایی که به طور طبیعی گرم می شوند  عمل می کنند. تالاب آبی  جاذبه گردشگری معروف ایسلند است که ساخته دست بشر است. ایسلند همچنین به خاطر آبفشانهایش مشهور است و آبفشان استروککور به دلیل فوران چشمگیر هر هشت تا 10 دقیقه یک بار شناخته می شود. به طور متوسط ​​ آب های گرم و بخارپذیر 15 تا 20 متر می رسند در حالی که بعضی از آنها می توانند تا 40 متر نیز برسند.

10. چراغهای شمالی معمایی را تعقیب کنید

پدیده های باورنکردنی ایسلند – چراغ های شمالی

یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری ایسلند لرزش نورهای سبز، آبی و صورتی است که آسمان شب را پر می کند. در واقع ایسلند از بهترین مکان ها برای دیدن نورهای عرفانی شمالی است زیرا آلودگی نوری و آسمان ابری بسیار کم است. به یاد داشته باشید که سپتامبر تا آوریل دوره ای است که می توانید نورهای شمالی را در ایسلند مشاهده کنید. بهترین مکان ها برای دیدن نورهای شمالی در ایسلند Westfjords یا ایسلند شمالی و گشت و گذار در خلیج فاکسافلو یا ایجافجور فیور است.  بهترین مکان برای دیدن نورهای شمالی در ریکیاویک فانوس دریایی گروتا است که در شبه جزیره سلتارنارنس واقع شده است. جنگل Öskjuhlíð و پارک لاگاردالور نیز مکان های خوبی برای دیدن نورهای عرفانی شمالی هستند.

برای دیدن دیگر جاذبه های گردشگری ایسلند اینجا کلیک کنید.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا