جاذبه های گردشگری

از زاگرب شهر موزه های عجیب و غریب دیدن کنید

اگر عاشق موزه هستید زاگرب پایتخت کرواسی باید در لیست سفر بعدی شما باشد. گردشگرانی که به زاگرب می آیند عاشق کاوش در مقاصد بی نظیر با پای پیاده و سبک معماری جدید آن می شوند. زاگرب به دلیل تاریخ گذشته و تلاقی فرهنگ های غربی و شرقی موزه های بی نظیری را در خود جا داده است. از این رو تعجب آور نیست که بیشترین تعداد موزه را می توانید در زاگرب بیابید. جاذبه های گردشگری کرواسی فراوان است و زاگرب نه تنها پایتخت این کشور بلکه پایتخت موزه ها نیز می باشد. و نه تنها دارای موزه هایی درباره فرهنگ بلکه دارای موزه های مدرن و جدیدی نیز هست که همگام با زمان تغییر می کند. این شهر با جاذبه های گردشگری زیادی مانند ساختمانهای نئو باروک، گلدسته های کلیسا، سقف های قرمز و جاده های سنگفرش شده مقصد بی نظیری برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر طبیعی می باشد. در این پست بهترین موزه های زاگرب را معرفی کرده اییم، پس برای آشنایی بیشتر با این موزه های جالب و عجیب در ادامه با ما همراه باشید.

1. موزه روابط شکسته

 

  موزه روابط شکسته که ابتدا شاید نام آن برایتان بی مفهوم باشد اما وقتی با فلسفه تاسیس این موزه آشنا شوید می فهمید که این اسم واقعا برازنده این موزه است. این موزه ویترینی از احساسات تکان دهنده و ظریف انسانی است که با یادگاری های شخصی از رابطه عاشقانه باقی مانده است. این موزه در سال 2003 توسط دو هنرمند مستقر در زاگرب ایجاد شد و فلسفه تاسیس آن این است که کسانی که نمی توانند به روابط خود ادامه دهند اما تمایلی به جدا شدن از وسایلی که یاآور خاطرات آن روابط است ندارند می توانند آن وسایل را به این موزه اهدا کنند.

 

ایده این موزه که یکی از بهترین موزه های زاگرب می باشد بسیار جالب بود زیرا زوجینی از سراسر جهان شروع به اهدای وسایل شخصی خود به این موزه کردند. امروزه  این موزه دارای مجموعه ای از اشیائی است که احساسات دلخراش و مالیخولیایی را منعکس می کند. برخی از موارد رایج مانند خرس های عروسکی و حروف را می توان در این موزه یافت اما دیدن چیزهای جالبی مانند بطری پر از اشک زنان، تبر و حتی یک پای مصنوعی شما را  تعجب خواهید کرد .

2. کلیسای جامع و خزانه داری زاگرب

 

کلیسای جامع و خزانه داری زاگرب با برجستگی های دوقلوی خود که بر فراز خط افق شهر قرار دارد بلندترین ساختمان در کرواسی و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آن است. تارتارها در ابتدا کلیسای جامع زاگرب را در اوایل سال 1200 تخریب کردند و آنچه امروز جهانگردان می بینند ساختار بازسازی شده این موزه است. این کلیسای جامع یکی از مکانهای برتر برای بازدید در زاگرب است و برای کسانی است که عاشق کاوش در معماری گوتیک باستان و باروک هستند بهترین گزینه می باشد.

 

3. موزه فنی نیکولا تسلا

نیکولا تسلا با اینکه همیشه به عنوان یک مخترع و یک دانشمند دیوانه شهرت داشت  یک موزه به اختراعات او اختصاص داده شده است. این موزه فنی در سال 1954 برای ترویج علم و فناوری که در آن زمان رایج بود تاسیس شد و در آن نمایشگاه های جالبی درباره سیارات، معدن و مطالعات نیکولا تسلل  وجود دارد. در این موزه می توانید از هواپیماهای قدیمی، واگن های برقی و قطار بخار بازدید کنید.

 

4. موزه هنر ساده لوحانه کرواسی

 

 موزه هنرهای ساده لوحانه کرواسی اولین موزه در جهان است که به این شکل از هنر اختصاص داده شده است. آثار هنرمندان مشهور ساده لوح مانند ایوان جنرالیک ، فرانجو ماراتز و میرکو ویروسیوس در این گالری نگهداری می شوند. اگر اهل هنر و موزه هستید  این یکی از بهترین موزه های زاگرب برای بازدید است. این گالری هنری مجموعه ایی از مجسمه ها، نقاشی ها و موارد دیگر را به نمایش می گذارد.

 

5. موزه میمارا

 

موزه میمارا ساختمانی است که در یک مدرسه رنسانس سابق قرار دارد و دارای تعداد زیادی آثار هنری و نقاشی قدیمی است. آثار هنری این موزه متعلق به آنته Topić Mimara  است که یک کلکسیونر هنری بود و این آثار را را در خانه خود نگه داری میکرد اما قبل از مرگ آنها را به دولت کرواسی اهدا کرد. در این موزه مجموعه ایی عظیم از صلیب های چوبی قرن 14 ، ظروف شیشه ای یشم و عاج، ظروف شیشه ای از اسکندریه، مجموعه نقاشی توسط کاراواجو، رامبراند، گویا ، رنوار و دگا که آثار کمیابی هستند نگهداری می شود. در این موزه 3 هزار اثر از هنرمندان کشورهای مختلف به نمایش درامده است و حتی آثار هنری مربوط به شرق دور و خاورمیانه نیز در این آثار به چشم میخورد.

 

6. موزه توهمات در زاگرب

 

موزه توهمات  موزه ای تعاملی است که بسیاری از دروس عملی را در مورد فیزیک به شما می آموزد. این موزه توهمات عجیبی را به شما القا می کند که به نوعی سرگرم کننده است زیرا در این موزه هیچ چیز آنطور که به نظر می رسد نیست. همه چیز دراین موزه وارونه است و می توان آن را یکی از عجیبترین و بهترین موزه های زاگرب دانست. به عنوان مثال  در یکی از اتاق های موزه  سر شما روی میز غذا ظاهر می شود تا برای شام سرو شود! در اتاقی دیگر گلدان ها از سقف آویزان هستن. در مجموع این از آن موزه هاست که هرگز فراموش نخواهید کرد و همیشه در خاطر شما خواهد ماند.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا