جاذبه های گردشگری

10 جاذبه ی دیدنی وین پایتخت موسیقی جهان

عظمت و شکوهی که شما در وین پاینخت اتریش تجربه می کنید ، برای هیچ شهر دیگری در جهان قابل مقایسه نیست. پایتخت اتریش با معماری باروک و کاخ های باشکوه و منظم دارای مکان های زیبای گردشگری زیادی است. وین اغلب به عنوان “پایتخت موسیقی کلاسیک” شناخته می شود. فرهنگ و موسیقی دست به دست هم در این شهر تاریخی گام برمیدارند. خانه افسانه های موسیقی مانند موتسارت ، بتهوون ، یوهان اشتراوس اول و فرانتس شوبرت ، خانه اپرای ایالتی وین درهمگی از جمله زیبایی های این شهر می باشد. با داشتن قهوه خانه های سنتی ، رستوران های درجه یک و زندگی شبانه پر جنب و جوش ، مقاومت در برابر جذابیت وین بسیار سخت است.

1 – کاخ شون برون

کاخ شون برون

 
این کاخ پر پیچ و خم جزو میراث جهانی یونسکو ب هشمار می رود. اسم کاخ به معنای «چشمه زیبا»، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین بوده‌ است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که در سال 1960 بنا شده‌ است. این کاخ که بیش از 1400 اتاق دارد که به سبک روکوکو تزیین شده‌است. یکی از جاذبه‌های مهم توریستی در وین به‌شمار می‌آید. باغ های این کاخ نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور می‌باشد.
 
2 – کلیسای جامع سنت استفان

کلیسای جامع سنت استفان

مهمترین کلیسای کاتولیک وین و نماد شهر به حساب می آید. فضای داخلی این کلیسای جامع خیره کننده و به اندازه نمای بیرونی آن چشمگیر است. قسمت داخلی آن به شدت با سنگهای طلا و نیمه قیمتی تزئین شده است. سقف کاشی کاری رنگی از هر نقطه شهر به راحتی قابل مشاهده و قابل تشخیص است. اگه به وین سفر کردید حتما از این کاخ دیدن کنید.

3 – کاخ هافبرگ

کاخ هافبرگ

این کاخ اکنون اقامتگاه رسمی سلسله هابسبورگ ، خانه رسمی رئیس جمهور اتریش است. این مکان دیدنی عظیم که در 59 هکتار زمین ساخته شده ، دارای 18 گروه ساختمان است که شامل 2600 اتاق و 19 حیاط است. بازدید از این کاخ با شکوه یکی از مهمترین کارهایی است که در وین باید انجام دهید.

4 – خانه اپرای وین

خانه اپرای وین

یکی از مشهورترین و چشمگیرترین تئاترهای جهان ، خانه اپرای وین یکی از بهترین جاذبه های وین است. این تئاتر که در سال 1860 ساخته شد میزبان چندین رقصنده مشهور ، تکنواز ، آهنگساز و مجری موسیقی است. اجراهای باله و اپرا تقریباً 300 روز در سال برگزار می شود. تماشای یک کنسرت یا یک نمایش در این صحنه مشهور تجربه ی فراموش نشدنی خواهد بود.

5 – کاخ بلودره

کاخ بلودره

یکی از بهترین نمونه های معماری باروک ، بلوندر به شکلی زیبایی ظرافت را تعریف می کند. این مجتمع دارای دو کاخ است – بالا و پایین ، که بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهند. قصر «بِلوِدر» یک مجموعه باشکوه سلطنتی در قلب وین است و سالانه میلیون‌ها نفر را به خود جذب می‌کند. چشم‌انداز کاخ بلودر زبانزد گردشگران دنیا است.

6 – موزه زیگموند فروید

موزه زیگموند فروید

 
برای طرفداران فروید ، بازدید از این موزه بهترین کاری است که در وین انجام می شود. در سال 1971 با افتتاح عموم ، این خانه سابق فروید ، پدر روانکاوی ، به موزه تبدیل شده است. سالن انتظار ، مجموعه عتیقه او ، نامه ها ، عکس ها ، همه در معرض نمایش است. بهترین راه برای دیدن موزه با دوچرخه یا پیاده است.
 
7 – پراتر

پراتر

این پارک عظیم با مساحت 3،200 هکتار در معرض بازدید گردشگران محلی و خارجی است. این پارک دارای پارک تفریحی (Wurstelprater) ، موزه پراتر ، یک تفرجگاه به طول 4.5 کیلومتر و چرخ فریس 200 فوت (Riesenrad) است. سعی کنید در هنگام غروب آفتاب سوار بر چرخ شوید تا منظره ای دیدنی از شهر داشته باشید. اگر همراه با  فرزند خود به وین سفر کردید, این پارک باید در صدر فهرست جاذبه های دیدنی وین برای شما باشد.

8 – خانه موتزارت

خانه موتزارت

در وین ، خانه موتزارت اولین مکان برای بازدید علاقه مندان به موسیقی است. تنها خانه باقیمانده موتسارت در وین به عنوان موزه در 27 ژانویه 2006 برای گرامیداشت 250 سالگرد تولد او بازگشایی شد. در همین خانه برخی از آثار مشهور خود از جمله “ازدواج فیگارو” را سرود. این موزه در فاصله کمی از کلیسای جامع سنت استفان واقع شده است.

9 – باغ وحش وین

باغ وحش وین

قدیمی ترین باغ وحش جهان ، باغ وحش وین در سال 1752 تاسیس شد. آکواریوم باغ وحش و خانه باران جنگلی آن ، دارای بیش از 750 گونه از جمله برخی از گونه های تهدید شده حیوانات است. در کل ، بازدید از این باغ وحش تجربه خوشایندی است.

10 – موزه تاریخ طبیعی

موزه تاریخ طبیعی

سومین موزه بزرگ تاریخ طبیعی جهان با بیش از 30 میلیون اشیاء در معرض نمایش است. این ساختمان با داشتن 39 سالن نمایشگاه در زمینی به مساحت 94،000 فوت مربع یک گنجینه واقعی آثار باستانی است. این مجموعه میزبان ونوس فون ویلندورف معروف, پیکره ای که گمان می رود 29500 سال قدمت دارد و همچنین قدیمی ترین و بزرگترین مجموعه شهاب سنگ در این موزه قرار دارد.

آریو اشراقی راد

متخصص سئو و طراح سایت، از بچه های خون گرم جنوب، دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه شهید چمران، کارشناسی ارشد و دکترا از دانشگاه گوگل!! دوست دارم تجربیاتمو با شما درمیان بذارم. اما متاسفانه مشغله کاری زیاد اجازه نمیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا