جاذبه های گردشگری

7 تجربه به یادماندنی در تعطیلات بلگراد

شهر باشکوه بلگراد یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که در در محل تلاقی دو رودخانه – ساوا و دانوب قرار دارد. بلگراد که به دلیل ساختمانهای سفید و ساختارهای معماری خود “شهر سفید” نامیده می شود ، پایتخت صربستان است و یک نهاد فرهنگی مهم در میراث کشور محسوب می شود. اگر می خواهید تعطیلات خود را در بلگراد سپری کنید و در فکر این هستید که جاذبه های گردشگری بلگراد چه هستند و چه تجربه هایی در این شهر دلربا در انتظار شما هستند ، در این پست تمام اطلاعات مورد نیاز شما گنجانده شده است.

1. از قلعه بلگراد تا پارک کالمگدان قدم بزنید

 قلعه بلگراد بالاتر از محل تلاقی رودخانه های دانوب و ساوا ساخته شده است که قدمت آن به بیش از 16 قرن می رسد. این قلعه سمبل حق  و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بلگراد است که شاهد سکوت بسیاری از حکام ، سلسله ها و فاتحان ، از رومی ها ، صرب ها و ترک ها تا اتریش-مجارها بوده است. پارک Kalemegdan بزرگترین پارک بلگراد است که قلعه بلگراد را احاطه کرده و یک مسیل زیبا از مسیرهای عبور ، پله ها ، ویرانه های تاریخی ، باغ های زیبا ، مناطق بازی و حتی یک پارک تفریحی است.

 

2. به صدای زنگ در کلیسای سنت ساوا گوش دهید

 هر روز ، زنگ های کلیسای سنت ساوا ظهر شروع به لرزیدن می کند و این یک تجربه جذاب در بلگراد است. این کلیسا خود دارای معماری به سبک صربستان-بیزانس است و بزرگترین کلیسای ارتدکس در صربستان است. همچنین یکی از بزرگترین کلیساهای ارتدکس در جهان و بزرگترین عبادتگاه بلگراد است.

 

3- موزه نیکولا تسلا

 این موزه به نیکولا تسلا مخترع ، دانشمند و مهندس نیکولا که در طول زندگی خود اختراعات زیادی را انجام داد اختصاص داده شده است.  مدلهای جذاب ماشینهای نیکولا تسلا ، وسایل شخصی وی مانند کتابها ، چمدان ها ، مبلمان ، کلاه و کفش او در موزه نیکولا تسلا به نمایش گذاشته شده است.

 

4- در Ada Ciganlija به پیک نیک بروید

  اگر می خواهید یک شب خوب را در بلگراد سپری کنید ، آدا محلی است که به خصوص در آخر هفته محبوب گردشگران و افراد محلی است. فعالیت هایی که می توانید در این جزیره انجام دهید شامل آفتاب گرفتن در ساحل آن ، شنا ، قایقرانی ، کایاک سواری ، پیک نیک ، ماهیگیری ، گلف و دوچرخه سواری است. همچنین می توانید با بازی فوتبال ، بسکتبال یا بدمینتون سرگرم شوید. Ada Ciganlija همچنین مرکز اسکی و اسنوبرد است.

 

5. کمی از Cevapcici خوشمزه میل کنید

 Cevapi یک غذای کبابی دلپذیر است که از گوشت چرخ شده تهیه شده و در یک رول لپینجا (نان پهن) سرو می شود و روی آن پیاز خرد شده و کاجماک (نوع پنیر محلی) یا آجوار (فلفل ساییده) قرار دارد و تقریباً در هر رستوران و غرفه غذای کنار خیابان در بلگراد سرو می شود.

 

6. سبک زندگی سلطنتی را در محل اقامت Princess Ljubica تجربه کنید

 اقامتگاه پرنسس لوبیکا بین سالهای 1829 و 1831 ساخته شده است. متعلق به سلسله اوبرنویچ ، این سازه با هدف استفاده از آن به عنوان یک دادگاه مجلل از خاندان حاکم صربستان ساخته شده است. با این حال ، پس از اخراج سلسله اوبرنویچ از تخت سلطنت ، این ساختمان تا سال 1980 بسیاری از موسسات دولتی را در خود جای داده بود. اگر می خواهید تجربه کنید که چگونه سلطنتی ها در گذشته زندگی می کردند ، فقط باید از این موزه دیدن کنید.

 

7. مهمانی در Splav

کلوپ های شناور یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بلگراد

  کلوپ های شناور رودخانه یا به زبان محلی “Splavovi” یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بلگراد و همان چیزی است که بلگراد را متفاوت و منحصر به فرد می کند و شما می توانید شاهد یک مهمانی شناور بی نظیر باشید. تجربه دیگری که باید در این شهر داشته باشید قدم زدن در هر یک از پلهای متقاطع رودخانه های ساوا و دانوب است. توصیه می کنیم از پل معروف آدا روی رودخانه ساوا دیدن کنید. شما همچنین باید از میدان زیبای جمهوری بلگراد دیدن کرده و در کافه های آن  قهوه میل کنید.

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا