جاذبه های گردشگری

8 فعالیت زمستانی که می توانید در لاپلند تجربه کنید

لاپلند شمالی ترین منطقه فنلاند ، منطقه ای با جمعیت کم و هم مرز با سوئد ، نروژ ، روسیه و دریای بالتیک. این شهر به دلیل بیابان وسیع قطب جنوب ، استراحتگاه های اسکی و پدیده های طبیعی از جمله آفتاب نیمه شب و نورهای شمالی شناخته شده است. در فصل زمستان، زمانی که همه منتظر جشن گرفتن تعطیلات کریسمس و پس از آن شب سال نو هست به لاپلند بروید. در سال جدید می توانید یخبندان و یخ شناور روی یک دریاچه یخ زده را امتحان کنید ، یا سوار سورتمه گوزن های شمالی شوید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با بهترین جاذبه های گردشگری لاپلند با ما همراه باشید.

 

1- بابانوئل را ملاقات کنید

دهکده بابانوئل از زیباترین جاذبه های گردشگری لاپلند

 

پایتخت لاپلند فنلاند ، رووانیمی زادگاه سانتا است. یک شهر کوچک عجیب و غریب ، مسافران در هر سنی به سانتا می آیند. چند فروشگاه و رستوران ، یک دهکده بابانوئل و سانتا پارک یک مجموعه تفریحی کوچک برای سرگرم نگه داشتن فرزندان شماست.

 

2. شاهد جادوی نورهای شمالی باشید

فقط افراد خوش شانس می توانند شاهد این پدیده طبیعی باشند. برای دیدن این صحنه به یک آسمان فوق العاده صاف نیاز دارید و توصیه می شود به جایی دور از آلودگی و هر گونه نور غیر طبیعی بروید تا بتوانید از این منظره زیبا لذت ببرید. تورهای راهنمای زیادی وجود دارد که شما را به بهترین نقاط برای مشاهده این پدیده که یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لاپلند می رساند.

 

3. در یک ایگلوی شیشه ای بمانید

ایگلوی شیشه ایی از جالبترین جاذبه های گردشگری لاپلند

 

در یک ایگلوی گنبدی شیشه ای زیر آسمانی صاف و درخشان ستاره ها بخوابید و اگر خوش شانس باشید ، حتی ممکن است بتوانید موفق به دیند نورهای شمالی شوید. درجه حرارت درست زیر نقطه انجماد نگه داشته می شود تا یخ و برف ذوب نشود بنابر این اگر به هوای سرد حساس هستید ، حتما تمام لباس های گرم خود را به همراه داشته باشید.

 

4- با هاسکی  سورتمه سواری کنید

اگر عاشق سگ هستید پس حتما مشتاق دیدار با این هاسکی ها نیز خواهید بود. دویدن روی برف ها ، سواری با این هاسکی ها می تواند یک تجربه فوق العاده هیجان انگیز باشد و این یکی از کارهای محبوبی است که گردشگران در زمستان در لاپلند تجربه می کنند.

 

از طرف دیگر ، یک سافاری گوزن شمالی نیز وجود دارد که توسط گوزن شمالی رانده می شود و این بهترین راه برای لذت بردن از چشم اندازهای  زیبای فنلاند است.

 

5. به سونا معروف فنلاندی بروید

اگر به سونا فنلاند نرفته باشید سفر شما کامل نخواهد بود. با توجه به سنت فنلاندی ، سونا محلی ایده آل برای دور هم جمع شدن خانواده و دوستان است ، حتی  بسیاری از جلسات مهم در یک سونا برگزار می شود. بعد از یک روز پرماجرا و خسته کننده ، سونا بهترین گزینه برای تمدد اعصاب و کاهش درد عضلات است.

 

6. از سواری بر روی اتومبیل برفی لذت ببرید

 بهترین و سریعترین راه برای رفت و آمد در لاپلند استفاده از اتومبیل برفی است. سوار شدن به اتومبیل برفی بسیار آسان است ، مخصوصاً برای کسانی که سرعت را دوست دارند. این سرزمین وسیع و خالی برای سواری کردن با اتومبیل برفی و لذت از زیبایی چشم نواز لاپلند بهترین گزینه است.

 

7. جسور باشید و شناور یخ را امتحان کنید

 تصور اینکه روی یخ شناور باشید سخت است. اما در لاپلند کارهای غیر منتظره را انجام می دهید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که یک لباس ضد آب را روی لباس خود بپوشید و غرق شوید. وقتی در کنار تکه های یخ شکسته شناور روی دریاچه یخ زده حرکت می کنید ترس از غرق شدن در دل شما وجود دارد ولی این ترس با لذت شناور بودن روی یخ های شناور از بین می رود.

 

8. یخ ها را بشکنید

 یخ را با قایق یخ شکن قدرتمند سامپو بشکنید. سوار این قایق عظیم شوید زیرا شما را به سفری منحصر به فرد و شگفت انگیز می برد. هنگام گشت و گذار در کشتی ، نحوه عملکرد یخ شکن را ببینید و لذت ببرید. این یک سفر سه ساعته است و بلیط آن باید از قبل رزرو شود.


 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا