جاذبه های گردشگری

12 واقعیت غیر قابل تصور در مورد شهر دبی

دبی بزرگ ترین شهر امارات متحده عربی  یک مکان فوق العاده جالب است که مردم برای خرید و جاذبه های گردشگری متنوع به آن سفر می کنند. مردم زیادی در سراسر جهان می خواهند از این شهر بازدید کنند و حتی عده ایی از مردم تصمیم می گیرند در این شهر ساکن شوند. اصلاح قانون شهروندی امارات با هدف جذب خارجی ها به عنوان شهروند، آداب و فرهنگ مردم دبی و اقتصاد قدرتمند تنها چند دلیل از دلایل اشتیاق مردم برای سفر و یا حتی مهاجرت به دبی می باشد. واقعیت های جالب و عجیب زیادی در مورد دبی وجود دارد که شاید کمتر کسی از آنها با خبر باشد به همین دلیل ما در این پست برخی از جالب ترین واقعیت ها در مورد شهر دبی را آورده اییم که شاید برای شما هم جالب باشد.

1. دبی سریع ترین شهر جهان از نظر رشد اقتصادی و توسعه

دبی سریعترین شهر در حال رشد جهان می باشد. این شهر امارات متحده عربی همیشه به دنبال این است که چیزی جدید و منحصر به فرد را امتحان کند. این بار دبی در تلاش است تا شهری در درون خود بسازد. پیش بینی می شود اندازه شهر جدید دو برابر موناکوی فرانسه باشد. از نظر امکانات و تجهیزات قرار است این شهر به گونه ایی باشد که ساکنان آن نیز متوجه نخواهند شد که در وسط بیابانی قرار دارند.

 

 

2. دبی می خواهد در همه چیز بزرگترین و بهترین باشد

یکی از اهداف اصلی این شهر داشتن بهترین ها و بزرگترین های جهان از همه چیز است. هتل های دبی از بهترین و مجلل ترین هتل های جهان هستند. به عنوان مثال  برج العرب یک هتل هفت ستاره است که 1790 متر مربع از دکوراسیون داخلی این برج از طلا می باشد.

 

 

3- دبی محل برگزاری مسابقات شترهای ربات سوار است

مسابقه ربات های شترسوار یکی از مشهورترین ورزشهای دبی است که از نظر محبوبیت قابل مقایسه با  هاکی در کانادا و فوتبال در ایالات متحده است. قبلا بجای ربات از کودکان برای انجام این مسابقه استفاده می شد ولی با توجه به اینکه این مسئله باعث قاچاق کودکان می شد از آن زمان دبی به یک راه حل و ایده جدید در این مورد رسیده که کودکان را با ربات هایی به اندازه کودک جایگزین  کنند. قیمت این ربات ها از 300 تا 10 هزار دلار متغیر است.

 

4. در دبی هیچ آدرس، کد پستی و هیچ سیستم پستی وجود ندارد

 

به دلیل اینکه دبی مدام در حال رشد و توسعه می باشد و آدرس ها مدام در حال تغییر هستند هیچ سیستم آدرس دهی مناسبی در این شهر وجود ندارد و مردم از نام مکان ها برای دادن آدرس استفاده می کنند.

5. در دبی هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنید

 

شما در دبی هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنید وقتی پول خود را به دبی می برید  مجبور به پرداخت مالیات بر درآمد نخواهید بود. افرادی که می خواهند درآمد خود را پس انداز کنند بسیار جذب دبی می شوند. 

6. دبی عاشق طلا است

 

شاید باورنکردنی ترین چیز در دبی این باشد که بدانید خودپردازهایی در این شهر وجود دارند که شمش طلا آن هم طلای 24 عیار بیرون می دهند.

7. نیروی پلیس با اتومبیل های لوکس

 

  نیروهای پلیس در دبی از اتومبیل های لوکس استفاده می کنند و مجموعه این ماشین ها شامل لامبورگینی آونتادور با قیمت 397000 دلار ، فراری با قیمت 500،000 دلار و یک استون مارتین با قیمت 1.79 میلیون دلار می باشد. علت این می تواند این باشد که این ماشین ها از سرعت بالاتری برخوردار هستند و سرعت عمل بهتری برای دستگیری مجرمان دارند.

8. 85 درصد از جمعیت دبی را مهاجران خارجی تشکیل می دهند

 

جمعیت امارات حدود 15 درصد تخمین زده می شود  در حالی که ساکنان خارجی 85٪ از جمعیت کل را تشکیل می دهند. اکثر این مهاجران همان کارگران پاکستانی ، هندی و بنگلادشی مهاجرت کرده هستند که صدها آسمان خراش را در دبی ساخته اند.

 

9. دبی به جزایر مصنوعی خود افتخار می کند

 

 دبی شهری است که هر چه را اراده کند می تواند ایجاد کند. نمونه آن همین جزایر مصنوعی است که برای ساخت این جزایر  94 میلیون متر مکعب شن بکار رفته است. این جزایر زیبا که از شگفت انگیز ترین دیدنیها و جاذبه های گردشگری امارات می باشند در واقع به شمایل یک درخت نخل هستند و دارای کاربرد سرگرمی، مسکونی و تجاری می باشند.

10. دبی بیشترین تعداد جرثقیل را دارد

 

یکی دیگر از واقعیت های عجیب در مورد  دبی این است که این شهر بیشترین تعداد جرثقیل را دارد و به عنوان یک شهر با رشد و توسعه سریع و آسمان خراش های زیادی که دارد جای تعجب نیست که از هر سه جرثقیل در دنیا یکی متعلق به دبی باشد. از این جرثقیل ها برای اهداف ساختمانی استفاده می شود. 24 درصد از کل جرثقیل های دنیا در این منطقه پر رونق قرار دارند.

11. بزرگترین زنجیر طلای جهان در دبی

 

 بزرگترین زنجیره طلای جهان متعلق به دبی می باشد که از 22 کیلوگرم طلا ساخته شده و تا 4.2 کیلومتر امتداد دارد و بیخود نیست که این شهر با نام شهر طلا مشهور است.

12. دبی دارای امکانات اسکی داخل سالن است

 در راستای اهداف دبی برای بهترین بودن در این شهر وجود پیشت اسکی سرپوشیده نیز جای تعجب ندارد. این پیست اسکی سرپوشیده با مساحت 22500 متر مربع بزرگترین پارک برفی سرپوشیده در جهان می باشد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا