جاذبه های گردشگری

همه چیز راجع به جاذبه های گردشگری تورین ایتالیا

تورین در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان Piedmont است. شهر تورین ایتالیا در کنار رودخانه پو واقع شده و رودخانه پو یکی از زیباترین رودخانه های اروپا است. یک پارک زیبا در حاشیه رودخانه پو در تورین خواهید دید. سنجاب هایی که از درختان بلوط در این پارک بالا می روند به وضوح دیده می شوند. جالب است بدانید که تورین بین سالهای 1861 و 1865 اولین پایتخت ایتالیا بوده و یک مرکز فرهنگی و اقتصادی بزرگ با جریان های مالی قوی محسوب می شود. کارخانه های عظیم اتومبیل سازی فیات نماد اصلی شهر هستند. تورین جاذبه های گردشگری بسیاری دارد و یکی از آنها مشهورترین کارخانه های شکلات سازی ایتالیا است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری تورین در ادامه با ما همراه باشید.

آب و هوا

اما این شهر زیبا دارای بسیاری از عناصر و جاذبه های دیگر است که واقعاً ارزش بازدید را دارد و هنگام سفر به تورین باید آنها را بخاطر بسپارید. تورین شهری است که می تواند در تمام فصول سال شما را در خود جای دهد. در زمستان سرد می توانید از اسپرسوی ایتالیایی یا شکلات های گرم لذت ببرید. در حالی که این شهر در تابستان گرم با بستنی معروف ایتالیایی از شما پذیرایی می کند.

جاذبه های گردشگری تورین

موزه مصرشناسی تورین

 

در این موزه مجموعه ای از بهترین آثار باستانی تمدن مصر آورده شده است. برخی از آثار موجود در موزه حاصل سالها کاوش باستان شناسان ایتالیایی است. این تلاش چند ساله منجر به ایجاد مجموعه ای بسیار ارزشمند از مومیایی ها، مجسمه ها، ظرف ها، عکس ها و سایر آثار ارزشمند مصر شده است. این موزه در واقع دومین موزه بزرگ مصرشناسی در جهان است و در سال 1824 افتتاح شد. شرح آثار این موزه به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی است. در زمان اشغال مصر برناردینو درووتی بیش از 8000 مجسمه، مومیایی، تابوت، نوشته های پاپیروس، جواهرات و طلسم های مختلف را جمع آوری کرد. کارلو فلیس این مجموعه را در سال 1824 خریداری کرد و این نقطه آغازین موزه قوم شناسی تورین بود. این موزه یکی از مهمترین مجموعه آثار مصر باستان در خارج از مصر است. این موزه تاریخ و تمدن مصر باستان را به نمایش می گذارد.

La Mole Antonelliana در تورین

 

نماد این شهر یک گنبد تیز و یک مخروط بزرگ با چندین ستون است که در واقع بلندترین ساختمان منطقه و یکی از عجیب ترین آنها است. درون این ساختمان بزرگ دریایی از صندلی های قرمز قرار دارد تا بینندگان روی آن بنشینند و فیلم تماشا کنند. در سالن ساختمان فیلم های مختلفی وجود دارد و در وسط آسانسوری قرار دارد که بازدید کنندگان را به طبقه بالا می برد. در طبقات فوقانی می توانید از منظره زیبای شهر و رودخانه پو لذت ببرید و اگر خوش شانس باشید و هوا صاف باشد می توانید کوه های آلپ را نیز تماشا کنید.

گالریا سباودا

 

این موزه، گالری یکی از جاذبه های گردشگری تورین ایتالیا می باشد که مجموعه منحصر به فردی از نقاشی های استادان اروپایی را در خود جای داده است. برخی از هنرمندانی که آثارشان در موزه است: یان ون ایک، بوتیچلی، تیپولو، جیووانی بلینی، تیسیان، تینتورتو و پیتر پل روبنس می باشند.

پالازو ماداما

 

اینجا یک کاخ بزرگ است که در میدان اصلی شهر واقع شده است. نام آن از دو خانم سلطنتی که در ساختمان زندگی می کردند نشئت گرفته است. این ساختمان از نظر ظاهری دروازه های روم باستان را با معماری قرون وسطایی و سبک باروک در معماری خود ترکیب می کند. مدتی از این کاخ به عنوان مهمان خانه استفاده می شد. اما در سال 1637 یک فرانسوی به نام کریستین ماری نماینده دوک چارلز دوم کاخ را به عنوان محل اقامت خود انتخاب کرد. از آن زمان تعمیرات و تغییرات زیادی در خانه ایجاد شده است. در حال حاضر هیچ کس در این کاخ زندگی نمی کند و از آن به عنوان یک موزه مدنی هنر باستان استفاده می شود. در طبقات فوقانی ساختمان مجسمه ها، نقاشی ها و کاشی های ارزشمندی قرار دارد.

Duomo در سان جیووانی

 

کلیسای اصلی تورین که به مقدس جان تعمید دهنده اختصاص داده شده است در اواخر قرن پانزدهم در کنار یک تئاتر باستانی رومی ساخته شد. این بنا در واقع تنها بنای یادبود باقی مانده از دوره رنسانس است. اما دلیل اصلی محبوبیت آن به اثر معروف “کفن تورین” برمی گردد. گفته می شود که این پارچه کتان حاوی بدن مسیح است. البته ماکت این امامزاده در موزه حرم نگهداری می شود که می توانید از آنجا بازدید کرده و تاریخچه و تحقیقات علمی آن را بخوانید.

پالازو ریاله در تورین

 

در نزدیکی پالازو ماداما قلعه ای وجود دارد که روزگاری محل زندگی اشرافی مانند اولین پادشاه ایتالیای متحد ، ویکتور امانوئل دوم  بوده است.  هر نیم ساعت یک تور گردشگری گروهی از گردشگران را به داخل ساختمان می برد تا از دکوراسیون داخلی و طراحی زیبا آن بازدید کنند. در اینجا جو استثنایی وجود دارد و شما بخشی از تاریخ ایتالیا را درک خواهید کرد.

مناطق پیاده روی

یکی از بهترین و محبوب ترین جاذبه های تورین پیاده روی در شهر است. در این شهر کیلومترها پیاده رو  وجود دارد که عموماً مسقف هستند. در طول مسیر مغازه های مختلفی وجود دارد که می توانید هنگام پیاده روی یا گذراندن وقت در کافه های آنها را تماشا کنید.

موزه اتومبیل

با وجود فیات، غول بزرگ خودرویی مستقر در تورین طبیعی است که یک موزه  اتومبیل در این شهر وجود داشته باشد. موزه اتومبیل اگرچه در مرکز شهر تورین واقع نشده اما دسترسی به این موزه آسان است و مطمئناً ارزش بازدید را دارد. بازدید از این موزه برای هر سنی جالب خواهد بود.

دانشگاه تورین

 

دانشگاه تورین مرکز رشد دانشمندان بزرگی بوده است که مجسمه بیشتر آنها را در دانشگاه ساخته اند و ممکن است شانس دیدن آنها را داشته باشید. با سفر به تورین به یکی از شهرهای تاریخی اروپا با تاریخ و تمدن کهن سفر خواهید کرد.

 

مریم شینی

مریم شینی فارغ التحصیل از دانشگاه شهید چمران اهواز، علاقمندن به دنیای تکنولوژی و گردشگری!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا